Hjælp - forstørret blære hos foster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.369 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Max

Hej.

Jeg har lige været til NF, og det var ikke en særlig positiv oplevelse. Scanningen viste noget væskefyldt i forsterets mave, som de efter lang tids undersøgen vurderede til at være blæren. Hjerte, nyre og tarme så meget fine ud, og hvis det ikke havde været for blæren, ville mit risikotal have været over 2000. Blæren betød imidlertid, at risikoen for Trisomi 13 og 18 steg betydeligt, så den er nu på 10%. Jeg skal have foretaget en moderkagebiopsi imorgen, som jeg får svar på mandag. Hvis det ikke er en kromosomfejl, og blæren stadig er forstørret, skal jeg til Skejby.

Jeg er så forvirret og ked af det Er der nogen, der har prøvet noget lignende, som har lyst til at dele det? Når jeg læser om Trisomi 13 og 18, står der bl.a. at det også medfører misdannelser i hjerte og nyrer - og det så jo fint ud??! Dette er min 3. graviditet på et år (har haft 2 MA), og jeg kan slet ikke bære tanken om, at jeg måske bliver nødt til at føde barnet om kort tid Beklager det lidt triste indlæg

Hilsen en fortvivlet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

SussieThyssen

Max skriver:

Hej.

Jeg har lige været til NF, og det var ikke en særlig positiv oplevelse. Scanningen viste noget væskefyldt i forsterets mave, som de efter lang tids undersøgen vurderede til at være blæren. Hjerte, nyre og tarme så meget fine ud, og hvis det ikke havde været for blæren, ville mit risikotal have været over 2000. Blæren betød imidlertid, at risikoen for Trisomi 13 og 18 steg betydeligt, så den er nu på 10%. Jeg skal have foretaget en moderkagebiopsi imorgen, som jeg får svar på mandag. Hvis det ikke er en kromosomfejl, og blæren stadig er forstørret, skal jeg til Skejby.

Jeg er så forvirret og ked af det Er der nogen, der har prøvet noget lignende, som har lyst til at dele det? Når jeg læser om Trisomi 13 og 18, står der bl.a. at det også medfører misdannelser i hjerte og nyrer - og det så jo fint ud??! Dette er min 3. graviditet på et år (har haft 2 MA), og jeg kan slet ikke bære tanken om, at jeg måske bliver nødt til at føde barnet om kort tid Beklager det lidt triste indlæg

Hilsen en fortvivlet

Eiii sikke noget..stakkels ven dog.
jeg kan sørme godt forstå, hvis du har nerverne uden på tøjet.
Øvøv!
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige for at trøste dig...kan kun være her og så ønske for dig, at det ikke er så slemt som man umiddelbart spår.
Som det ser ud, så kan det jo desværre tyde på, at der er noget med dit barns nyrer, men jeg synes også, at du skal undersøge sagerne som de er.
Er det noget der kan opereres umiddelbart efter fødslen, er det noget, der invaliderer?
Stil alle spørgsmål, som du kan komme i tanke om.
Og så håber jeg..at det rent faktisk kun er skygger på skærmen og ikke noget andet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Ciss

Hej

Det er ikke morsomt at gå og vente på den måde!

Min ældste havde også forstørret blære. De så det på scanningen men det blev ikke undersøgt videre. Heldigvis for os var det ikke trisomi nogetsomhelst, men efter at hun var født blev der opdaget ganske alvorlige fejl i urinvejene. Alligevel, takket være fantastisk dygtige folk i sygehusvæsenet, fungerer både pigen og nyrene godt i dag.

Jeg vil bare sende et trøsteknus og sige, at en lidt stor blære ikke nødvendigvis betyder det værste!

Anmeld

19. januar 2011

Max

Tak for svar. Jeg håber virkelig også, at det viser sig ikke at være så slemt. Det er bare så svært at lade være med at tænke på det værste, når lægerne lige har skitseret det op for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.