Dårlig læge suk!! 37+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Anonym trådstarter

Kom ind til lægen idag som ikke ligefrem virkede til at have tid da hun havde både mig og anden patient inde -ikke akut!

hun høre hjertelyd, tjekkede om han sad fast og tjkkede symf, så gik hun hen til sit skrive bord og jeg ventede undrerne på at høre hvad hun skønnede ham til, for hun mærkede ikke på maven. Så jeg kigger over på hende og spørg. Hun svare ja han bliver vel en stor dreng når han kommer ud. Jeg siger så ,mente nu hvad du ville skønne ham til nu og her, Tja siger hun og kigger i min vandre journal, han vejer vel sådan omkring 3400g.

Jeg blev helt mundlam, hvordan kan hun skønne uden at mærke efter ?!?!?
hun spurgte ikk en gang hvordan jeg havde det

tror jeg var derinde i 5-6min i alt

havde sådan glædet mig til at høre om min lillemand!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

birthee

det gjorde min læge også dengang jeg ventede Frederik..   Jeg gjorde det at jeg ringede til lægen dagen efter, og sagde at jeg var lidt i tvivl om hvor stor baby var osv... Jeg fik så en ny tid, og fik en god undersøgelse der... samme dag ringede jeg også til jordemoder, hvor jeg fik en ekstra tid - det var bare rigtig rart...

Den undersøgelse hos lægen har gjort, at jeg ved denne graviditet stoler mere på jordemoder end læge med hensyn til skøn af vægt med videre...

Anmeld

19. januar 2011

Ann.

Jeg vil nok sige at det er mere JM's opgave.

Min læge har aldrig skønnet da jeg var gravid, snakkede heller ikke som sådan med mig, det var kun hvis jeg havde nogle spørgsmål eller var utilpas på en eller anden måde.

Lægen tjekker bare symfemål, vægt, blodtryk og urin.

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

TrineLærke skriver:

Jeg vil nok sige at det er mere JM's opgave.

Min læge har aldrig skønnet da jeg var gravid, snakkede heller ikke som sådan med mig, det var kun hvis jeg havde nogle spørgsmål eller var utilpas på en eller anden måde.

Lægen tjekker bare symfemål, vægt, blodtryk og urin.

ja det gør en JM jo også og lægen tjekekde det under alle de andre undersøgelser så burde ikke ligefrem være et problem og gøre det denne gang.

Havde bare været rart at snakke lidt, følt mig jo i vejen og til besvær.

Anmeld

19. januar 2011

LR85

Kan GODT forstå hvis du er skuffet og ærgelig, men må desværre sige a du ikke ka regne med at en læge kan skønne en vægt. Det er en jordemoders uddannelse, erfaring og speciale at kunne mærke sig frem til det.

Så tror du må til din jordemoder hvis du vil have andet end det medicinske blik, som lægen har sit speciale i.

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Kan GODT forstå hvis du er skuffet og ærgelig, men må desværre sige a du ikke ka regne med at en læge kan skønne en vægt. Det er en jordemoders uddannelse, erfaring og speciale at kunne mærke sig frem til det.

Så tror du må til din jordemoder hvis du vil have andet end det medicinske blik, som lægen har sit speciale i.

Kan seriøst ikke forstå grunden til læge tjek så !

Anmeld

19. januar 2011

Clisolka

Min egen læge skønnede heller aldrig Isabellas vægt på nogen tider. Det er op til jordemoderen - det fik jeg besked på allerede ved oprettelse af vandrejournalen. Men nu fik jeg så mange ekstra scanninger, så jeg vidste nogenlunde hvad hun vejede hver 4 uge

Anmeld

19. januar 2011

LR85

Anonym skriver:

Kan seriøst ikke forstå grunden til læge tjek så !

Det er nok med henblik på de medicinske ting der kan være i graviditetsforløbet. Ting som Jordemoderen ikke er uddannet til fx a ordinere medicin eller henvise til andre special læger og lign.

Hvis man skal have medicin eller henvises til indlæggelse pga. halsbrænd, ødemer, forhøjet blodtryk, smerter, bækkenløsning, sygemelding mm.

Anmeld

19. januar 2011

B&J

Kan virkelig godt forstå dig hver gang jeg har været ved lægen fik jeg mit barn skønnet og fik en god snak om alt kig godt og alt det løse men de er også guld vær... men øv sikke en træls oplevelse

KÆMPE

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Det er nok med henblik på de medicinske ting der kan være i graviditetsforløbet. Ting som Jordemoderen ikke er uddannet til fx a ordinere medicin eller henvise til andre special læger og lign.

Hvis man skal have medicin eller henvises til indlæggelse pga. halsbrænd, ødemer, forhøjet blodtryk, smerter, bækkenløsning, sygemelding mm.

Ja men når alt er ok ? og jm ingen alarm giver ?
forstår det sq ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.