børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.158 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Jeg har termin d. 26. juni

En sagsbehandle sagde til mig at jeg får børnepenge første gang d. 20. oktober. Men regnede med d. 20 juli?

Kan det passe jeg først får i oktober eller er det hende der har regnet forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Lullaby

Du får den 20 juli hvis barnet er født inden den 1

Anmeld

22. januar 2011

Kofoed.

Du for børnepenge kvartalet efter barnet er født. så føde du i juni for du første gang i juli, men føder du i juli, for du først den i oktober. (det er det samme med su)

Anmeld

22. januar 2011

Kofoed.

så forstår ikke, hvorfor hun sagde oktober

Anmeld

22. januar 2011

Missi

Altså der kommer børnepenge i januar - April - juli - okt - altså hver 3 kvatal

Hvis du f.eks har termin 26/1 lige som så får du først børnepenge 20 april

hvis du føder inden den 1. i den mrd der er børnepenge så får du penge i den mrd - f.eks 29 dec - så er der børnepenge 20 janaur

ved ikke om jeg fik forklaret det godt nok hehe

Så tror hende inden for kommunen har hørt forkert men du kan jo riciker at gå over tid - så lad værd med at sætte næste op efter de børnepenge i juli men husk på det så gavner dig i sidste ende, selvom beløbet så er mindre om 17 år hehe

Anmeld

22. januar 2011

Valle81

sommerbarn<3 skriver:

Jeg har termin d. 26. juni

En sagsbehandle sagde til mig at jeg får børnepenge første gang d. 20. oktober. Men regnede med d. 20 juli?

Kan det passe jeg først får i oktober eller er det hende der har regnet forkert?

Kan se du har termin 26/6-2011 - du skal føde inden den 31/6-2011 for at få børnepengene den 20/7-2011.

Så du ligger lige på vippen - alt efter hvornår du føder:0)

Anmeld

22. januar 2011

Gittemor09

jeg havde termin d.5. oktober, men fødte d. 24. september... så jeg fik børnepenge i oktober måned..

som de andre skriver skal du have født inden d. 1 i måneden... altså inden d. 30. juni incl.

Anmeld

22. januar 2011

LinLin

Valle81 skriver:

Kan se du har termin 26/6-2011 - du skal føde inden den 31/6-2011 for at få børnepengene den 20/7-2011.

Så du ligger lige på vippen - alt efter hvornår du føder:0)

Der er kun 30 dage i juni Men ellers rigtigt

Anmeld

22. januar 2011

louise8723

Missi skriver:

Altså der kommer børnepenge i januar - April - juli - okt - altså hver 3 kvatal

Hvis du f.eks har termin 26/1 lige som så får du først børnepenge 20 april

hvis du føder inden den 1. i den mrd der er børnepenge så får du penge i den mrd - f.eks 29 dec - så er der børnepenge 20 janaur

ved ikke om jeg fik forklaret det godt nok hehe

Så tror hende inden for kommunen har hørt forkert men du kan jo riciker at gå over tid - så lad værd med at sætte næste op efter de børnepenge i juli men husk på det så gavner dig i sidste ende, selvom beløbet så er mindre om 17 år hehe

Det er faktisk blevet ændret sådan at hvis du fx føder 2 jan så istedet hvor man før bare fik en ekstra gang når barnet blir 18 så får du nu kun for de dage der er fra d 1. I måneden og frem til barnets fødselsdag i det kvartal hvor børnepengene gælder.. Læste om en der her d. 20 januar havde fået udbetalt 57 kr i sidste omgang børnepenge..

Anmeld

22. januar 2011

tinasmor

louise4060 skriver:

Det er faktisk blevet ændret sådan at hvis du fx føder 2 jan så istedet hvor man før bare fik en ekstra gang når barnet blir 18 så får du nu kun for de dage der er fra d 1. I måneden og frem til barnets fødselsdag i det kvartal hvor børnepengene gælder.. Læste om en der her d. 20 januar havde fået udbetalt 57 kr i sidste omgang børnepenge..

ja det læste jeg også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.