Ung mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Anonym trådstarter

hej alle sammen.

jeg er gravid i 7 måned og jeg er 19år har deltidsarbejde og min kæreste er 21 med deltidsarbejde men han bliver snart ansat med fuldtid.

vi bor i en andelslejlighed og vi er begge 2 meget ansvarlige.

men nu har jeg set programmer om unge mødre der bliver holdt øje med af kommunen og kommer på mødrehjem osv og det skræmmer mig sku lidt.

jeg har aldrig haft med kommunen at gøre men det har min mor.

er det nogen af jer der ved om kommunen vil gå ind og blande sig når man har styr på det hele og ikk bor hjemme ?

hilsen fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Sees

hej alle sammen.

jeg er gravid i 7 måned og jeg er 19år har deltidsarbejde og min kæreste er 21 med deltidsarbejde men han bliver snart ansat med fuldtid.

men nu har jeg set programmer om unge mødre der bliver holdt øje med af kommunen og kommer på mødrehjem osv og det skræmmer mig sku lidt.

er det nogen af jer der ved om kommunen vil gå ind og blande sig når man har styr på det hele og ikk bor hjemme ?

hilsen fra mig

Du kan være helt rolig.

Kommunen kommer kun indover, hvis der virkelig er noget i gære.
Jeg har haft kommunen indover ÈN gang, men der bad jeg selv om det, da jeg stod med i en faderskabssag, og havde brug for at snakke med nogen om det. Fik tildelt en familierådgiver, og var til et par samtaler, og derefter lukkede kommunen selv sagen, da de ikke synes jeg havde brug for hjælpen

Så med mindre jeres straffeattester er vildt plettet og i ryger ind og ud af brummen, eller I har et mega misbrug, eller er voldige eller ligende, jamen så er der vidst ingenting at komme efter!

Anmeld

20. januar 2011

eElak

Sees. skriver:

Du kan være helt rolig.

Kommunen kommer kun indover, hvis der virkelig er noget i gære.
Jeg har haft kommunen indover ÈN gang, men der bad jeg selv om det, og det var kommunen selv der lukkede sagen, da de ikke synes jeg havde brug for hjælpen

Så med mindre jeres straffeattester er vildt plettet og i ryger ind og ud af brummen, eller I har et mega misbrug, eller er voldige eller ligende, jamen så er der vidst ingenting at komme efter!

Enig. 

Det er ikke (kun) aldersbetonet at kommunen kommer på besøg.. Det kræver at der er en mindre heldig forhistorie før at kommunen gør noget ved det.. 

Så i kan være ganske rolige.. 

Anmeld

20. januar 2011

Carina1977

Du er 19 år, ergo er du voksen. Jeg tror du kan tage det ganske roligt  Jeg var 22 år da jeg var gravid med min søn, godt nok 3 år ældre end dig, men det betyder jo ikke at jeg var mere moden end dig. Og der var ingen der blandede sig i min moderrolle

Du skriver du ikke har haft kontakt til kommunen, så holder de jo heller ikke øje med dig. Så bare slap af og nyd resten af din graviditet. På mig at se, lyder det som om at i har styr på jeres liv.

Og tillykke forresten

Anmeld

20. januar 2011

MaliksMor

Anonym skriver:

hej alle sammen.

hilsen fra mig

Hejsa.

Jeg var selv 16 da jeg blev gravid, min kæreste 22.
Jeg boede hjemme i starten, og flyttede i femte månede hjemmefra.
Jeg havde ingen indtægt, og har aldrig haft noget med kommunen(udover min kontant hjælp )

- jeg tror der bliver "vuderede" af Sp, når hun kommer og skal veje osv den lille.. så hvis hun synes noget er underligt(siger hun det måske videre) HÆNG mig ikke op på det, er nemmelig ikke 100 procent sikker..

Og hvis du ikke har nogle fortid med stoffer, vold osv osv.. så tror
jeg sku ikke du skal bekymre dig om det..

- Og tillykke med det lille spir

Anmeld

20. januar 2011

Anonym trådstarter

Det jeg glad for at høre, vi er fornuftige og ansvarlige og vi ska sku nok klare det  var bare lidt bekymret når min mpr har haft/har en masse med kommunen at gøre og har haft det da jeg var lille, men det jo ingen grund til se ska komme efter mig.

vi har aldrig haft kontakt med politiet eller kommunen før men jeg har bare læst en masse rundt omkring om unge mødre der bliver tvunget til en masse uden nogen grund, men der er nu nok en grund alligevel

Anmeld

20. januar 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen  jeg vil nu nyde resten af min graviditet uden nogen bekymringer  

forsæt goddag

Anmeld

20. januar 2011

LR85

Nu har du fået en masse gode svar, men vil bare understøtte dem og sige a jeg tror du kan være dejlig rolig.

Så lang tid du optræder (og er) ansvarlig for dine handlinger når du er til jordemoder og når sundhedsplejersken kommer, der er styr på hjemmet og styr på jer, så er i jo bare smadder gode forældre. Din mors fortid har intet med dig a gøre, i den forstand

Nyd du resten a graviditeten kære, det er en dejlig tid

Anmeld

20. januar 2011

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Nu har du fået en masse gode svar, men vil bare understøtte dem og sige a jeg tror du kan være dejlig rolig.

Så lang tid du optræder (og er) ansvarlig for dine handlinger når du er til jordemoder og når sundhedsplejersken kommer, der er styr på hjemmet og styr på jer, så er i jo bare smadder gode forældre. Din mors fortid har intet med dig a gøre, i den forstand

Nyd du resten a graviditeten kære, det er en dejlig tid

Tusind tak

Anmeld

20. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hej alle sammen.

hilsen fra mig

Nej..den slags sker kun hvis sp, sygehus og læge undervejs i graviditeten eller efter, vurderer at barnet mistrives og så laver en anmeldelse over det.
Men hvis du ellers aldrig har haft kontakt med kommunen og alle vurderer uden kommentarer, at du virker som en pige med styr på tingene, så skal du ikke være bange for noget som helst.
Held og lykke med bebsen

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.