Hovedpude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.073 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. september 2008

Sebastians Mor

Hejsa.
Hvornår skal man begynde og bruge hovedpude?

Hvorfor skal man bruge den?

Hvorfor skal man ikke?

Jeg er meget i tvivl...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2008

fam.4xc

Catrine har altid siden nyfødt haft hovedpude i barnevognen sådan en til nyfødte der nærmest er helt flade... Jeg bruger den fordi jeg synes det må være lidt at lægge lidt opad med hovedet især hvis man også er lidt snottet...

I sengen lægger hun altid oven på sin dyne, så den må man sige hun bruger som hovedpude også:P

Caroline som nu er 3 år bruger alm hovedpude som os andre...

Anmeld

18. september 2008

Heidi B

Hej... Vores drenge har siden de var et års tid, brugt alm hovepuder. De er glade for dem. :D
Vi startede med give dem en når de var snottede, men synes at de fik en bedre søvn når de havde hovedpuder... :P
Har ikke nogen argumenter for ikke at bruge hovedpude når børnene er så store at de selv kan vende sig...

(H) Heidi

Anmeld

18. september 2008

twinboys

Ja jeg ville også sige fra 1år... Vores drenge har sovet på pudebetrkket til de var 1år og så fandt vi puderne frem til dem...

Majbritt som har børn der nu sover i voksendyne og har hovedpude...:)

Anmeld

18. september 2008

Sebastians Mor

Heidi Bakke skriver:

Hej... Vores drenge har siden de var et års tid, brugt alm hovepuder. De er glade for dem. :D
Vi startede med give dem en når de var snottede, men synes at de fik en bedre søvn når de havde hovedpuder... :P
Har ikke nogen argumenter for ikke at bruge hovedpude når børnene er så store at de selv kan vende sig...

(H) Heidi

Hejsa.

Vi har sådan en hoved pude som følger med til baby dynen, men det er netop fordi min søn er meget snottet, og ville gerne prøve og hjælpe ham lidt, men han er kun 7 mdr.`?

Anmeld

18. september 2008

Heidi B

Har i løftet sengen i hovedenden.... Med bøger????
Det gjorde vi da de var små...

Anmeld

18. september 2008

Fam. Madsen

AEldur skriver:

Heidi Bakke skriver:

(H) Heidi

Hejsa.

Vi har sådan en hoved pude som følger med til baby dynen, men det er netop fordi min søn er meget snottet, og ville gerne prøve og hjælpe ham lidt, men han er kun 7 mdr.`?

min søn er også meget snottet nu. og vi har lagt nogen børger under hovdegæret i sengen og det har hjulpen min søn, også er han kommet unden for og sove da det er ligesom om han beder kan trække vejeret unden for:D

håber han får det beder

knus

Anmeld

18. september 2008

moniquesmor

vi smid også bøger under..
men omkring 1år fik hun sin hovedpude..:D
og den skal bare med alle steder nu

Anmeld

18. september 2008

A.

AEldur skriver:

Hejsa.
Hvornår skal man begynde og bruge hovedpude?

Hvorfor skal man bruge den?

Hvorfor skal man ikke?

Jeg er meget i tvivl...?

det er en regel som siger ikke før 1 år
her bryger vi den dog..
og det er mange som gøre det

Anmeld

18. september 2008

linemus

Fra Netsundhedsplejersken:

"De fleste børn vil først i 2-3 års alderen have behov for en hovedpude. På det tidspunkt er deres hoved så stort at det har behov for støtte om natten og som regel begynder de her selv at bede om det. Det skal være en lille pude i børnestørrelse og bestemt ikke for tyk.

Små børn har generelt bedst af at ligge med hovedet på et fladt og lige underlag. Man skal også af sikkerhedsmæssige årsager vurdere, hvad man lægger ved barnet, så det ikke er noget, som barnet kan tage over hovedet og derved måske miste ilt.

Da din søn (7 mdr.) tilsyneladende nyder at ligge med noget ved hovedet, så kan du måske folde en stofble og komme den ind i et lille betræk. Hvis du vil bruge en pude, så skal det være en meget lille og meget flad pude."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.