Hvad skal jeg gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Klitgaard

Vi var ved vagtlæge i aftes med Emilie mit mellemste barn hun bliver 8 på mandag. Hun har halsbetændelse med streptokokker igen vidste det var det da hun bare blev så hurtig dårlig hun har haft det mange gange sidst i november så synes godt nok det er hurtig hun får det igen Hun har været til en næse/halslæge for ca 1 ½ år siden da han skulle vuderereom hun skulle have fjernet mandlerne det mente han så ik hun skulle . Det kan vores egen læge ikke helt forstå da han mener hun ikke vokser fra det så da vi var inde ved ham da hun havde det i november nævnte han at vi kunne prøve en anden halslæge da han ikke var så imponeret over den første hun var til.

Nu er jeg bare så meget i tvivl om jeg skal ringe til vores egen læge i morgen og informere ham om hun har streptokokker igen . for vi har jo også fået at vide at det er en smertefuld omgang hvis de skal fjernes og vi nok skal være indlagt en uges tid og derefter holdes i ro i et par uger .

Synes næsten altid hendes mandler er lidt store men når hun har streptokokker er de mega og rører en lille smule ved drøblen. Kan bare ik finde ud af hvad jeg skal gøre synes det er så synd for Emilie lige meget hvad vi vælger at gøre .

Tænker hver gang det kan jo også være sidste gang hun får det og vil da ikke have fjernet hendes mandler uden grund .

Hvad synes i jeg skal gøre

Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

anna-jonas

Jeg kan fortælle at jeg selv har været en "Emilie" engang...............og at det bedste der blev gjort for mig, ar at få fjernet mandlerne. Havde halsbetændelse ca. 1 gang om måneden over en årrække, og det gjorde sgu' ondt hver gang.

Jeg blev indlagt en dag, fik dem fjernet og kom hjem dagen efter. Var sygemeldt i en uges tid, og fik masser af IS i den periode.

Så jeg siger go, go, go..............

Anmeld

22. januar 2011

Klitgaard

Tak for svar Emilie har det nok ca 5 gange om året og er godt nok syg de første dage hun har det .

Det var halslægen det fortalte os at vi skulle være indlagt så længe kangodt være det er noget nyt .men har også hørt at det er meget værre at få dem fjernet som voksen .

Har et meget øm punkt med emilie og sygdom hun er den der har været mest syg af mine børn . da hun var knap 3 var vi indlagt i en uge hun var så syg de kunne ik finde ud hvad der var galt men kom frem til blodforgiftning i urinvejene . så har det så svært med at hun skal indlægges igen . men ja dert er nok det bedste at få dem væk .men jeg skal være hos hende hele tiden det er sikkert.

Anmeld

22. januar 2011

Klumpe-dumpe

Min bror og jeg havde også meget halsbetændelse som barn. Da vi fik fjernet vores mandler, havde vi aldrig ondt i halsen mere. Eller jo selvf. kan vi blive ømme i halsen, men ikke mere end et glas varmt mælk  med honning kan klare det.

Så jeg vil også sige som Mette go for it.

Ps. en bekendts søn fik dem fjernet, for 1½ år siden og der var det også kun med en overnatning.

Anmeld

22. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Klitgaard skriver:

Vi var ved vagtlæge i aftes med Emilie mit mellemste barn hun bliver 8 på mandag. Hun har halsbetændelse med streptokokker igen vidste det var det da hun bare blev så hurtig dårlig hun har haft det mange gange sidst i november så synes godt nok det er hurtig hun får det igen Hun har været til en næse/halslæge for ca 1 ½ år siden da han skulle vuderereom hun skulle have fjernet mandlerne det mente han så ik hun skulle . Det kan vores egen læge ikke helt forstå da han mener hun ikke vokser fra det så da vi var inde ved ham da hun havde det i november nævnte han at vi kunne prøve en anden halslæge da han ikke var så imponeret over den første hun var til.

Nu er jeg bare så meget i tvivl om jeg skal ringe til vores egen læge i morgen og informere ham om hun har streptokokker igen . for vi har jo også fået at vide at det er en smertefuld omgang hvis de skal fjernes og vi nok skal være indlagt en uges tid og derefter holdes i ro i et par uger .

Synes næsten altid hendes mandler er lidt store men når hun har streptokokker er de mega og rører en lille smule ved drøblen. Kan bare ik finde ud af hvad jeg skal gøre synes det er så synd for Emilie lige meget hvad vi vælger at gøre .

Tænker hver gang det kan jo også være sidste gang hun får det og vil da ikke have fjernet hendes mandler uden grund .

Hvad synes i jeg skal gøre

Knus Rikke

jeg kan ikke sige hvad i skal gøre, men jeg kan sige at var det Nikoline havde vi valgt at få de mandler fjernet... det er et svært valg, men jeg ville synes det var uendeligt synd at hun skulle have smerter hver måned pga det... så hellere få det overstået

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Jeg var "øre-barn" som lille. I puberteten skiftede problemerne med ørerne så lidt ud med halsbetændelser og steptokokker, som gav mig psoreresis-udslæt over hele kroppen - meget mærkeligt.

Jeg fik fjernet mine mandler for godt 4 år siden.
Og ja, det er smertefuldt. Men til gengæld så har jeg aldrig før været så LIDT syg, som jeg har efter jeg fik dem fjernet. Så jeg fortryder intet!

Man kan stadig godt få ondt i halsen, men SLET ikke sådan, som når mandler er hævede og alting bare gør ondt. Slet ikke NÆR det.

Men om det er dét I skal vælge, skal jeg ikke kunne sige.
Dog, hvis det viser sig at være et tilbagevendende problem, og hun fortsætter med at døje meget med det, så ville jeg nok vælge det.

Den uge til halvanden bagefter, når mandlerne er fjernet, er vand ved siden af de mange uger med ondt i halsen, så længe mandlerne giver årsag til mere sygdom end nødvendigt.

Tag og vurder hende i de kommende måneder. Og bliver det ved, så syntes jeg da, at I skal vælge at få dem fjernet, så hun kan slippe for at skulle bøvle med det hele livet.

GOD BEDRING!!

Anmeld

22. januar 2011

Klitgaard

Tak for jeres svar vil snakke med lægen om det for det er altså godt nok synd for hende og det kan gå så hurtig når hun får det hun er før gået rask i seng og vågnet en time efter med mega ondt i halsen og kæmpe mandler

Knus Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.