8+0 og smerter i underlivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.152 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Carina1977

Jeg er idag 8+0 men har haft nogle underlivssmerter de sidste 3 timer, og er rigtig meget nervøs lige nu.

Det føles akkurat som mens smerter, og har ikke oplevet de her smerter før, i hvert fald ikke så lang tid. Når jeg har oplevet dem, har de kun varet i 5-10 min. Denne her gang har det bare varet rigtig længe, og jeg er så bange for om det her er starten på en spontan abort. jeg har prøvet at have en spontan abort 2 gange, men der startede det med at bløde og jeg havde ingen smerter....de kom først efter nogen timer. men nu sidder jeg bare med smerter og bløder ikke, så jeg ved ikke om der stadig er et håb? Ligament smerter kan da ikke vare så længe, vel?

Andre der har prøvet noget lignende da de var i uge 8?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

afrobabies

Carina1977 skriver:

Jeg er idag 8+0 men har haft nogle underlivssmerter de sidste 3 timer, og er rigtig meget nervøs lige nu.

Det føles akkurat som mens smerter, og har ikke oplevet de her smerter før, i hvert fald ikke så lang tid. Når jeg har oplevet dem, har de kun varet i 5-10 min. Denne her gang har det bare varet rigtig længe, og jeg er så bange for om det her er starten på en spontan abort. jeg har prøvet at have en spontan abort 2 gange, men der startede det med at bløde og jeg havde ingen smerter....de kom først efter nogen timer. men nu sidder jeg bare med smerter og bløder ikke, så jeg ved ikke om der stadig er et håb? Ligament smerter kan da ikke vare så længe, vel?

Det er noget, som godt kan forekomme, uden at der behøver at være noget, men jeg forstår godt at du er nervøs, især fordi du har aborteret. Der er nok ikke andet for bare at se tiden an og se om ikke det går væk. Jeg vil jo også kun mene at der er noget galt, hvis der kommer blod. prøv at slappe af og prøve at tænke på noget andet.

Anmeld

22. januar 2011

Elvers

Carina1977 skriver:

De første mange uger af min graviditet havde jeg de menslignende smerter du beskriver, og de kunne sagtens vare lang tid ad gangen! Det er ligamenterne der giver sig - det var det i mit tilfælde og håber det er det de smerter også indikerer for dig, og at der ikke er noget ubehageligt under opsejlig

Så det burde være helt normalt, at det kan føles sådan! Vi er jo alle forskellige, og derfor mærkes ligamentsmerter nok også forskelligt, og i vores tilfælde er det åbenbart sådan det skal føles

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Tror du måske, det kan være ligamentssmerter? Ellers ring til vagtlægen...

Anmeld

22. januar 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Hmm...hvis du er urolig, så ring dog og snak med lægen søde ven.
Det kan sagtens være ligamentsmerter, din krop der arbejder og meget andet naturligt, men hvis du virkeligt har ondt, så ville jeg altså ringe til lægen..måske blot for at få en tryghedsscanning, for at se om det lille hjerte stadig blinker.
Det kan forresten også være blærebetændelse.
Men prøv at slappe af og få hvilet rigtig godt, og se om det ikke klinger af.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. januar 2011

Carina1977

Hej alle og tak for jeres svar

Det lykkedes mig endelig at sove ca. ½ time efter at jeg skrev indlægget. Nu er jeg så vågnet op med nul smerter og det bløder heller ikke.....så jeg er mere lettet nu. Det er baqre så mange år siden jeg har været gravid, så jeg kan bare slet ikke huske, hvordan det føltes.

Noget som jeg lagde mærke til igår, var at jeg var meget oppustet i den nederste del af maven...så meget at jeg måtte knappe bukserne op. Kan det måske have været denne oppustethed, der har trykket så meget, at det føltes som smerter i underlivet?

Nå, men det vigtigste er i hvert fald at smerterne er væk igen

Anmeld

22. januar 2011

Tropez

Carina1977 skriver:

Hej alle og tak for jeres svar

Det lykkedes mig endelig at sove ca. ½ time efter at jeg skrev indlægget. Nu er jeg så vågnet op med nul smerter og det bløder heller ikke.....så jeg er mere lettet nu. Det er baqre så mange år siden jeg har været gravid, så jeg kan bare slet ikke huske, hvordan det føltes.

