Opdatering: 2. jordemoderbesøg - For stor mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Så har jeg været på Ambulatoriet for gravide, og en læge skannede mig, og konstaterede at Blop har den rette størrelse, men at jeg har for meget fostervand.

På baggrund af fostervandsmålingen skal jeg nu have foretaget en fastende sukkersyge prøve hos lægen, aner ikke hvad det betyder, men ved at jeg ikke må spise inden jeg møder op hos lægen.

De siger der kan være en chance for at jeg har fået mig graviditets sukkersyge.

Vi har med vilje ikke ønsket at få oplyst kønnet på lille blop, da vi gerne ville have det som en overraskelse, men idag, da lægen proppede skanneren på maven, var det første der kom op på skærmen altså kønnet på Blop, og vi kan nu konstatere at det er en lille dreng vi venter os  

Jeg er glad for at have fundet ud af kønnet, selvom det ikke var vores oprindelige ønske.

Jeg skal fra nu af tjekkes hver  14. dag, om Blop vokser som han skal og hvordan det ser ud med fostervandet, da det forøgede vand beholdning kan gøre man risikere at føde for tidligt, sagde lægen.

Vi er meget spændt på hvad der sker, og om jeg har fået graviditets sukkersyge, det der betyder mest for mig er dog at den lille har det godt. Jeg vil gøre alt for at den lille får de bedste betingelser, også selvom det måske kræver en kost omlægning.

jeg vedhæfter de nyeste billeder af min lille baby dreng. Dem sparede lægen nemlig ikke på idag

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Janni.

Fru. Skovrup skriver:

Så har jeg været på Ambulatoriet for gravide, og en læge skannede mig, og konstaterede at Blop har den rette størrelse, men at jeg har for meget fostervand.

På baggrund af fostervandsmålingen skal jeg nu have foretaget en fastende sukkersyge prøve hos lægen, aner ikke hvad det betyder, men ved at jeg ikke må spise inden jeg møder op hos lægen.

Vi har med vilje ikke ønsket at få oplyst kønnet på lille blop, da vi gerne ville have det som en overraskelse, men idag, da lægen proppede skanneren på maven, var det første der kom op på skærmen altså kønnet på Blop, og vi kan nu konstatere at det er en lille dreng vi venter os  

Jeg er glad for at have fundet ud af kønnet, selvom det ikke var vores oprindelige ønske.

Jeg skal fra nu af tjekkes hver  14. dag, om Blop vokser som han skal og hvordan det ser ud med fostervandet, da det forøgede vand beholdning kan gøre man risikere at føde for tidligt, sagde lægen.

Vi er meget spændt på hvad der sker, og om jeg har fået graviditets sukkersyge, det der betyder mest for mig er dog at den lille har det godt. Jeg vil gøre alt for at den lille får de bedste betingelser, også selvom det måske kræver en kost omlægning.

jeg vedhæfter de nyeste billeder af min lille baby dreng. Dem sparede lægen nemlig ikke på idag

-Skovrup

Skønne billeder af jeres dreng. 

Det, du skal ved lægen - er at gennemgå en glukose belastning. Den smager af h... til  (hvis du spørger mig)  

Og så skal du sidde og vente i lang tid (mener det er 2 timer, men er ikke helt sikker)  - for at til sidst få taget en blodprøve og så er det ovre. Det er en rigtig god idé at tage noget læsestof eller lign. med. Ellers bliver tiden godt nok lang.

Krydser fingre for et negativ svar 

Anmeld

20. januar 2011

AnneBJ

Fru. Skovrup skriver:

-Skovrup

Det er lidt forskelligt hvordan de tester for sukkersyge, men ja de fleste steder er det en glukosebelastning Jeg synes ventetiden var værst, og synes faktisk ikke det der sukkervand var decideret slemt....

Stort tillykke med Jeres lille dreng

Anmeld

21. januar 2011

Clorentsen

Hej Søs

Håber at de ikke finder noget som helst i vejen med dig, og er glad for du bryder familiens pige cirkel med en sød lille dreng.

Glæder mig enormt til vi ses i Feb. og jeg giver lyd fra mig her til aften. 

Forresten hvornår tager min blufærdige søster sig sammen og får taget det mavebillede? Du ved et af dem der hvor det ikke ligner et Røngten

Elsker dig og er stolt af min småborgerlige storesøster

Kæmpe knus

Hende den træls lille søster som er (næsten) umulig at få fat på og som oven i købet har den frækhed at flytte til Sønderjylland

Anmeld

21. januar 2011

Skovrup

Buito skriver:

Skønne billeder af jeres dreng. 

Det, du skal ved lægen - er at gennemgå en glukose belastning. Den smager af h... til  (hvis du spørger mig)  

Og så skal du sidde og vente i lang tid (mener det er 2 timer, men er ikke helt sikker)  - for at til sidst få taget en blodprøve og så er det ovre. Det er en rigtig god idé at tage noget læsestof eller lign. med. Ellers bliver tiden godt nok lang.

Krydser fingre for et negativ svar 

synes det er svært at se hvad der er hvad på billederne man kunne se hvad alt var da hun skannede, små fine hænder, fødder og en lang navlestreng der var over det hele og en kæmpe mave.

Jeg er spændt på om de laver en glukose belastning, som du beskriver, bare de finder ud af om jeg har det eller ej, det er det vigtigste, tror jeg vil tage dit råd til mig og så tage noget god læsnig med eller den bærbare computer med.

Det der bekymre mig nu er, at hvis jeg har fået graviditetssukkersyge, må jeg så amme? og skal jeg sættes igang før tid, bliver jeg for stor, eller baby blop for stor? Der er en masse spørgsmål der melder sig.

man må tage det som det kommer, tak for dit svar

Anmeld

21. januar 2011

Skovrup

AnneBJ skriver:

Det er lidt forskelligt hvordan de tester for sukkersyge, men ja de fleste steder er det en glukosebelastning Jeg synes ventetiden var værst, og synes faktisk ikke det der sukkervand var decideret slemt....

Stort tillykke med Jeres lille dreng

jeg er spændt på hvordan det bliver bare der kommer svar... det er alt der betyder noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.