Kan jeg godt lade min søn holde fri i morgen...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Aves..

Sagen er den at min søn på 8 år skiftede skole i sommers efter en uge i 1 klasse og han fik ikke rigtigt sagt farvel. Han har været med til en fødselsdag i den gamle klasse før, men jeg overvejer at lade ham blive hjemme i morgen og så tage ned og besøge hans gamle klasse....men kan ikke finde ud af om det er skidt at pjække for det...han har tit spurgt når vi har hentet hans storebror på den gamle skole om hans gamle klasse var der.

Han savner ikke skolen og er glad for sin nye klasse, tror bare han er ved at lukke nogle skuffer nu og den klasse er en af dem der står åben...

Hvad mener I? så ville jeg tage en hyggetur med ham også, ude og spise...ikke så meget midterbarnet får den tid, der er altid en bror..

Så skal jeg holde ham hjemme, eller vente til en anden dag?...han har fri tretten i hans skole og de har fri tretten eller tolv dernede...så er lidts vært uden at tage fri..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Manakauapo

Jeg syntes I skal gøre det! Når han ikke er ældre, sker der ikke noget ved at tage ham ud af skolen en enkelt dag.

Det var noget helt andet, hvis din søn gik i overbygningen

Anmeld

20. januar 2011

Mi

Det mener jeg godt i kan. Det har jo et godt formål for ham. Det er jo ikke fordi i skal ud og shoppe eller i svømmehallen. Det vil sikkert være godt for ham at komme tilbage og sige hej, og i kan jo kun gøre det i skoletiden. Det tror jeg godt at en lærer vil forstå.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

20. januar 2011

ekzunz

Hvis han ikke har mange sygedage eller andre fridage, så ville jeg ikke have problemer med det. Der er mange forskellige grunde til at være fraværende, og hvis det her betyder noget for din søn, så kan den grund være lige så god som så mange andre.

Og kvalitetstid med mor er altså også ret vigtigt - så er det pludselig 2 vigtige ting på én dag.....

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Sagen er den at min søn på 8 år skiftede skole i sommers efter en uge i 1 klasse og han fik ikke rigtigt sagt farvel. Han har været med til en fødselsdag i den gamle klasse før, men jeg overvejer at lade ham blive hjemme i morgen og så tage ned og besøge hans gamle klasse....men kan ikke finde ud af om det er skidt at pjække for det...han har tit spurgt når vi har hentet hans storebror på den gamle skole om hans gamle klasse var der.

Han savner ikke skolen og er glad for sin nye klasse, tror bare han er ved at lukke nogle skuffer nu og den klasse er en af dem der står åben...

Hvad mener I? så ville jeg tage en hyggetur med ham også, ude og spise...ikke så meget midterbarnet får den tid, der er altid en bror..

Så skal jeg holde ham hjemme, eller vente til en anden dag?...han har fri tretten i hans skole og de har fri tretten eller tolv dernede...så er lidts vært uden at tage fri..

Eiiii selvfølgelig skal han da have lov til at besøge sin gamle skole.
Det er der da ingen lærere, eller leder, der vil rynke på næsen over.
Og pjæk er det bestemt ikke.
Det er først pjæk, når forældre bevidst lægger deres ferier uden for skoleåret og så hiver barnet ud i en uge eller 14 dage, eller man blot bliver hjemme fordi man ikke gider stå op og sende barnet i skole.
Og skulle der dukke en enkelt pjækkedag eller to op i løbet af et skoleår...så går det nok endda...vi kan alle have brug for en kvalitetdag derhjemme i ny og næ

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. januar 2011

Mussi30

Valkyrien skriver:

Jeg syntes I skal gøre det! Når han ikke er ældre, sker der ikke noget ved at tage ham ud af skolen en enkelt dag.

Det var noget helt andet, hvis din søn gik i overbygningen

Det synes jeg jo så, som lærer, er helt forkert.

I overbygningen er ungerne store nok til selv at læse op. Hvor de små som oftest går glip af mere, da mange ting er helt nye for dem.

Men selvfølgelig sker der da ikke noget ved at tage en dag fri, specielt ikke når det tjener så godt et formål

Du kan jo evt tage en snak med din søns lærere og høre om der sker noget specielt den dag, og evt få de samme lektier for. Så misser han jo absolut intet

Anmeld

21. januar 2011

Kløver

Znuzke skriver:

Hvis han ikke har mange sygedage eller andre fridage, så ville jeg ikke have problemer med det. Der er mange forskellige grunde til at være fraværende, og hvis det her betyder noget for din søn, så kan den grund være lige så god som så mange andre.

Og kvalitetstid med mor er altså også ret vigtigt - så er det pludselig 2 vigtige ting på én dag.....

Anmeld

21. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg har haft samme dilemma med min datter. hun savnede dog sin gamle skole rigtigt meget, og den gamle skole lå langt væk.

her blev det et nej fra mig. jeg var bange for at besøget ville få hende til at savne den gamle skole mere end hun allerede gjorde. så jeg vurderede at det var bedst at hun bare forsøgte at komme videre, uden at få genopfrisket de følelser hun havde i den gamle klasse.

så mit svar må være et nej, jeg synes ikke det er den rigtige måde at gøre det på.

hvad med at hjælpe ham med at sende dem et brev, hvor han fortæller om sit liv på den nye skole.

Anmeld

21. januar 2011

Aves..

Tak for alle svar...Bertram bliver hjemme i dag, men han ved det ikek endnu, men jeg glæder mig til at han vågner og får at vide at han skal ned og sige hej til sine venner.

Han har ikke for mange sygedage og slet ikke problemer fagligt, måske lige med det keder ham fordi han har det for let.. men jeg synes jo det er vigtigt at det hele hænger sammen og det her har han brug for.

Der er en der skriver at jeg skal lade være fordi han bare skal glemme, det mener jeg ikke er den rigtige måde, for det første fordi jeg ikke tror på man glemmer noget og heller ikke slipper følelserne omkring det bare fordi man ikke mødes af det...jeg tror på at man skal bearbejde sådan noget og have lov til at have det som en del af ens liv.. men Bertram har så heller ikke et savn efter dem, han gik i en klasse hvor der var mange problemer med urolige og udadreagerende drenge og det kan han slet ikke finde ro i, han var utryg og bange for dem..MEN, han har ønsket mange gange at komme ned og sige hej og ikke mindst få lov lige at sige hvor han går i skole osv.

Så vi tager afsted når lillebror er afleveret i børnehave.

Tak for jeres svar....tror også på det er bedst for ham..

Anmeld

21. januar 2011

SiLiMiMa

hej eva

hvad besluttede du?

synes da det var en god idé at lade ham komme ned og hilse på

jeg synes heller ikke der sker noget ved at de tar en dag fri i de små klasser

knus heise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.