23+2 og ondt i ryggen, nogen der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.343 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej alle i dejlige kloge mennesker.

Der er en masse af jer der er gravide, eller har været igennem en graviditet, og til jer har jeg et spørgsmål som ligger mig meget på sinde.

Havde i Ondt i ryggen under graviditeten, i så fald, hvornår begyndte det og blev det værre?

Jeg har haft ondt i ryggen et par uger nu og er begyndt at døje med det i så slem en grad at jeg ikke kan side på en stol i mere end 10 min af gangen

Smerte beskrivelse: Det gør ond der hvor ribben'ene sidder fast på ryg søjlen, eller mellem ribben'ene. som om der er en muskel man spænder for meget i. Det er primært i højre side, og det er så slemt at jeg ikke kan ligge på andet end ryggen, for at det er til at holde ud

Det hjalp i starten at have en pude i ryggen når jeg sad på en stol, men det hjælper ikke længere.

Er det noget nogen kender til?

Og har i nogen råd til mig, evt til hvad jeg kan gøre.

Jeg vil lige sige, at jeg går hjemme, så laver ikke nogen dumme løft som jeg ville have gjort på job. Jeg går en tur hver dag ca 30 min om dagen nogengange mere, og er begyndt til svømning ca 1 gang om ugen. 

Håber der er nogen med erfaringer, eller gode råd.

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Clisolka

Jeg havde til sidst i min graviditet meget ondt i ryggen, så jeg ved hvordan det føles Jeg gjorde ikke rigtigt noget for det, for gik jeg 5 meter, så var det skambenet i stedet

Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge i 37. uge, så jeg havde en ret tung baby at bære rundt på til sidst

Anmeld

23. januar 2011

Skovrup

bb78 skriver:

Jeg havde til sidst i min graviditet meget ondt i ryggen, så jeg ved hvordan det føles Jeg gjorde ikke rigtigt noget for det, for gik jeg 5 meter, så var det skambenet i stedet

Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge i 37. uge, så jeg havde en ret tung baby at bære rundt på til sidst

det er noget slemt noget, det med ryggen, man bliver hæmmet på mange måder.

Jeg prøver at være så aktiv som jeg kan.

Jeg er også lidt bekymret for om jeg har fået mig graviditetssukkersyge, da jeg har taget 10kg på over første halvdel af min graviditet, og at der er for meget fostervand, men får foretaget en glykosebelastning (eller hvad nu det hedder) her på torsdag, så håber da det bedste.

Jeg har aldrig haft noget problem med overvægt, eller at tage hurtig på, men den her graviditet har ændret min krop så meget at jeg ikke kender mig selv i spejlet, utrolig skræmmende, men også vidunderligt at der er et lille liv inden i min mave

smerterne i ryggen tager på ingen måde glæden fra mig, men det besværliggøre nogen ting lidt, at jeg er afhængig af at der er en seng i nærheden.

Hvis der var noget jeg kunne gøre for at lindre det lidt, ville jeg gøre hvad som helst, for at blive lidt mennekse igen.

Anmeld

23. januar 2011

JustMe

Fru. Skovrup skriver:

Jeg er også lidt bekymret for om jeg har fået mig graviditetssukkersyge, da jeg har taget 10kg på over første halvdel af min graviditet, og at der er for meget fostervand, men får foretaget en glykosebelastning (eller hvad nu det hedder) her på torsdag, så håber da det bedste.

Jeg har aldrig haft noget problem med overvægt, eller at tage hurtig på, men den her graviditet har ændret min krop så meget at jeg ikke kender mig selv i spejlet, utrolig skræmmende, men også vidunderligt at der er et lille liv inden i min mave

smerterne i ryggen tager på ingen måde glæden fra mig, men det besværliggøre nogen ting lidt, at jeg er afhængig af at der er en seng i nærheden.

Hvis der var noget jeg kunne gøre for at lindre det lidt, ville jeg gøre hvad som helst, for at blive lidt mennekse igen.

Din beskrivelse kombineret med, at det kun er den ene side af ryggen (eller primært måske) gør, at jeg personligt ville mistænke en myose eller muskelspænding; måske bag skulderbladet. Jeg har frygteligt mange myoser grundet piskesmæld, som bl.a. giver mig en del smerter i området lige under ribbenene samt resten af ryggen.

Så mit råd ville være at konsultere en fysioterapeut eller massør for at se, om det måske er noget muskulært, der kan løses vha. nogle få behandlinger

Anmeld

24. januar 2011

Clisolka

Fru. Skovrup skriver:

Jeg har det heller ikke specielt godt med de ekstra kilo - men det var det værd!! Jeg har fået den dejligste prinsesse ud af det, og så må der sidde lidt ekstra på sidebenene i et stykke tid

Jeg tog ret hurtigt på pga. graviditetssukkersygen Jeg var lidt overvægtig i forvejen, og så skal der ikke mange kg på inden mit selvværd ryger

Anmeld

24. januar 2011

Skovrup

JustMe skriver:

Din beskrivelse kombineret med, at det kun er den ene side af ryggen (eller primært måske) gør, at jeg personligt ville mistænke en myose eller muskelspænding; måske bag skulderbladet. Jeg har frygteligt mange myoser grundet piskesmæld, som bl.a. giver mig en del smerter i området lige under ribbenene samt resten af ryggen.

Så mit råd ville være at konsultere en fysioterapeut eller massør for at se, om det måske er noget muskulært, der kan løses vha. nogle få behandlinger

Myoser, det lyder ikke rart.

Jeg har sidet lidt og læst om myose, på netdoktor. dk, og jeg synes ikke min hverdag er præget af ensidige bevægelser, løft, stillestående arbejde men måske i mindre grad psykisk stress.

Men smerterne jeg har kunne godt være muskulære, da det jo er mellem ribbenene bag på ryggen, og til tider i så slem en grad at det også er på højre side af brystkassen.

Jeg tror jeg vil tage en snak med min læge om hvad det kan være, da jeg efterhånden er så plaget af det her at jeg har svrt ved at få de almindelige ting gjort i hverdagen.

tak for dit svar det værdsætter jeg meget.

-Skovrup

Anmeld

24. januar 2011

Skovrup

bb78 skriver:

Jeg har det heller ikke specielt godt med de ekstra kilo - men det var det værd!! Jeg har fået den dejligste prinsesse ud af det, og så må der sidde lidt ekstra på sidebenene i et stykke tid

Jeg tog ret hurtigt på pga. graviditetssukkersygen Jeg var lidt overvægtig i forvejen, og så skal der ikke mange kg på inden mit selvværd ryger

Det var også derfor de vil tjekke mig for graviditets sukkersyge, fordi jeg pludselig tog SÅ meget på, og at der er for meget fostervand.

Ens vægt gør meget ved selvtilliden, sådan har jeg det også og ja det er kun 10kg, men jeg kan ikke kende min egen krop

-Skovrup

Anmeld

24. januar 2011

Clisolka

Fru. Skovrup skriver:

Det var også derfor de vil tjekke mig for graviditets sukkersyge, fordi jeg pludselig tog SÅ meget på, og at der er for meget fostervand.

Ens vægt gør meget ved selvtilliden, sådan har jeg det også og ja det er kun 10kg, men jeg kan ikke kende min egen krop

-Skovrup

Jeg nåede op på 22 kg inden jeg fødte Jeg har kun tabt de 10 indtil videre, men jeg skal ned i mine egne bukser igen - om 500 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.