Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2011

Anonym trådstarter

Min kæresteog jeg overvejer at sætte vores hus til salg for så at lede efter noget større...

Jeg er elev, og har ca. halvanden år tilbage af min udd. Samtidig prøver vi at blive gravide, og er i behandling for barnløshed..

Mit spørgsmål til jer kloge piger er så, ved I hvad man får når man er på barsel?... Svarer det til dagpenge eller hvordan er det?....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Snefnug1984

Det kommer jo an på om du får SU eller stadig er elev, når du går på barsel og om du når at afslutte din uddannelse inden.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Det kommer jo an på om du får SU eller stadig er elev, når du går på barsel og om du når at afslutte din uddannelse inden.

Jeg får elevløn 11.000 kr halvandet år endnu.. og er garanteret arbejde de tre mdr. efter uddannelsen er slut..

Ved du så hvad lønnen er, hvis jeg skal på barsel i elevtiden.

og hvad den er hvis jeg er udlært?

Anmeld

23. januar 2011

Snefnug1984

Jeg får elevløn 11.000 kr halvandet år endnu.. og er garanteret arbejde de tre mdr. efter uddannelsen er slut..

Ved du så hvad lønnen er, hvis jeg skal på barsel i elevtiden.

og hvad den er hvis jeg er udlært?

Okay. Så er du lønmodtager og du kan dermed få barselsdagpenge under din barsel. 

Anmeld

23. januar 2011

mortilnoahogmelina

Du får det sammen som din elevløn .

Eller det gør jeg i hvertfald .

jeg er på barsel lige nu . Og har bare elevløn hele min barsel igennem .

Anmeld

23. januar 2011

Snefnug1984

Pernille08 skriver:

Du får det sammen som din elevløn .

Eller det gør jeg i hvertfald .

jeg er på barsel lige nu . Og har bare elevløn hele min barsel igennem .

Det kommer jo an på hvilken aftale der er med arbejdsgiveren. det er jo ikke alle der giver fuld løn under barsel udover de første 14 uger.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Okay. Så er du lønmodtager og du kan dermed få barselsdagpenge under din barsel. 

okay.. men er det forskelligt fra person til person, og job til job.. eller er der en fast sats der...?

Anmeld

23. januar 2011

mortilnoahogmelina

Snefnug26 skriver:

Det kommer jo an på hvilken aftale der er med arbejdsgiveren. det er jo ikke alle der giver fuld løn under barsel udover de første 14 uger.

Hmm , nææ det er så rigtig nok .

Men alm barselsdagpenge er svarende til en elevløn efter hvad min arbejdsgiver siger .

Anmeld

24. januar 2011

Snefnug1984

Pernille08 skriver:

Hmm , nææ det er så rigtig nok .

Men alm barselsdagpenge er svarende til en elevløn efter hvad min arbejdsgiver siger .

Barselsdagpengene udgør 3808 kr. pr. uge så vidt jeg ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.