Hjælp mig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Kay

ja man bliver sku inspireret af alle jer dejlige kagedamers skønne kreationer

jeg har altid ELSKET at bage... men det med pynten har jeg aldrig gjort det så meget i.... har kun prøvet at dække med marcipan...

nu skal jeg så lave 2 kager (alm. lagkage størrelse) til på fredag... og tænker jeg vil dække dem med marcipan, da jeg skal lave demm på jobbet og ikke har meget tid, til at prøve ting jeg ikke har prøvet før...

så... planen: 2 lagkager, 1 med nougat crem og en med hindbær crem... er det godt med marcipan på??? og plejer i også at bruge smørkrem inden i putter marcipan på??

nogle gode ideer til hvad jeg skal pynte marcipanen med???

det skal nok siges at det er til "nytårs kur" på mit job og samtid er det min sidste dag, og jeg kommer til at savne dem,  så skal sige rigtig farvel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Dot D

Det lyder da som en god idé, god sammensætning Jeg ville også smøre op under marcipanen for at gøre kagen pænt glat, inden du dkker den med marcipan. Det skal nok blive godt

Anmeld

21. januar 2011

Kay

Dot D skriver:

Det lyder da som en god idé, god sammensætning Jeg ville også smøre op under marcipanen for at gøre kagen pænt glat, inden du dkker den med marcipan. Det skal nok blive godt

tak... jeg tænker i skriver tit om lag af crem... er det sådan forstået at i fx. laver 1 bund, 1 lang nugggacrem, en bund et lag hindbær crem og så en top, derefter smørcrem over det hele og så overtræk (marcipan/fondant)??

Anmeld

21. januar 2011

Kay

nååår ja glemte helt kan/slaæ den helst ligges sammen dagen før???

og kan man godt "bare" bruge købe bunde??

Anmeld

21. januar 2011

ekzunz

Kay skriver:

tak... jeg tænker i skriver tit om lag af crem... er det sådan forstået at i fx. laver 1 bund, 1 lang nugggacrem, en bund et lag hindbær crem og så en top, derefter smørcrem over det hele og så overtræk (marcipan/fondant)??

Jeps - det har du helt rigtigt fat i. Lige som en alm. lagkage med 2 slags fyld - og du kan sagtens bruge alm. købebunde.

Og du kan med stor fordel lægge den sammen dagen før, og så bare overtrække den enten dagen før eller på selve dagen.

Anmeld

21. januar 2011

Kay

Znuzke skriver:

Jeps - det har du helt rigtigt fat i. Lige som en alm. lagkage med 2 slags fyld - og du kan sagtens bruge alm. købebunde.

Og du kan med stor fordel lægge den sammen dagen før, og så bare overtrække den enten dagen før eller på selve dagen.

ok og det bliver bundene ikke smattede af???

nogle bedre forslag til fyld der aldrig går galt???

Anmeld

21. januar 2011

Kay

nååår ja gode ideer til hvordan man kan pynte marcipanen???

Anmeld

21. januar 2011

Kay

ikke mere hjælp???

Anmeld

21. januar 2011

ekzunz

Kay skriver:

ok og det bliver bundene ikke smattede af???

nogle bedre forslag til fyld der aldrig går galt???

Nej bundene bliver ikke smattede. Kagen sætter sig og bliver, efter min mening, bedre når den lige står natten over.

Jeg plejer at lave tobleronecreme - den er ret nem, og så laver jeg fx. en hindbærmousse. Der er en god opskrift i opskriftstråden. Den er også ret simpel. Og nogle gange har jeg bare pisket en 1/2 liter fløde og puttet hindbær i til jeg synes det passer, og så lidt flormelis og vanillesukker - det smager fantastisk.

Anmeld

21. januar 2011

Dot D

Kay skriver:

Lige netop. Du kan sagtens bruge købebunde, så bager du bare selv, når du kommer mere igang Og bundene bliver normalt kun bedre ved at stå til næste dag Jeg synes dit valg af fyld er fint, de passer godt sammen, dem har jeg også brugt. Hvis du nu bruger købebunde, kunne du jo købe både lyse og mørke, og så tage én af den ene slags og to af den anden, så ser det pænt ud, når kagen skæres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.