Har brug for hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Anonym trådstarter

Hvis man blever alenemor med to børn på under 12 år.Hva ville man så få i boligstøtte,børnebridrag.børnetilskud og børnefamilieydelse og hva det nu hedder alt sammen hva jeg har søgt på nette forstå det nemlig ikke helt..

Skal man så stadig også betale fuld vuggestueplads osv.

Jeg er på KH som forsøger..

Jeg har set på nogle bolig men ? om de her er for dyr til mig.

Den 1 er i Slaglese den anden i Korsør.Korsør kender jeg nok fleste mennesker tro jeg...men lægen osv er i slagelse men man kan vel skift osv.

Husleje: Kr. 5.750,-
A/C forbrug: Kr. 1.020,-
Trappe Kr. 85,-
Ialt: Kr. 6.855,-

Indskud: Kr. 23.000,-

Husleje: Kr. 4.950,-
A/C forbrug: Kr. 1.000,-
Trappe Kr. 100,-
Ialt: Kr. 6.050,-

Indskud: Kr. 19.800,-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Mira0911

Hvor store er lejlighederne?

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Hvor store er lejlighederne?

den første er en 4 værelse på 96 kvm i korsør.Nummer 2 er en 4 værelse på 120 kvm i slagelse..

så har jeg set på den her nu i korsør  en 3 værelse på 95 kvmogså

Husleje: Kr. 3.850,-
A/C forbrug: Kr. 1.163,-
Ialt: Kr. 5.013,-

Indskud: Kr. 15.400,-

men ? hved dem om der er vaskeri...

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Her er link der til men helst i korsør eller slagelse..

Jeg er nok meste til korsør måske da jeg har 2 søsken der og andet familie + veninde..Men lægen kommune osv er jo så i slagelse

Kom gerne med flere bud derind fra eller andre steder på nette over boliger der skal bare være  plads til 3 børn og 1 voksen husdyr lige meget har ingen..

http://hansenlejligheder.dk/

Anmeld

24. januar 2011

eElak

Anonym skriver:

Hvis man blever alenemor med to børn på under 12 år.Hva ville man så få i boligstøtte,børnebridrag.børnetilskud og børnefamilieydelse og hva det nu hedder alt sammen hva jeg har søgt på nette forstå det nemlig ikke helt..

Den 1 er i Slaglese den anden i Korsør.Korsør kender jeg nok fleste mennesker tro jeg...men lægen osv er i slagelse men man kan vel skift osv.

Trappe Kr. 85,-

Trappe Kr. 100,-

Hejsa.

Jeg prøver lige fra en ende af.

Brønefamilieydelsen er det samme som du får nu- så ingen ændring der.

Ordinært børnetilskud er på 1240 kroner pr barn.
Ekstra ordinært børnetilskud er på 1263 kroner IALT.
Dvs. 3743 kroner i kvartalet, som bliver udtalt samtidig med børnefamilieydelsen.

Når du er på kontanthjælp, så skulle du meget gerne kunne få friplads. jeg er elev, og får mere end kontanthjælp, og jeg betaler kun knapt 200 kroner om måneden for knægtens dagpleje (jeg er også enlig).

Boligstøtte kan du godt få, men hvor meget, det kan jeg ikke svare på... Det kan du regne lidt på her, så du har en rettesnor

Synes det lyder som nogle fornuftige lejligheder, men ok.. jeg sidder også meget dumt i det, med en husleje på 8200 kroner som jeg er ene om..

Vælg det sted du vil bo udfra hvad du bedømmer er bedst for børnene...

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Hejsa.

Jeg prøver lige fra en ende af.

Brønefamilieydelsen er det samme som du får nu- så ingen ændring der.

Dvs. 3743 kroner i kvartalet, som bliver udtalt samtidig med børnefamilieydelsen.

Når du er på kontanthjælp, så skulle du meget gerne kunne få friplads. jeg er elev, og får mere end kontanthjælp, og jeg betaler kun knapt 200 kroner om måneden for knægtens dagpleje (jeg er også enlig).

Boligstøtte kan du godt få, men hvor meget, det kan jeg ikke svare på... Det kan du regne lidt på her, så du har en rettesnor

Synes det lyder som nogle fornuftige lejligheder, men ok.. jeg sidder også meget dumt i det, med en husleje på 8200 kroner som jeg er ene om..

Vælg det sted du vil bo udfra hvad du bedømmer er bedst for børnene...

Øv jeg kan ikke få den til af renge boligstøtten ud derinde.

Den jeg bolig jeg har kigge på og helst ønsker er den her

Trappe Kr. 100,-

Det ville sig lejligheden er på 96 kvm 4 værelser og koster 4950 kr i ren husleje men den skriver jeg skal ringe til kommunen forstå jeg ikke..

Det andet forså jeg godt ville få 2340 for to børn 1170 kr pr far til dem. også det du skriver  med

Det ville sig lejligheden er på 96 kvm 4 værelser og koster 4950 kr i ren husleje men den skriver jeg skal ringe til kommunen forstå jeg ikke..

Kan du ca regne det ud hva man ville få i boligstøtte..

Det andet forså jeg nok godt.

Jeg ville få 2386 for to børn pr mdr  fra far for 1193 pr barn..Kan jeg læse..Få lige nu 1193 for dens stors far nemlig/ her 1 jan-2011...

Men de ordinært børnetilskud på 1240 kr pr barn er det pr mdr oveni børnbidrag ??..Har nemlig hørt man få nået overi børnbidrag fra kommunen som enlig...

