spætte skriver:
Ja faktisk skændes de konstant..og vi er ved at smide håndklædet i ringen min mand og jeg. Min ældste søn er snart 6 år den anden søn er snart 3 år. Der er meget lidt brødre kærlighed i mellem den. Skal vi et sted hen sammen ja så spørg den store om den yngste skal med. Vi siger selvfølgelig ja det skal han da han siger sukkende hvorfor. Han gider ham slet ikke! Og sådan har det faktisk været siden fødslen hvor han spurgte om hvornår han skule tilbage igen:-(...Vi har - min mand- og jeg tænkt jamne det kommer når de blir ældre men vi orker snart ikke vente mere. De kan SLET ikke lege sammen-de skændes og slår hinanden. Den yngste er er en rigtig 2`er som ikke finder sig i noget og som er rigtig dygtig sprogligt men også ret voldsom hvor den ældste er mere følsom.. Karaktermæssigt er de også langt fra hinanden. Ofte laver min mand noget med ældste og jeg med den yngste-det reultere nu i at de nærmest har fået en "favoritvoksen. Og det var bestemt ikke meningen. Min ældste er jaloux hver eneste gang den yngste får speciel opmærksomhed osv..For at gøre en lang historie kort har vi brug for lidt redskaber til at komme videre og for at være børn kan finde kærlighed til hinanden. Kan i hjælpe?
Har kun et enkelt barn nu. Men tænkte bare at du skulle have et 
Det er alle forældres marridt.
Min søster har også to drenge og selv om der er 7 år mellem dem, så kan de bare ikke sammen. De har nærmest lavet en regel hvor de ikke må være 5 meter ved hinanden fordi de altid skændes og slås (skal selvfølgelig ikke tages bogstavligt) Men i hendes tilfælde er det dog lige nemmere nu fordi den store efterhånden er så stor at han er mere og mere væk (sport, arrangementer osv) men alligevel mega træls.
Jeg venter min nr 2. (begge piger) og det er selvfølgelig en af de ting jeg er mest nervøs for, altså om det vil være en evig kamp mellem søskende.
Men som sagt har jeg desværre ingen gode råd. Måske der er nogle gode bøger man kan låne på biblioteket om emnet? Jeg har selv lige lånt en bog som hedder noget i stil med, når 1 bliver til to. Men den er selvfølgelig henvendt til når der kommer en nyfødt ind i familien (hvordan den ældste reagere) Men der er sikkert også bøger for nogle som har jeres problematik.
Håber der kommer nogle gode svar eller gode erfaringer på tråden.
Held og lykke med det hele.
Anmeld