Første samtale OUH - hvad ka jeg forvente?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

malenemusen

Vi har været til samtale samt undersøgelse på lokal gynækologisk/fertilitetsklinik som valgte at sende os videre til OUH da de mener vi skal starte direkte med IVF pga blodstørkningsdefekt/genfejl.

Jeg har fået taget 100 vis af blodprøver, samt været til undersøgelse på hypofyseklinik.

Min mand har fået testet sæd tre gange - et dårligt resultat, og to gode.

Hvad kan jeg forvente af vores første samtale på fertilitetsklinikken på OUH?

Jeg går og forestiller mig at vi får at vide hvad planen for vores behandlingsforløb - men min mand synes jeg har for høje forventninger, og han tror kun at vi skal over til en undersøgelse....

FUCK jeg bliver skuffet hvis ikke jeg får en plan - hvad tror i piger? Er det kun en undersøgelse jeg skal til?????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

malenemusen

Forresten så skal vi til samtale d. 8 februar

Anmeld

23. januar 2011

baby84

malenemusen skriver:

Forresten så skal vi til samtale d. 8 februar

Det er jo svært at vide. Har du div. undersøgelser iorden..fx smitteprøver,  celleskarb,  progesteron blodprøve (for at tjekke ÆL) osv?

I vores tilfælde hvor det er manden der er problemet, fik jeg oplyst, at jeg kunne spare tid ved at få egen læge til at lave div prøver før samtalen. Man kan også spørge på klinikken hvad de kræver af standardprøver.

Da vi kom til første samtale fik vi at vide at vi skulle have icsi og fik lidt oplysninger om forløbet, men skulle vente 6 uger på kromozomprøver. Grunden til, at de ville tage dem var fordi min mand havde meget nedsat sædkvalitet og det lyder ikke til at være problemet i jeres tilfælde. Vi fik dog lov at melde os til behandling inden vi havde svaret fordi jeg skulle i den lange behandling,

Tror godt du kan forvente at i kan få lagt en nogenlunde fast plan.

held og lykke

Anmeld

24. januar 2011

malenemusen

baby84 skriver:

Det er jo svært at vide. Har du div. undersøgelser iorden..fx smitteprøver,  celleskarb,  progesteron blodprøve (for at tjekke ÆL) osv?

I vores tilfælde hvor det er manden der er problemet, fik jeg oplyst, at jeg kunne spare tid ved at få egen læge til at lave div prøver før samtalen. Man kan også spørge på klinikken hvad de kræver af standardprøver.

Da vi kom til første samtale fik vi at vide at vi skulle have icsi og fik lidt oplysninger om forløbet, men skulle vente 6 uger på kromozomprøver. Grunden til, at de ville tage dem var fordi min mand havde meget nedsat sædkvalitet og det lyder ikke til at være problemet i jeres tilfælde. Vi fik dog lov at melde os til behandling inden vi havde svaret fordi jeg skulle i den lange behandling,

Tror godt du kan forvente at i kan få lagt en nogenlunde fast plan.

held og lykke

Uhh jeg håber bare sådan at vi kommer hjem med en plan for hvad der skal ske fremover, jeg har bare så meget behov for at komme igang nu, jeg gider ikke vente længere.....

Anmeld

25. januar 2011

oo

vi havde fået taget alle blodprøver og sædprøve osv på forhånd ved egen læge, så da vi kom til samtale på OUH var det netop for at høre deres plan for vores behandlingsoforløb.

det går rimelig hurtigt med de samtaler, men du skal vide at du bare skal stille ALLE de spørgsmål du vil, det er de normalt rigtig rigtig flinke til at svare på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.