Pige farver og drenge farver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.936 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. september 2008

MorCamilla

Inspireret af Majbritts indlæg med lilla, om det er det drenge eller piger har jeg en lidt sjov historie...:

Mikkel har en rød bluse, sådan en knald rød (svensk rød) og han er bare så fin i den, men nu er han blevet bevist om hvad han får på, så han vil ikke længere bruge blusen, da det er pigefarve:D Med mindre jeg siger at han har lånt den at Nanna (hans kusine) så vil han gerne havde den på... ;)

Det er sjovt når de små pus selv vil være med til at bestemme hvad de får på.. (så længe det ikke tager overhånd)

Hvad er drengefarver og hvad er pigefarver?? Hvad synes I..??

Her hos os har vi grøn, brun, sort, hvid, blå, grå som Mikkel kalder "drenge farver"... og den søde bluse han "låner" af kusinen...;)

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2008

Christinahr

Aia er nu rundet halvandet og jeg kan mærke farverne har mindre betydning.

Når de er små synes jeg det er vigtigt da det er det eneste man kan skelne kønnene fra hinanden. Jeg kunne aldrig finde på at have givet hende grøn eller blå på, men nu ejer hun både et par grønne gemacher og en tyrkis nederdel:P

Jeg går også gerne i blå og grøn, som jeg jo betragter som drengefarver.

Så altså jeg synes det er når de er små, jeg ville uden at blinke give lille Mikkel en trøje på der er rød. Hvis der havde været spiderman eller lign på havde han nok gerne ville have haft den på:P

Anmeld

18. september 2008

Mette+Mathias

Mathias (4 til okt) e-e-e-e-lsker sine røde trøjer!! Han var allerede vild med en rød trøje sidste år, så derfor har jeg købt en igen i år.

Han er ellers rimelig bevidst om pigeting og drengeting, - men trøjer er åbenbart drengetrøjer, uanset farver ;)

Mathias bruger næsten alle farver, - tror ikke vi har noget lilla, lyserød, hvidt eller gult, men resten har vi.

Anmeld

18. september 2008

Anja

Ja, vi har jo kun drenge ind til videre :)

De bruger selvsagt en del blåt, men også grønt, brunt, gråt, hvidt, off-white og orange. Den store på 4 år har også et par helt røde trøjer - dem synes han rigtigt godt om og så har han også en lyserød polo t-shirt ! Sådan en har både hans far og hans papfar også - så den synes han er super cool :P

Den lille på 14½ mdr har endnu ikke noget i "pige-farver".

Anmeld

19. september 2008

MorCamilla

Det er sjovt, så meget forskel der er på det med farver synes jeg. Da Mikkel var lille kunne det heller ALDRIG falde mig ind at give ham en rød trøje på, men det kan det godt nu, for det er sådan en god farve til ham. Og så længe vi siger til ham ar det er en han har lånt af kusine Nanna så går det fint... ;)

Anmeld

19. september 2008

linemus

Sebastian (4 år) bruger vist alle farver undtagen lyserød og pink. Han har altid set rigtig godt ud i rød og virker nu ikke så bevist om pige/drenge-farver. Heldigvis er McQueen (fra Disneys Cars) jo rød, så en rød trøje eller bukser kan lynhurtigt blive til en McQueen-trøje, og så ryger den lige på ;)

Måske du kan bruge den, Camilla - hvis Mikkel også er glad for biler?

-Line

Anmeld

19. september 2008

MorCamilla

Vi har ofså et par cars trøjer og ja de går rent ind, spidermann er også rød og der er heller ikke noget problem.. Det er kun hvis det er en helt rød trøje uden mønstre eller lignende han ikke vil bruge den..

Anmeld

19. september 2008

fam.4xc

Caroline ELSKER BLAA (kan Ik skrive AA for lillemusen har pillet knappen af) Saa alt hun kan fa af blaat er skønt :P

Lige meget hvor lyserød jeg gør lillesøster faar jeg dagligt kommetarer om hvor sød han er den lille!!! :$

Anmeld

19. september 2008

Loggidut

vi har mange farver til tif, men man har lige som heller aldrig været i tvivl om hendes køn (lige ud over den totalt blinde kassedame i bistroen i bilka) hun har , ja hvordan siger man det, ret tøset træk...så her har farverne egentlig aldrig spillet nogen rolle...vi har et hav af blå, rødt, lilla, og sort... ja alle mulige farver...

det er lidt sjovere med min den store, for når man er 16 år, så får farverne pludselig en anden betydning...lyserød er vældig inde lige nu til drengebørn...underligt nok...Kasper bruger lyserødt lige så vel som han bruger sort, brunt eller andet.

Anmeld

19. september 2008

Honningblomst

Mine drenge går i alle farver...lige fra lyserød til sort...
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.