mislykket kageforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.698 visninger
19 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

NoName

er faktisk lidt trist...

Jeg ville så gerne lave en fin kage til min datters ½ års dag... og har i dag forsøgt mig lidt frem.... men jeg tror ikke resultatet bliver godt. Jeg har indtil videre brugt hele dagen på at lave den og lige nu står den i køleskabet og stivner...

Det er mig der har gemt sig bag diverse ano indlæg.

jeg gruer for at skal til at igang med det dersens fondant jeg har fået fat i... og er hunde nervøs for at jeg kikser totalt og kaster det hele i den store skraldespand og glemmer ALT om lagkage til i morgen.

nogen gode råd til hvordan jeg evt redder det der er tilbage??? Jeg har tobleronecreme i bunden og cirtonfromage som det øverste lag (kunne ikke få hindbær fromage som ellers var min plan)... har noget toblerone i overskud, skal jeg bruge det til at smørre op med inden jeg lægger fondanten på??? og skal det stivne inden??? SKal fondanten ældes først, eller ruller jeg den bare ud???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

ChatH

noname skriver:

er faktisk lidt trist...

Jeg ville så gerne lave en fin kage til min datters ½ års dag... og har i dag forsøgt mig lidt frem.... men jeg tror ikke resultatet bliver godt. Jeg har indtil videre brugt hele dagen på at lave den og lige nu står den i køleskabet og stivner...

jeg gruer for at skal til at igang med det dersens fondant jeg har fået fat i... og er hunde nervøs for at jeg kikser totalt og kaster det hele i den store skraldespand og glemmer ALT om lagkage til i morgen.

nogen gode råd til hvordan jeg evt redder det der er tilbage??? Jeg har tobleronecreme i bunden og cirtonfromage som det øverste lag (kunne ikke få hindbær fromage som ellers var min plan)... har noget toblerone i overskud, skal jeg bruge det til at smørre op med inden jeg lægger fondanten på??? og skal det stivne inden??? SKal fondanten ældes først, eller ruller jeg den bare ud???

jeg plejer at ælte fondanten blød og så rulle ud. er ikke den store ekspert så du kan nok få bedre guide fra en af de andre

Anmeld

21. januar 2011

ChatH

noname skriver:

er faktisk lidt trist...

Og det skal nok gå tror da på den bliver super fin!!

Anmeld

21. januar 2011

SHERO

Når jeg ruller fondant ud, plejer jeg lige at give den lidt i microen inden, 10 sek eller sådan noget, så blir den blød og smidig.. Pas på med at ælt for meget, så kommer der mange luft bobler (de kan dog redes med en knappenål når man ruller ud)

Du skal smørre den op med smørcreme. Jeg ville ikke putte toblerone i hvis jeg var dig, for så blir den svær at gøre pæn jævn, når der er nødder i.. :-)

Anmeld

21. januar 2011

NoName

Tullen85 skriver:

Når jeg ruller fondant ud, plejer jeg lige at give den lidt i microen inden, 10 sek eller sådan noget, så blir den blød og smidig.. Pas på med at ælt for meget, så kommer der mange luft bobler (de kan dog redes med en knappenål når man ruller ud)

Du skal smørre den op med smørcreme. Jeg ville ikke putte toblerone i hvis jeg var dig, for så blir den svær at gøre pæn jævn, når der er nødder i.. :-)

Ihhh, der var en der fortalte at jeg kunne bruge de rester jeg havde til at smørre op med... har dog også lidt fromage, men den er jo sådan lidt tynd i det...

Anmeld

21. januar 2011

SD21

noname skriver:

Ihhh, der var en der fortalte at jeg kunne bruge de rester jeg havde til at smørre op med... har dog også lidt fromage, men den er jo sådan lidt tynd i det...

Har du ikke noget smør og noget flormelis? Så har du jo faktisk til en smørcreme - det ville jeg ihvertfald bruge og ellers ville jeg bruge nutella

Anmeld

21. januar 2011

NoName

SD21 skriver:

Har du ikke noget smør og noget flormelis? Så har du jo faktisk til en smørcreme - det ville jeg ihvertfald bruge og ellers ville jeg bruge nutella

jo men ikke usaltet

Anmeld

21. januar 2011

SD21

noname skriver:

jo men ikke usaltet

Jeg havde brugt det selvom det var saltet - så havde jeg bare kommet noget mere flormelis i

Anmeld

21. januar 2011

mariamiss6

noname skriver:

200 g flormelis
200 g blødt usaltet smør
saft fra ½-1 appelsin (svarer til 2-3 spsk)
evt. et par skefulde kakaopulver til mælk.

Opvarm appelsinsaften, rør sammen med flormelis.
pisk det blødgjorte smør i.

Den her smørcreme kan du nemt lave

Det usaltede smør kan du finde i dit lokale supermarked, i nærheden af lurpak smøret

Jeg har ikke prøvet at smøre op med andet end smørcreme.

Jeg tvivler på det bliver godt at bruge chokoladecremen, for den bliver nok ikke stiv nok. 

Smørcremen er til for at forhindre, at fugten fra cremerne i kagen, slipper ud og smelter fondanten....

Måske er 10 sekunder i microovnen liiiidt for meget... Jeg har ikke prøvet med købefondant, kun MMF.

Men drys lidt flormelis på din arbejdsfalde, igennem en sigte, eller en skum vaske klud, så skal det nok gå

Anmeld

21. januar 2011

NoName

Jeg havde brugt det selvom det var saltet - så havde jeg bare kommet noget mere flormelis i

Hvor meget skal man så bruge??? en  hel pakke smør??? Og undskyld hvis jeg spør dumt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.