Anonym skriver:
Ved godt det er lidt svært at sætte sig i andres sted, men I må lige prøve og så skrive hvad I mener.
Jeg er i praktik 35 km fra min bolig og jeg er færdig dernede fredag. Jeg er blevet tilbudt et job på 10½ time dernede og skulle bare lige skrive en ansøgning men nu er jeg i tvivl.
Jeg skal arbejde 12-19 hveranden weekend og hveranden fradag i modsatte uger. Dvs den weekend de småp er ved deres far er jeg på arbejde og kan med de tider ikke rigtig bruge den weekend til noget...jeg har 5 eksamener de næste 4 mdr. hvoraf det er bachelor den ene. Jeg synes jeg er meget på i hverdagene og de der weekender hvor jeg så ikke har de små er den store jo hjemme, men der kan jeg nemmere tage afsted og være væk et par dage f.eks. Udover det er der den fredag i modsatte uger hvor drengene er hjemme og vi plejer at hygge og nyde det er weekend, der skal jeg så arbejde 14-22.
Synes der går så meget af den gode tid, den tid jeg skal nyde med børnene og ikke mindst den tid hvor jeg kan lade op og skrive opgaver.
Men jeg kan jo godt se en fordel ved at være ind i systemet og min områdeleder sagde hun skulele bruge mig når jeg var uddannet om 4 mdr. men det er bare ikke det jeg vil, så selvom jeg er glad for hun synes jeg er dygtig, så kan jeg jo ikke rigtig bruge det i forhold til hvad jeg vil. Arbejdsmiljøet er bestemt heller ikke godt, der er meget fnidder og et par enkelte der skaber en masse ballade. Så det er jeg bare så træt af.
Pengene vil være gode at få, men tænker at søge som vikar her i den by jeg bor i....
Men hvad ville I vælge? Har jo sagt ja...men har egentlig fortrudt nu.
Er lige anonym, da det ikke er alle udefra der skal genkende mig.
Det er tydeligt at høre på dit indlæg, at du allerede har truffet en beslutning - du skal selvfølgelig takke nej til jobbet, når du har det sådan