Noget som jeg lagde mærke til igår, var at jeg var meget oppustet i den nederste del af maven...så meget at jeg måtte knappe bukserne op. Kan det måske have været denne oppustethed, der har trykket så meget, at det føltes som smerter i underlivet?

Nå, men det vigtigste er i hvert fald at smerterne er væk igen

Sådan som du beskriver det, sådan havde jeg det også, og det er fordi man er oppustet og har ligament smerter oveni, de første mange uger var min mave ligsom en spærreballon og jeg har siden jeg var 4+3 ikke kunnet passe mine almindelige bukser af nogen art, den har stået på leggins og gemacher lige siden, og jeg er 13+0 nu så den bliver jo ikke mindre den mave, men hvis jeg havde våget mig ud i et par af de almindelige bukser kunne jeg næste ikke være nogen stæder for smerter sidst på dagen fordi det havde klemt sådan i den nederste del af maven, og den blev bare større jo længre man kom ud på aftenen, så der er håb forude for dig også, hvis du bare ikke har noget på der strammer

Anmeld

22. januar 2011

Carina1977

Tropez skriver:

Sådan som du beskriver det, sådan havde jeg det også, og det er fordi man er oppustet og har ligament smerter oveni, de første mange uger var min mave ligsom en spærreballon og jeg har siden jeg var 4+3 ikke kunnet passe mine almindelige bukser af nogen art, den har stået på leggins og gemacher lige siden, og jeg er 13+0 nu så den bliver jo ikke mindre den mave, men hvis jeg havde våget mig ud i et par af de almindelige bukser kunne jeg næste ikke være nogen stæder for smerter sidst på dagen fordi det havde klemt sådan i den nederste del af maven, og den blev bare større jo længre man kom ud på aftenen, så der er håb forude for dig også, hvis du bare ikke har noget på der strammer

Jeg har faktisk kun et par jeans tilbage, som jeg stadig kan passe, og det var dem jeg havde på igår. Har lagt mærke til at de passer fint om morgenen, men hen sidst på eftermiddagen og aftenen, begynder de at stramme en del. Tror måske jeg skulle nøjes med bukser med elastik i stedet for nu

Men jeg tror også jeg havde en form for mavekneb igår, for idag får jeg da godt nok gasset mit hjem til

Nå men jeg er også alene hjemme denne weekend, så der er ingen der bliver generet af det hehe

Anmeld

22. januar 2011

Tropez

Carina1977 skriver:

Jeg har faktisk kun et par jeans tilbage, som jeg stadig kan passe, og det var dem jeg havde på igår. Har lagt mærke til at de passer fint om morgenen, men hen sidst på eftermiddagen og aftenen, begynder de at stramme en del. Tror måske jeg skulle nøjes med bukser med elastik i stedet for nu

Men jeg tror også jeg havde en form for mavekneb igår, for idag får jeg da godt nok gasset mit hjem til

Nå men jeg er også alene hjemme denne weekend, så der er ingen der bliver generet af det hehe

SÅ hyg dig alt hvad du kan , jeg må indrømme at det med at prutte gør jeg riiiiiiiiigtig meget er du vimmer hvor får jeg gasset, og kan bare slet ikke holde på dem de kommer bare  heldigvis lugter de ikke så jeg må godt 

men ja det med elastik i, er som sendt fra himlen 

Anmeld

22. januar 2011

Carina1977

Tropez skriver:

SÅ hyg dig alt hvad du kan , jeg må indrømme at det med at prutte gør jeg riiiiiiiiigtig meget er du vimmer hvor får jeg gasset, og kan bare slet ikke holde på dem de kommer bare  heldigvis lugter de ikke så jeg må godt 

men ja det med elastik i, er som sendt fra himlen 

haha mine lugter heldigvis heller ikke

Ja tror jeg vil lokke min mor til lige at give mig et lift, så jeg kan komme op og få købt nogle flere bukser. Jeg har faktisk kun 1 par bukser med elastik, og det er jo ikke ligefrem nok.

Det er helt rart at vide, at man ikke er den eneste om det her problem. Synes bare slet ikke det var sådan da jeg ventede min søn, men nu er det jo også 10-11 år siden, så nok lidt svært at huske hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.