Gravid og syg... er baby så også syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.684 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

noah3006

Jeg har nu i 4 dage kæmpet med ondt i halsen, hoste, lidt feber og snottet næse... er sløj og sover så meget jeg kan. Har nærmest ikke levet af andet end te og hoste bolcher, og kan mærke det ikke er lige godt hver dag... bliver helt oppustet og får lidt ondt i maven. Var til Jordmor i mandags og fik tjekket at bebs har det godt samt målt blodtryk og snakket. Hun sagde at den havde det godt, men at den selvfølgelig ville havde det lidt lige som jeg... men hvor meget går det lige ud over den... jeg har det jo ikke synderligt godt med at jeg drikker så meget te, og det nærmest kun er bolcher jeg lever af fordi jeg har så ondt i halsen.

Har også været til læge nu, men de sagde der ingen ting var... hmmm så hvad gør man så lige for hurtig at komme oven på igen? Gode råd?

Klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Maja88

Jeg har nu i 4 dage kæmpet med ondt i halsen, hoste, lidt feber og snottet næse... er sløj og sover så meget jeg kan. Har nærmest ikke levet af andet end te og hoste bolcher, og kan mærke det ikke er lige godt hver dag... bliver helt oppustet og får lidt ondt i maven. Var til Jordmor i mandags og fik tjekket at bebs har det godt samt målt blodtryk og snakket. Hun sagde at den havde det godt, men at den selvfølgelig ville havde det lidt lige som jeg... men hvor meget går det lige ud over den... jeg har det jo ikke synderligt godt med at jeg drikker så meget te, og det nærmest kun er bolcher jeg lever af fordi jeg har så ondt i halsen.

Har også været til læge nu, men de sagde der ingen ting var... hmmm så hvad gør man så lige for hurtig at komme oven på igen? Gode råd?

Klem

når jeg har ondt i halsen og lidt feber osv.

så plejer jeg at gå i seng med et vådt viskestykke med et rent uldstykke rundt om, om halsen.

det er meget vigtigt det er rent uld.. og så skal man ikke gå rundt med det, men kun have det på under dynen. man må selvf. gerne gå på toilet osv. men nu snakker vi timer. 

og tro det eller ej.. der udøver mirakler... selvom det lyder mærkeligt

Anmeld

19. januar 2011

Fru'Rugaard

Håber du snart får det bedre- og du får lige en
Men, det er selvfølgelig vigtigt at du bare får lidt mad ned, så den lille i maven kan overleve det

Anmeld

19. januar 2011

Bavianis

Jeg håber sørme ikke de tager skade... Jeg er nu syg med influenza med over 39 i feber for 3. gang i løbet af graviditeten - og er kun 20 uger henne!  Vores scannings-læge sagde dog, at jeg bare skulle tage den med ro, og så profiterede baby af at moderen slappede af.

Anmeld

21. januar 2011

noah3006

Stadig syg, skal til læge nu her 12.20. Har det virkelig skidt og det er kun blevet værre med dagene... åhh ville ønske jeg var rask og veloplagt..

Anmeld

21. januar 2011

Valle81

Baby er ikke syg når du er syg og den tager heller ikke skade:0)

Det vigtigste er at du slapper helt afog sørger for at blive rask.

Baby får og tager alt det den skal have og du i sidste række - og når du er syg tager det længere tid at blive rask - da baby jo trækker mere på dine reserver.

Men nej, baby er ikke syg når du er syg.

Christina, som har haft halsbetændelse, influenza osv og været på skrappe penicilin kurer under graviditeter.

Anmeld

22. januar 2011

noah3006

Tak for jeres ord. Det beroliger en. Jeg kom hjem fra læge igår og er nu kommet på pencílin, så nu håber jeg det går den rigtige vej, har godt nok ikke haft det så skidt i ja gud ved hvornår, men kan jo læse mig til at man desværre tager lidt længere tid om at blive rask når man er gravid da barnet tager det vigtigste først, det da også helt fair. men nu håber jeg der snart sker fremskridt så man kan komme på benene igen.

klem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.