De der Amerikanske Cookies.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

quar20

Ja det er hvad jeg har købt i Føtex idag og ELSKER dem men nogle der har en opskrift på dem ELSKER dem bare men syntes altså de er rigtig dyrer og jeg ku spise 1000vis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

K&S

quar20 skriver:

Ja det er hvad jeg har købt i Føtex idag og ELSKER dem men nogle der har en opskrift på dem ELSKER dem bare men syntes altså de er rigtig dyrer og jeg ku spise 1000vis

MUMS, jeg har ikke smagt dem fra Føtex, men de lyder mums alligevel

Anmeld

19. januar 2011

Ranarupta

quar20 skriver:

Jeg har en helt fantastisk opskrift, som altid falder i god jord. Lægger den op senere, har en meget træt bens ligenu...

Anmeld

19. januar 2011

K&S

Ranarupta skriver:

Jeg har en helt fantastisk opskrift, som altid falder i god jord. Lægger den op senere, har en meget træt bens ligenu...

Ih, jeg glæder mig allerede...! Man kan altid liiiige forsøge sig, selvom jeg jo faktisk ikke skal have sukker, meeeen en enkelt cookie gør jo nok ikke noget

Anmeld

19. januar 2011

Anne G

Jeg har fundet en super lækker opskrift  og den er afprøvet en gang, men bestemt ikke sidste gang

Amerikanske cookies:

120 g smør

100 g farin

100 g sukker

1 æg

150 g mørk ckokolade

150 g mel

½ tsk salt

½ tsk bagepulver

1 tsk vaniliesukker

1 dl havregryn

Smør, farin og sukker røres godt sammen. Rør ægget i. Chokoladen hakkes groft og halvdelen smeltes over vandbad. Rør den smeltede chokolade og de tørre ingredienser i dejen. Tilsæt til sidst den hakkede chokolade. Dejen formes til en pølse og skæres i skiver ( Da jeg lavede dem blev dejen slet ikke sådan så jeg kunne lave en pølse af dem, men satte så bare en spiseske fuld dej på pladen i stedet for).
Bag kagerne ved 200 grader i 8-10 min, læg dem med god plads i mellem da de flyder ud, lad dem afkøle på pladen inden de nydes

De er altså bare rigtig rigtig gode

Anmeld

19. januar 2011

Kay

de her bager jeg... er super cookie elsker... og de er bare såååå gode

Cokies

Ingredienser:
125 g margarine
75 g sukker
75 g brun farin
2 æg
ca. 250 g mel
0,5 tsk. bagepulver
175 g Mørk chokolade
70 g nødder og mandler

Forvarm ovnen til 170 grader.
hak chokolade og nødder

Smelt margarinen og pisk den bagefter med sukker og farin, til sukkeret ikke knaser.

Pisk æg i et ad gangen.

Bland mel og bagepulver sammen og bland det ned i massen.
rør chokolade og nødder i dejen.

Kagerne placeres med en spiseske på bagepapir. Kagerne flyder lidt ud, når de bager. Sæt dem ikke for tæt.
Bages i ca. 12-15 min. og lad dem køle af på pladen. Skal nydes samme dag, som de bages.

Anmeld

19. januar 2011

quar20

mmm tak piger jeg må få handlet ind imorgen så jeg kan få prøvebagt/prøvesmagt opskrifterne

Anmeld

19. januar 2011

Ranarupta

Ih, jeg glæder mig allerede...! Man kan altid liiiige forsøge sig, selvom jeg jo faktisk ikke skal have sukker, meeeen en enkelt cookie gør jo nok ikke noget

Opskriften er her, på s. 13: 

https://www.baby.dk/debat/22541pi13/kageklubben/kun-til-opskrifter.aspx#GoToMessage

Anmeld

20. januar 2011

K&S

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.