Bolig, hjælp hvad skal vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Mille83

Pyhh opretter lige denne her da jeg er ved og gå ud af mit gode skind.....

Igår blev den ene underboes dør sparket ind, der var indbrud mens vi var hjemme...  - idag er der så kommet en ny i den anden lejlighed nedenunder, og sørme så om det ikke er en jeg kender fra "gamle" dage, han har engang truet med og slå mig ihjel.

Jeg føler jeg er med i en dårlig film, venter på kameraholdet kommer og råber VI FIK DIG....Et eller andet..BUSTED...Men nej......

Jeg tør ikke bo her mere med min datter, hvad skal vi dog gøre? - har snakket med boligforeningen i Århus idag de har ikke noget ledigt, nogen her der kender nogen som kender nogen der kender nogen der har et lille hus nær Århus ( må gerne være lidt væk derfra) 

Vi er meget rolige lejere har en datter på 8 mdr og en lille taskehund, ikke rygere og holder aldrig fester...

Jeg orker ikke mere, ryster over det hele og føler mig bestemt ikke tryg......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

liwsmor

Mille83 skriver:

Pyhh opretter lige denne her da jeg er ved og gå ud af mit gode skind.....

Igår blev den ene underboes dør sparket ind, der var indbrud mens vi var hjemme...  - idag er der så kommet en ny i den anden lejlighed nedenunder, og sørme så om det ikke er en jeg kender fra "gamle" dage, han har engang truet med og slå mig ihjel.

Jeg føler jeg er med i en dårlig film, venter på kameraholdet kommer og råber VI FIK DIG....Et eller andet..BUSTED...Men nej......

Jeg tør ikke bo her mere med min datter, hvad skal vi dog gøre? - har snakket med boligforeningen i Århus idag de har ikke noget ledigt, nogen her der kender nogen som kender nogen der kender nogen der har et lille hus nær Århus ( må gerne være lidt væk derfra) 

Vi er meget rolige lejere har en datter på 8 mdr og en lille taskehund, ikke rygere og holder aldrig fester...

Jeg orker ikke mere, ryster over det hele og føler mig bestemt ikke tryg......

puha. kan godt forstå du ville væk. håber virkelig ikke de også kommmer ind til jer.. jeg kender dersværre ikke til århus, håber nogen kan hjælpe dig, har du prøvet og ringe til kommunen

Anmeld

20. januar 2011

Krabben

Hej.

Det lyder da super ubehageligt.

Hvilket boligselskab er du medlem af? Vi har nemlig lige opsagt vores lejlighed i Århus N på 2 sal, i en meget rolig opgang hvor der kun bor gamle mennesker... Og vi håber at få den afsat pr. 1 marts da vi allerede flytter sidste weekend i januar.

Ellers, hvis du har mod på det, ku du tjekke ejendomsselskabernes netsider om hvilke huse der er til salg i dit område... Kig efter dem der har lagt længe og hvor prisen er sat en del ned. Og så find frem til ejernes telefonnummer på krak eller lignende og ring dem op.... Det ku nemlig godt være de var interesserede i at leje ud i stedet for at sælge, når nu de har forsøgt længe uden held.. Det er nemlig sådan vi har fundet det lille rækkehus vi skal flytte ind i i Vejen. Det kan til tider godt betale sig at være lidt fremfusende.

Håber det ordner sig for jer og I finder et trygt og sikkert hjem.

Mvh

Krabben

Anmeld

20. januar 2011

Mille83

liwsmor skriver:

puha. kan godt forstå du ville væk. håber virkelig ikke de også kommmer ind til jer.. jeg kender dersværre ikke til århus, håber nogen kan hjælpe dig, har du prøvet og ringe til kommunen

Nej har ikke ringet til kommunen, ved ikke om man "bare" kan det? Jeg bor pt i ejerbolig...... Men det er helt sikkert et forsøg værd.

De kommer ikke ind her, dem der lavede indbrud var 1000000% nogen han kendte, et eller andet sted, HELDIGVIS......

Men jeg kan bare mærke jeg magter det ikke...slet ikke..

