kage nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2011

Anonym trådstarter

Så fik jeg lavet kage til svigerfars job.. hmm det var alt for tidligt at jeg rodede mig ud i logo!

Lavede bogstaverne dagen før jeg ville pynte kagen... De blev knas tørre, og jeg var så bange for at de ville knække når jeg lagde dem på kagen!

Og så var 'grund' fondanten også ret tør og svær at arbejde med.. rullede den ud tre gange før jeg kunne få dækket kagen..

Åh.. mangler et kursus eller noget... mister næsten modet og tænker jeg aldrig kommer til at kunne lave de flotte kager!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Snefnug1984

Tager i betragtning af hvor svært du synes det var, synes jeg da den er blevet meget fin.

Brugte du mmf eller færdig fondant? Hvis du bruger mmf, kan du jo lige give den 5 sek. i mikroovnen, inden su går igang. Og ellers så husk at pakke det rigtig godt ind så det ikke bliver tørt

Anmeld

21. januar 2011

mariamiss6

Som det andet svar du fik, vil jeg sige at det er vigtigt at pakke tingene rigtig godt ind, hvis de ikke må udtørre....

Hvis du har brugt MMF, som du selv har lavet, så prøv at putte en anelse mindre flormelis i. Så bliver den ikke så hård, og ikke så tør at den knækker.

Jeg synes altså din kage er rigtig fin

Anmeld

21. januar 2011

Den lykkelige

Jeg synes den er fin..

Jeg har kun lavet 2 kager selv og ved dem begge rullede jeg fondanten ud dagen inden og i køleskabet og det samme med pynten.. Det blev også hårdt og var næsten ved at knække..

Fandt så ud ved kage nr. to at jeg bare skulle lægge det varmt en lille time inden det skulle lægges på kagen.. (der var gang i brændeovnen samtidig, så de lå på et bord tæt ved) og så blev det mere blødt og "medgørligt" end hvis man tager det direkte ud af køleren også bare smækker det på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.