Hvor meget af ens løn på husleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.697 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

heisamig

Heejsa.

Jeg har hørt, at man skal regne med maks at bruge en 3. del af hele ens indkomst på bolig (dvs inklusiv vand, varme osv). Er dette et godt råd eller hvad er jeres erfaringer?

Vi står foran at skulle finde lejlighed, evt andel og skal vide hvor meget jeg kan regne med vi kan købe/leje for

Håber der er nogen, som har en mening...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Nalle

Vi har tilsammen 25.000 udbetalt, og har en husleje på 5700,- inkl alt. 113 kvm.

Anmeld

23. januar 2011

eElak

den har jeg ikke hørt før.. Men jeg passer heller ikke ind under den. 

2/3 af min løn går til huslejen.... 

Anmeld

23. januar 2011

morethanperfect

Hvis jeg boede alene var det næsten halvdelen der går til huslejen

Anmeld

23. januar 2011

mor-til-vanessa

jeg får 8600 udbetalt og min husleje med det hele er 5200. ( det er så uden bolistøtte, og der får jeg 2200 )

Anmeld

23. januar 2011

NilleG

vi har ca 47 før skat til sammen og har købt et hus til 2,35 mil plus vi også har en lejlighed til 0,6 mil... Og vi sidder fint i det men man skal da spare lidt men vi kan stadig rejse ca en gang om året og sådan..

Anmeld

24. januar 2011

heisamig

Skønt med nogle eksempler.. Når I så sidder for mere end 1/3 del til husleje - løber det fint rundt eller skal I vende næsten hver en krone???

Anmeld

24. januar 2011

Pige2009

heisamig skriver:

Heejsa.

Jeg har hørt, at man skal regne med maks at bruge en 3. del af hele ens indkomst på bolig (dvs inklusiv vand, varme osv). Er dette et godt råd eller hvad er jeres erfaringer?

Vi står foran at skulle finde lejlighed, evt andel og skal vide hvor meget jeg kan regne med vi kan købe/leje for

Håber der er nogen, som har en mening...

Jo, det er mest bankernes tommelfingerregel, hvis man skal ud og købe hus. Jeg ville aldrig bruge mere end 1/3 på husleje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.