Tusind tak for jeres svar, og sikke nogle erfaringer I har med jer...
Min historie er slet ikke af samme kaliber. Jeg er den heldige vinder af tre sunde og raske piger, som er blevet til når vi har ønsket dem - uden hverken ventetid eller besværlighed. Det er luksusønsket om nr 4 (som har været en del af børnepakkeplanen hos os fra start), som ser ud til ikke at lykkes, og det kan jo diskuteres hvor sørgeligt det er. Jeg er i hvertfald på det rene med at det er lidt et luksusproblem, og er heller ikke villig til eller interesseret i at udsætte mig selv for det helt vilde.
Men ikke desto mindre så er nr. fire et ønske og uanset hvor mange børn man end har i forvejen er det tungt at abortere et ønskebarn.
Derudover er jeg lidt overrasket over at det pludselig er blevet så svært (og sørme glad for at vi startede tidligt!).Er selvfølgelig klar over at æg-kvaliteten daler med alderen (er 38 nu) osv. men jeg har fx stadig ikke problemer med at blive gravid - men fostrene dur tilsyneladende ikke mere.
Nå, men jeg har altså fået tilbud om at blive udredt - i form af at få undersøgt det der kommer ud ved en kirurisk abort, selvom det 'kun' er tredje abort i træk. Også i mit område tilbydes dette normalt først efter 4. abort, men gynækologen kaldte det "dagens tilbud", for at være sød. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg skal vel være glad for tilbuddet.
Jeg er dog ikke særlig glad for tanken om en kirurisk abort, er ikke så vild med tanken om narkose og operationsborde (har aldrig prøvet det...). Kan bedre overskue en SA eller en MA, og ligesom klare ærterne selv... Så derfor er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal gribe til og er derfor på jagt efter erfaringer med den slags udredninger - hvad kan jeg forvente at lægerne kan finde ved at undersøge et lille bitte dødt foster? Gynækologen fortalte som sagt at de sjældent kunne finde ud af noget, men at hun da ville give mig tilbuddet.
Anmeld