Hjemmelavet kostume

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.472 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

betski

Jeg kunne rigtig godt tænke mig selv at lave min datters fastelavnskostume i år. Jeg har aldrig prøvet det, så har ingen anelse om, hvor jeg skal starte eller slutte. Ej heller, hvad der vil være i min boldgade. Så håber meget, at nogle af jer sidder med en masse forslag og gode råd til udførelse af kostumet Min datter er 7 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Hasselnødden

duddi. skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig selv at lave min datters fastelavnskostume i år. Jeg har aldrig prøvet det, så har ingen anelse om, hvor jeg skal starte eller slutte. Ej heller, hvad der vil være i min boldgade. Så håber meget, at nogle af jer sidder med en masse forslag og gode råd til udførelse af kostumet Min datter er 7 år

Nårh hvor dejligt - go mum  Jeg følger lige med her, Elias er kun et år så det er lige tidligt nok, men glæder mig til han bliver lidt ældre så vil både far og jeg forsøge herhjemme og så er det rart med lidt inspiration fra sidelinien

Anmeld

20. januar 2011

JulieE

Altså ejg er bestemt ikke en ørn til at sy, jeg laver altid ungerne fastelavnstøj selv

Jeg plejer at tage udgangspunkt i noget alm tøj, der lan laves om. da min søsn started ei vuggestue var 11mdr og der var fastelavn 3 uger efter. Han kom som cowboy: en ternet skjorte, cowboysbukser, en bandana og en lille cowboy hat fra BR

Han har været ridder, hvor jeg strikkede en ringbrynje og lavede et slag til at tage over. Under det havde han grå jogginsbukser og en grå t-shirt.

Min datter har været trold. Sort bluse og sort leggind, og så lavde jeg  en (bevidst) klodset lille nederled med lapper på og en lille vest der padsede dertil. Uglet hår og lidt skidt i ansigtet

Sidste år var hun prinsesse. Jeg brugte en hvid t-shirt, en købe tylsskørt,  nogle stofrester og lidt roser og strygesten fra en stofbutik

Lidt fantasi og gode idéer

Anmeld

20. januar 2011

Polkaprik

2 af vores unger har været klædt ud som græsplæner Og så har de haft et skilt de rendte rundt med hvor der stod "græsset må ikke betrædes! 

Synes selv det er et fedt kostume.

I år skal vores tøs på 8 år klædes ud i morgenkåbe og så skal hun stå i et brusebad.. Hmmm ja det er lidt svært at forklare hvordan vi laver det..lol

Michelle

Anmeld

20. januar 2011

Leonora

duddi. skriver:

Hej

Jeg lavede sidste år et Hello Kitty kostume til min venindes datter på 5 år...her er et par billeder (dog er det min mand der har "Hovedet" på.

Håber det kan give lidt inspiration

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. januar 2011

ekzunz

Kigger du nogen sinde på Netbaby??? Der er en bruger som hedder Lizettes mor - hun er bare en ørn til fastelavnskostumer.

Jeg sender dig lige en pb med et link til hendes hjemmeside (ikke at den er hemmelig, men jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at skrive den her...)

Anmeld

20. januar 2011

Kløver

duddi. skriver:

Jeg ved onion laver gode mønstre og er sikker på de har mønstre på kostumer til børn også, de er nemme at følge og der er også vejledning i hvad man skal bruge af stof og tilbehør. Tror de har dem i stof 2000

Anmeld

20. januar 2011

Hasselnødden

Polkaprik skriver:

2 af vores unger har været klædt ud som græsplæner Og så har de haft et skilt de rendte rundt med hvor der stod "græsset må ikke betrædes! 

Synes selv det er et fedt kostume.

I år skal vores tøs på 8 år klædes ud i morgenkåbe og så skal hun stå i et brusebad.. Hmmm ja det er lidt svært at forklare hvordan vi laver det..lol

Michelle

G E N I A L T!  Ha ha endnu et grin til aftensamlingen, jeg kan lige se det for mig. Brilliant altså

Anmeld

20. januar 2011

Polkaprik

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

G E N I A L T!  Ha ha endnu et grin til aftensamlingen, jeg kan lige se det for mig. Brilliant altså

Tak tak

Anmeld

21. januar 2011

tinasmor

Hvor er det godt lavet det med Hallo Kitty.

Nå men til trådstarter. Måske du bare kan google fasterlavn eller udklædning. Der kommer sikkert en masse professionelt frem, men så kan du måske blive inspireret.

Som barn kan jeg huske jeg selv var (alle hj.lavede kostumer fra mor)

Hula-pige. Dvs bastskært og hullaring om halsen, en fange (fra bjørnebanden- dvs sort/hvidt stribet tøj med fange nr. på trøjen, punker (som før teenager -synes jo det var vildt sejt at få lov til at sminke sig vildt og gå med hullede cowboy busker osv.

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.