Anmeld

20. januar 2011

Mille83

Krabben skriver:

Hej.

Hvilket boligselskab er du medlem af? Vi har nemlig lige opsagt vores lejlighed i Århus N på 2 sal, i en meget rolig opgang hvor der kun bor gamle mennesker... Og vi håber at få den afsat pr. 1 marts da vi allerede flytter sidste weekend i januar.

Ellers, hvis du har mod på det, ku du tjekke ejendomsselskabernes netsider om hvilke huse der er til salg i dit område... Kig efter dem der har lagt længe og hvor prisen er sat en del ned. Og så find frem til ejernes telefonnummer på krak eller lignende og ring dem op.... Det ku nemlig godt være de var interesserede i at leje ud i stedet for at sælge, når nu de har forsøgt længe uden held.. Det er nemlig sådan vi har fundet det lille rækkehus vi skal flytte ind i i Vejen. Det kan til tider godt betale sig at være lidt fremfusende.

Mvh

Krabben

Det var da smart, vi vil nemlig gerne købe et hus når vores lejlighed er solgt, men og ligefrem kunne leje det først, det var en kanon god ide

Anmeld

20. januar 2011

*Toffee*

Krabben skriver:

Hej.

Mvh

Krabben

Hvordan fungere det helt præcist?

For man kan vel ikke få ubegrænset leje, eller kan man? Eller er det max. 2 år?

Jeg havde overvejet at prøve det, men er bare lidt nervøs for at jeg max. kan leje det i 2 år, og så er jeg nødt til at flytte igen.

Anmeld

20. januar 2011

liwsmor

Mille83 skriver:

Nej har ikke ringet til kommunen, ved ikke om man "bare" kan det? Jeg bor pt i ejerbolig...... Men det er helt sikkert et forsøg værd.

De kommer ikke ind her, dem der lavede indbrud var 1000000% nogen han kendte, et eller andet sted, HELDIGVIS......

Men jeg kan bare mærke jeg magter det ikke...slet ikke..

kan jeg godt forstå du ikke gør.. jeg ville prøve og ringe til kommunen hvis jeg var dig håber det bedste for dig.. 

dejligt at dt var nogen tæt på

Anmeld

20. januar 2011

Mille83

Krabben skriver:

Hej.

Mvh

Krabben

Hvilken liggetid søgte du på?? over 200 dage, eller bare 150 dage, tænker bare hvad man kan tillade sig...

Anmeld

20. januar 2011

Krabben

Mille83 skriver:

Det var da smart, vi vil nemlig gerne købe et hus når vores lejlighed er solgt, men og ligefrem kunne leje det først, det var en kanon god ide

Nemlig, og man kan sikkert godt få skrevet en forkøbsret ind i kontrakten. Det fungerer således at man f.eks. kan aftale med udlejer at hvis man vælger at købe huset så får man reduceret prisen med de første 6 måneders leje man har betalt og måske også indskuddet. Det får vi aftalt med vores udlejer (men vi regner nok ikke med at købe huset da det er for småt, men det hjalp med at overtale ham til at leje det til os).. Forkøbsret betyder ikke at man er tvunget til at købe huset, men giver bare en lille fordel hvis man skulle være interesseret.

Nemlig.

Du kan måske aftale I har forkøbsret hvis I skulle ønske at leje huset. Det kan måske skaffe en reduceret pris således at I trækker nogle måneders husleje og indskuddet fra købsprisen. og man er jo ikke tvunget til at købe huset overhovedet.

Anmeld

20. januar 2011

Krabben

Vi søgte på huse der havde lagt minimum 100 dage, men det var jo indenfor et lille område. Så måske er 200 dage ok for dig.

Kig også billederne igennem af husene, for måske er der nogle der allerede er fraflyttede. Og hvis huset står tomt er sælger måske lettere at overtale til at udleje, for en lejeindtægt er jo bedre end ingen indtægt.

En anden spurgte vist om lejeperioden. Og det er rigtigt man maks kan leje for to år på den måde, så hvis ikke man er interesseret i at flytte derefter, eller købe huset er det måske bedre at finde en anden løsning. Men står man i akut nød, er to år vel også ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.