Flydende smag i chokoladecremen ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

tahj69

Jeg vil lave en kage med henholdsvis brombærmousse og hvid chokoladecreme - men jeg ville gerne tildætte Bailey til chokoladecremen. Er der nogen af jer der har erfaring med at putte noget flydende i chokoladecreme (bare smeltet chokolade rørt med meget stiftpisket flødeskum). På forhånd tak.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Mussi30

tahj69 skriver:

Jeg vil lave en kage med henholdsvis brombærmousse og hvid chokoladecreme - men jeg ville gerne tildætte Bailey til chokoladecremen. Er der nogen af jer der har erfaring med at putte noget flydende i chokoladecreme (bare smeltet chokolade rørt med meget stiftpisket flødeskum). På forhånd tak.

Henriette

Det kan godt lade sig gøre

Men det smager faktisk bedre hvis du sprinkler selve kagen med bailey's i stedet.

Det lyder lidt mærkeligt, men jeg synes faktisk godt cremen kan komme til at smage lidt spids af bailey'en. Den mister lidt den der lækre bløde bailey-smag

Ej, jeg kan godt høre det lyder mærkeligt, men jeg håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld

23. januar 2011

Polkaprik

Den her smager top lækkert! 

Baileys mousse

4 blade husblas
50 g hvid chokolade
1 dl Baileys
4 pasteurierede æggeblommer
2 spsk sukker
3 dl piskefløde
100 g mørk chokolade

Udblød husblassen i koldt vand i 10 minutter. Smelt husblassen i mikroovnen eller over vandbad i det vand, der følger med. 

Hak den hvide chokolade fint og smelt den i mikroovn eller over vandbad. 

Rør Baileys i den smeltede husblas og den det hele i den hvide chokolade. 

Pisk æggeblommerne cremede med sukker. Rør chokoladeblandingen og æggeblandingen sammen. 

Pisk fløden til skum og vend det i. Hak den mørke chokolade og vend også det i. 

Sæt moussen på køl og vend af og til i den for at chokoladen ikke falder til bunds. Når moussen er tyknet kan den lægges i kagen.

Michelle

Anmeld

24. januar 2011

tahj69

mange tak for to gode ideer`. Lige til denne (sex and the city kage a la anemor)tror jeg at jeg vil snuppe den nemme med at væde bundene med bailey - fordi selve den kreative del af kagen er tidskrævende. Men jeg vil helt sikkert prøve den lækre Baileycreme af i næste kage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.