Nogen der har en Eng. Springer Spaniel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Kloster

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen, der har en Engelsk Springer Spaniel? Har erfaring med at arbejde med dem? Lydighed, behagergen, rolighed, aktivitet, børn, alene hjemme, gøen osv.

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

BabyMus

Åhh Springer Spaniels er dejlige.  Jeg har ikke selv en, men min onkel og tante fik en her i sommer som de skal bruge til jagt. (:

Ja ved jo godt det ikke lige hjælper på dit spørgsmål, jeg ville bare lige skrive det alligevel. Synes bare spaniels er så dejlige. (:

Anmeld

22. januar 2011

LotteN

Kloster skriver:

Hej.

Jeg vil høre om der er nogen, der har en Engelsk Springer Spaniel? Har erfaring med at arbejde med dem? Lydighed, behagergen, rolighed, aktivitet, børn, alene hjemme, gøen osv.

VH Kloster

Vi har en ESS og det er en dejlig hund...

Lydighed så kan de sagtens lære en masse, det kræver bare træning og ikke noget han lærte i første forsøg.
Vores hund skule lige vende sig til Lærke da vi kom hjem med hende og han skulle lige acceptere at der kom en og stjal en del opmærksomhed. Men nu med tiden er han blevet rigtig god ved hende og må også sige han finder sig i meget.

Alene hjemme er intet problem herhjemme og så gør han ikke specielt meget, men et bjæf i ny og næ kommer der da

Anmeld

22. januar 2011

Kløver

Kloster skriver:

Hej.

VH Kloster

hm vi har en blanding mellem labrador og springer spaniel, og han er en fantastisk hun, evig glad, og kan både have gang i dne, men også være helt rolig, en super dejlig hund, og han har været super alle da gange vi har haft børn på besøg

Anmeld

22. januar 2011

Kloster

Tusinde tak for svar.

Vi har stadig den gamle tæve og når hun engang ikke er her mere, vil jeg have mig en hund, jeg kan træne med.

Jeg har ofte overvejet en Golden, men har også altid set lidt til Spaniels. Fordelen er at Spaniels ikke er så store og tunge og stadig med jagt/behagergen i sig. Skal gå til lydighedstræning (min mand er hundetræner og går til konkurrencer) så det skal være en arbejdsom hund, men bestemt også en familiehund. Og en hund jeg kan tage med, når jeg vil.

Vi har 3 drenge på 6, 11 og 13 år, så døren går op og i flere gange dagligt, så den skal også kunne være ret ligeglad med fremmede i hjemmet.

Hvad er prisen på sådan en hund?

Jeg er nok mest til en tæve, da jeg er af den overbevisning, hun falder mere til ro og knytter sig til mig. Vi har selv en han Labrador, som min mand går med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.