Nogen af jer der døjer med dårlig ryg og hvad....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Pia.

.... får i gjort... ?

Min ryg er så skidt for tiden - startede for alvor i fredags og var rigtig slemt og senge liggende det meste af weekenden.

Mandag tirsdag er jeg bare øm men er oppe og kan bevæge mig igen... i går låser min venste side så igen og jeg får en tid så jeg kan få ordnet ryggen - den bliver knækket 3 steder og hun kan samtidig fortælle mig at mit haleben er brækket (det var jeg næsten godt klar over, men ikke at det var så slemt)

Jeg får akupunktur og hendes magiske hænder og 14 nåle - gør at jeg går der fra som et helt nyt menneske og for første gang i over 1 år har jeg ikke hovedpine !!!

MEN i går aftes går det helt galt - smerterne er så voldsomme og jeg har næsten ikke lukket et øje i nat.

Og min store søn måtte hjælpe mig i tøjet i morges (bukser og strømper) og jeg måtte sidde på numsen ned af trappen fra førstesalen...

Hvad pokker skal jeg gøre nu ? sidder bare her og sidder - heldigvis kommer børnenes far i dag og både handler og hjælper mig lidt ....

Hvad gør I andre med sådan en dårlig ryg - jeg kan ikke komme uden for en dør i dag - men har en ny tid hos Massøren på mandag igen...

ååå hvor har jeg ondt af mig selv - samtidig er min brækkede arm jo helt tosset og kan stadig ikke bruges...

Knus og dejlig dag til alle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Maja88

jeg går jævnligt til en ostepaut(staves), men ellers når det er helt slemt så hedder det varmepuder... hvile. ligge på langs... og smertestillende piller.

Anmeld

20. januar 2011

Brams

.... får i gjort... ?

Min ryg er så skidt for tiden - startede for alvor i fredags og var rigtig slemt og senge liggende det meste af weekenden.

Mandag tirsdag er jeg bare øm men er oppe og kan bevæge mig igen... i går låser min venste side så igen og jeg får en tid så jeg kan få ordnet ryggen - den bliver knækket 3 steder og hun kan samtidig fortælle mig at mit haleben er brækket (det var jeg næsten godt klar over, men ikke at det var så slemt)

Jeg får akupunktur og hendes magiske hænder og 14 nåle - gør at jeg går der fra som et helt nyt menneske og for første gang i over 1 år har jeg ikke hovedpine !!!

MEN i går aftes går det helt galt - smerterne er så voldsomme og jeg har næsten ikke lukket et øje i nat.

Og min store søn måtte hjælpe mig i tøjet i morges (bukser og strømper) og jeg måtte sidde på numsen ned af trappen fra førstesalen...

Hvad pokker skal jeg gøre nu ? sidder bare her og sidder - heldigvis kommer børnenes far i dag og både handler og hjælper mig lidt ....

Hvad gør I andre med sådan en dårlig ryg - jeg kan ikke komme uden for en dør i dag - men har en ny tid hos Massøren på mandag igen...

ååå hvor har jeg ondt af mig selv - samtidig er min brækkede arm jo helt tosset og kan stadig ikke bruges...

Jeg har haft dårlig ryg, siden jeg som 18årig styrtede med en hest og fik en discusprolaps. Siden har jeg fået endnu en discusprolaps som denne gang ikke kan opereres, da det er for farligt.

Jeg går hos en fysioterapeut og har gjort det i 15 år regelmæssigt. I starten 2 gange om ugen og nu er vi nået ned på 1 gang hver 2. uge. Det hjælper mig, men jeg skal ikke misse en tid, så er den gal igen og kan selvfølgelig heller ikke lave for meget fysisk arbejde.

Har fået af vide at jeg må leve med det!

Knus Trine

Anmeld

20. januar 2011

Becks

Pia. skriver:

.... får i gjort... ?

Søde Pia, du skal op til din læge, bede om en henvisning til en reumatolog på hosp. og til en scanning..

Jeg døjer selv med ryggen, jeg fik en discus/lændehold for 4 år siden, i min praktik da jeg var under uddannelse..

Når din ryg bliver "god" igen, så du kan gå normalt og det, skal du huske at gøre som små børn. De laver alle de rette bevægelser med kroppen, de går ned i knæ for at samle tabte ting op, stiller sig hen til bordet for at løfte tingene osv. Du må aldrig løfte noget/tag noget fra bordet med strakt arm samtidig med du er bøjet ind over bordet, hvis man bliver nødt til dette, skal du sørge for at dem arm der er strakt længst ind over bordet, der skal du lægge vægten på det samme ben, og når du skal tilbage med armen og det du har taget, lægger du vægten tilbage på det bagerste ben. Forstår du? Det er lidt svært og forklarer på skrift

Sørg altid for at bruge benene når du skubber, løfter, bær (staves?) ting. Ligesom du står i hestegang, med et ben længere fremme, skal du frem med tunge ting, lægges vægten på det ben der er fremme, skal du tilbage med tunge ting, lægges vægten på det bagerste ben..

Har du stået foroverbøjet med ryggen, retter du dig stille op, og bøjer ryggen tilbage (strækker den) Så retter det sig igen..

2 gange om dagen a 15 min, skal du lægge dig på gulvet, så benene fra knæhaserne hviler på en spisebordstol, og så slap af i 15 min.

Ved godt det ikke helt handler om det du spørger om, men det er ihvertfald nogle fif til hvordan du kan skåne din ryg mest muligt, når den bliver bedre og du er bevægelig igen..

Og så rigtig god bedring, du er da også uheldig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.