Pludselig hovedpine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2011

TbCp

th skriver:

Hej

Nu er jeg ikke læge, men min kusine og fætter har prøvet det samme i sidste uge, de fik mega ondt i hovedet og den lille blev rigtig ked af det, de kastede op og så kom de i seng og sov.

De fik at vide af lægen det kunne være en form for influinza, som bare ikke være i flere dage...

ved ikke om det er det samme som din datter.

Kom det også meget pludseligt? Altså hun gik fra at have været glad, frisk og har leget hele dagen til på et splitsekund bare at græde helt vildt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

BellaCiinea

TbCp skriver:

Ja det er ganske forfærdeligt, jeg skulle som regel til lægevagten og have et "skud" i ballen for at det kunne gå væk

Det fik jeg sidste gang, men der havde jeg også migræne i 2 dage.. så måtte jeg lige et smut til lægen.. =/

Anmeld

23. januar 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Det håber jeg heller ikke.

De helt gængse migræne"råd" er ligeså gode til børn som til voksne - altså mørke, kølige rum, minimalt støj og væske... Du ved "heldigvis" selv hvordan det føles...

Man kan give børn noget smertestillende som er stærkere end panodil (altså ifølge aftale med læge osv.), problemet er jo, at det ofte er svært at vurdere HVOR ondt de har, og hvornår de så skal have det smertestillende som er stærkere..

Håber som sagt det bare var denne ene gang, og at hun får en god nats søvn!

Men man skal vel igennem egen læge hvis det skulle ske igen så hun kan få bedst mulig hjælp?

Hvor gammel var du da du fik det som barn?

Anmeld

23. januar 2011

TbCp

Ciinea skriver:

Det fik jeg sidste gang, men der havde jeg også migræne i 2 dage.. så måtte jeg lige et smut til lægen.. =/

Det er bare forfærdeligt

Vi har så fundet ud af at mit skyldtes forhøjet blodtryk så nu får jeg medicin for det og har ikke haft migræneanfald siden. Ville godt nok ønske vi havde fundet ud af det for mange år siden så jeg kunne have sluppet for al den smerte

Anmeld

23. januar 2011

BellaCiinea

TbCp skriver:

Det er bare forfærdeligt

Vi har så fundet ud af at mit skyldtes forhøjet blodtryk så nu får jeg medicin for det og har ikke haft migræneanfald siden. Ville godt nok ønske vi havde fundet ud af det for mange år siden så jeg kunne have sluppet for al den smerte

Åh ja :/

Men altid noget at i har fundet ud af det nu så 

Anmeld

23. januar 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Men man skal vel igennem egen læge hvis det skulle ske igen så hun kan få bedst mulig hjælp?

Hvor gammel var du da du fik det som barn?

Ja, jeg ville nok se tiden an nu, for det kan jo være noget influenzahalløj. Skulle det ske igen, ville jeg bestille tid hos egen læge og høre hans/hendes vurdering...

Jeg var omkring 7-8 år, så jeg var jo "gammel" i forhold til Liva... Det viser sig oftest omkring 10-12 års alderen... og nogle har det så gennem alle deres teenageår og ser aldrig skyggen af migræne igen, mens andre trækkes med det resten af livet...

Anmeld

23. januar 2011

th

TbCp skriver:

Kom det også meget pludseligt? Altså hun gik fra at have været glad, frisk og har leget hele dagen til på et splitsekund bare at græde helt vildt

Hun havde haft det super hele dagen, der havde ikke været noget overhovet, det kom da de skulle til at spise, hun begyndte bare at græde og så spurgte hendes mor hvad der var galt. det gør ondt i hovedet sagde hun, de undersøgte om hun havde feber, det havde hun ikke, hun blev bare mere og mere ked af det og ville ikke have mad, og så kastede hun pludselig op.

Derefter fik hun lidt af drikke og blev lagt i seng og så sov hun.

Næste dag var hun træt men havde det ellers godt igen.

Anmeld

23. januar 2011

TbCp

Ciinea skriver:

Åh ja :/

Men altid noget at i har fundet ud af det nu så 

Ja meget

Anmeld

23. januar 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Ja, jeg ville nok se tiden an nu, for det kan jo være noget influenzahalløj. Skulle det ske igen, ville jeg bestille tid hos egen læge og høre hans/hendes vurdering...

Jeg var omkring 7-8 år, så jeg var jo "gammel" i forhold til Liva... Det viser sig oftest omkring 10-12 års alderen... og nogle har det så gennem alle deres teenageår og ser aldrig skyggen af migræne igen, mens andre trækkes med det resten af livet...

Ja håber det bare er influenza!

Anmeld

23. januar 2011

TbCp

th skriver:

Hun havde haft det super hele dagen, der havde ikke været noget overhovet, det kom da de skulle til at spise, hun begyndte bare at græde og så spurgte hendes mor hvad der var galt. det gør ondt i hovedet sagde hun, de undersøgte om hun havde feber, det havde hun ikke, hun blev bare mere og mere ked af det og ville ikke have mad, og så kastede hun pludselig op.

Derefter fik hun lidt af drikke og blev lagt i seng og så sov hun.

Næste dag var hun træt men havde det ellers godt igen.

Mærkeligt!
Håber det bare er det samme med Liva!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.