En kop kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

LilleMor10

Nåede lige at se opskriften, og så løb jeg ellers ud for at prøve. phuu ha, det er ikke godt jeg har fundet ud af at man kan lave kage i micro ovn ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Pige2009

Valkyrien skriver:

Og nu ved, der sidder folk med det ene øjebryn løftet og tænker "WTF". Men altså. Her er den! En god kop kage!

Den er hurtig, nem og billig at lave. Faktisk tager det kun højst 3½ minut at lave den.  Ca. 1 minut til tilberedelse af dejen og så 2½ minut i mikroovnen. Og smager den tilmed rigtig godt også

Du kan lave, hvis du lige pludselig får uventede gæster eller bare er virkelig kagetrængende en onsdag aften!

Her er opskriften:

En kop kage
En kaffekop (ca. 3 dl)
4 spsk mel
3 spsk rørsukker
2 spsk kakao
½ tsk bagepulver
½ tsk vaniljesukker
et nip salt
1 stort æg
3 spsk neutral olie
3 spsk hakket chokolade

Kom mel, sukker, kakao, bagepulver og vanilje i koppen og rør det sammen med en gaffel. Tilsæt æg og olie og rør godt. Kom den hakkede chokolade i, vend rundt og sæt koppen i microen. Giv den ca. 2½ minut ved fuld effekt. Mens kagen afkøler lidt kan du passende lave en frisk kande te, eller en lille kop kaffe. Spis kagen direkte fra koppen og skyl efter med te/kaffe :-)

God fornøjelse med kagebageriet

Genialt!  Tak for tippet

Anmeld

25. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LilleMor10 skriver:

Nåede lige at se opskriften, og så løb jeg ellers ud for at prøve. phuu ha, det er ikke godt jeg har fundet ud af at man kan lave kage i micro ovn ! 

Jeg gjorde det samme  Men fandt ud af at man ikke kan spise kage mere end to dage i træk! Puha

Anmeld

26. januar 2011

Manakauapo

sommerbarn<3 skriver:

Jeg gjorde det samme  Men fandt ud af at man ikke kan spise kage mere end to dage i træk! Puha

Haha

"Tag et stykke mere!"  - som min kære farmor altid siger  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.