Underlig belægning på tænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

jannebjerre

fingre for en positiv Update

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Laulund87

piadas skriver:

Vores datter på 6 år har samme problem - og hun får altså også børstet tænder to gange om dagen! Sidst vi var hos tandlægen fjernede hun det, men det kommer hurtigt igen. Det er et eller andet, der er i hendes spyt. Hun har arvet det efter min mand. Man kan vist desværre ikke rigtig gøre noget ved det ud over, at tandlægen kan skrabe det væk. Det ser selvfølgelig grimt og ser uhygiejnisk ud, men det laver ikke huller i tænderne eller noget.

Det kunne godt lyde som noget af det samme din datter har...

Det ser nemlig grimt ud, men hvis ikke det skader tænderne går det jo nok.

Tak for svar

Anmeld

20. januar 2011

>>Carina<<

Kan du mærke om belægningerne er i samme nivaeu som tænderne? Er det sådan lidt råhvidt eller er det mere gulligt/brunligt??Tandsten dannes pga noget i spyttet og meget tandsten kan være arveligt. Men det er normalt at man har minimalt med tandsten indtil man når omkring 18-20 års alderen. Jeg er klinikassistent og syns helt bestemt at du skal ringe til den kommunale tandpleje

Anmeld

20. januar 2011

Laulund87

Carina1984 skriver:

Kan du mærke om belægningerne er i samme nivaeu som tænderne? Er det sådan lidt råhvidt eller er det mere gulligt/brunligt??Tandsten dannes pga noget i spyttet og meget tandsten kan være arveligt. Men det er normalt at man har minimalt med tandsten indtil man når omkring 18-20 års alderen. Jeg er klinikassistent og syns helt bestemt at du skal ringe til den kommunale tandpleje

Nej jeg kan mærke at det ligger højere end tænderne og det er råhvidt

Jeg prøver at ringe til dem..

Anmeld

20. januar 2011

<3

Så er det igang med tandstikkere og tand tråd for det kan godt være at det ikke giver huller men det kan sagtens give paradentose eller lignende

Vi bruger også det hele på Tjalfe men her er det intet problem... Hvis han brokker sig så ser vi film mens vi børster og renser...

Anmeld

20. januar 2011

>>Carina<<

Laulund87 skriver:

Nej jeg kan mærke at det ligger højere end tænderne og det er råhvidt

Jeg prøver at ringe til dem..

Det lyder som om det godt ku være tandsten

Anmeld

20. januar 2011

Laulund87

Carina1984 skriver:

Det lyder som om det godt ku være tandsten

Okay

Anmeld

20. januar 2011

Laulund87

Jeg har fået en tid til Maria på mandag

Men hende jeg snakkede med, syntes det lød underligt med tandsten når hun ikke er ældre

Anmeld

20. januar 2011

jannebjerre

Laulund87 skriver:

Jeg har fået en tid til Maria på mandag

Men hende jeg snakkede med, syntes det lød underligt med tandsten når hun ikke er ældre

Ja det var jo det jeg sagde søde
Det MÅ være noget andet..

Anmeld

20. januar 2011

Laulund87

jannebjerre skriver:

Ja det var jo det jeg sagde søde
Det MÅ være noget andet..

Ja jeg håber i hvert fald det er noget uden betydning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.