Vuggesten der har jeg socialpadægoiskfriplads så der er det 0 kr til vuggestuen fra til 31 maj pga min sygdom og tobias har astma så det skal jeg ikke tænke på nu fandt jeg ud af...

men jeg kan bare ikke regne boligstøtten ud..

Gider du prøve for mig og se hva jeg ca ville få pr mdr så..

Henriette

Anmeld

24. januar 2011

eElak

Anonym skriver:

Øv jeg kan ikke få den til af renge boligstøtten ud derinde.

Den jeg bolig jeg har kigge på og helst ønsker er den her

Trappe Kr. 100,-

Det andet forså jeg godt ville få 2340 for to børn 1170 kr pr far til dem. også det du skriver  med

Kan du ca regne det ud hva man ville få i boligstøtte..

Det andet forså jeg nok godt.

Jeg ville få 2386 for to børn pr mdr  fra far for 1193 pr barn..Kan jeg læse..Få lige nu 1193 for dens stors far nemlig/ her 1 jan-2011...

Men de ordinært børnetilskud på 1240 kr pr barn er det pr mdr oveni børnbidrag ??..Har nemlig hørt man få nået overi børnbidrag fra kommunen som enlig...

Vuggesten der har jeg socialpadægoiskfriplads så der er det 0 kr til vuggestuen fra til 31 maj pga min sygdom og tobias har astma så det skal jeg ikke tænke på nu fandt jeg ud af...

men jeg kan bare ikke regne boligstøtten ud..

Gider du prøve for mig og se hva jeg ca ville få pr mdr så..

Henriette

grunden til at den skriver at du skal ringe til kommunen, er at du er på kontanthjælp. så er det ikke et pålideligt resultat du ville få frem, da man efter 6 måneder muligvis mister halvdelen af ydelsen..

Til sammenligning: Jeg bor med min søn på knapt 2 på 104 kvm (får tilskud til 85 kvm pga jeg bor for stort)... Det giver knapt 2000 kroner til mig om måneden...

Det jeg skrev var børne TILSKUD - ikke bidrag... Dvs. det er de penge man kan få af kommunen i tilskud - 3743 kroner.
De kommer i kvartalet sammen med børnefamilieydelsen - dvs. d. 20. januar/april/juli/august.
DU kan først få det kvartalet efter du har søgt. Dvs. du skal huske at søge om det inden 31 marts, hvis du vil have det til 20 april. Husk dog at faren ikke må have samme adresse som børnene..

Børnebidrag er 1193 kr pr barn om måneden. Det havde jeg glemt at skrive med, da jeg ikke får det af min søns far, og derfor ikke lige tænker over det.

Jeg prøvede lige selv at beregne... og uden at kende alle oplysninger (jeg gætter mig frem og tænker worst case scenario), så gav den dette beløb: 2968 kroner.

HUSK på at reglerne er lidt anderledes når man er kontanthjælpsmodtager og det er kun kommunen som kan give det rigtige tal.

Anmeld

24. januar 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

grunden til at den skriver at du skal ringe til kommunen, er at du er på kontanthjælp. så er det ikke et pålideligt resultat du ville få frem, da man efter 6 måneder muligvis mister halvdelen af ydelsen..

Til sammenligning: Jeg bor med min søn på knapt 2 på 104 kvm (får tilskud til 85 kvm pga jeg bor for stort)... Det giver knapt 2000 kroner til mig om måneden...

Det jeg skrev var børne TILSKUD - ikke bidrag... Dvs. det er de penge man kan få af kommunen i tilskud - 3743 kroner.
De kommer i kvartalet sammen med børnefamilieydelsen - dvs. d. 20. januar/april/juli/august.
DU kan først få det kvartalet efter du har søgt. Dvs. du skal huske at søge om det inden 31 marts, hvis du vil have det til 20 april. Husk dog at faren ikke må have samme adresse som børnene..

Børnebidrag er 1193 kr pr barn om måneden. Det havde jeg glemt at skrive med, da jeg ikke får det af min søns far, og derfor ikke lige tænker over det.

Jeg prøvede lige selv at beregne... og uden at kende alle oplysninger (jeg gætter mig frem og tænker worst case scenario), så gav den dette beløb: 2968 kroner.

HUSK på at reglerne er lidt anderledes når man er kontanthjælpsmodtager og det er kun kommunen som kan give det rigtige tal.

oki takker....

jamen ville jeg så ikke nu her kunne søg ekstra for min stor søn vi bor jo ikke sammen den lille dog ikke da vi bor sammen så har jeg måske i flere år kunne få for den storja og da min datter boede hos mig også have fået for hende de der  hver 3 mdr overi børnepengen eller mig der er forkert på den ???

Anmeld

24. januar 2011

liwsmor

Anonym skriver:

Trappe Kr. 85,-

Trappe Kr. 100,-

jeg ved ikke hetl hvad du ville få. men jeg ville ringe til min rådgiver på kommunen og for afvide men eller skal du søge på nettet, eller på borgeservice, jeg søgt alt på borgerservie hvor jeg fik alle papirerne.. 

jeg ville nok tag den nedeste lejlighed, hvis den er god selvf.

Anmeld

24. januar 2011

eElak

Anonym skriver:

oki takker....

jamen ville jeg så ikke nu her kunne søg ekstra for min stor søn vi bor jo ikke sammen den lille dog ikke da vi bor sammen så har jeg måske i flere år kunne få for den storja og da min datter boede hos mig også have fået for hende de der  hver 3 mdr overi børnepengen eller mig der er forkert på den ???

Du kan IKKE få de der ekstra tilskud, når du bor sammen med en - hvadenten det er barnets far eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.