Brug for meget søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

MosterA

Hej Piger.

Så er der så småt begyndt at være nogle symptomer på graviditet. Er i dag 7+3 og jeg er i den sidste uge begyndt at være MEGET træt. Jeg er ofte hjemme allerede ved 15.30 tiden og der er jeg så træt at jeg næsten ikke kan hænge sammen  Jeg føler ikke rigtig jeg er noget for min kæreste for jeg falder ofte i søvn når jeg kommer hjem. Kæresten siger at det ikke gør ham noget, men jeg har så dårlig samvittighed over at jeg ikke får lavet ret meget andet end aftensmad.

Hvordan fik I trukket jer op til at lave noget om aften da I begyndte at bliver trætte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Moar2011

Hej Piger.

Så er der så småt begyndt at være nogle symptomer på graviditet. Er i dag 7+3 og jeg er i den sidste uge begyndt at være MEGET træt. Jeg er ofte hjemme allerede ved 15.30 tiden og der er jeg så træt at jeg næsten ikke kan hænge sammen  Jeg føler ikke rigtig jeg er noget for min kæreste for jeg falder ofte i søvn når jeg kommer hjem. Kæresten siger at det ikke gør ham noget, men jeg har så dårlig samvittighed over at jeg ikke får lavet ret meget andet end aftensmad.

Hvordan fik I trukket jer op til at lave noget om aften da I begyndte at bliver trætte?

Jeg indrømmer gerne, jeg kunne ikke men det gjorde også meget at jeg havde meget Opkast/kvalme de første 12uger. og blev let utilpas. min kæreste sagde også at det ikke gjorde noget, for sådan var det jo, og så var det jo kun for en periode..

så vi må tro på de kæremænd, når de sir det er iorden.. tror nu nok de skal vise hvis det blir for træls.

Anmeld

19. januar 2011

Pige2009

MosterA skriver:

Hej Piger.

Jeg tror bare, det handler om at give det lidt tid. Det er en af glæderne ved at være gravid

Anmeld

19. januar 2011

Trine89

MosterA skriver:

Hej Piger.

Heej, 

Jeg har samme "problem" med at være meget træt.

men jeg gør bare det at jeg sover en 1-1½ time når det er jeg kommer hjem fra arbejde/skole, når jeg er på skole kan jeg som regl nå at sove inden kæresten kommer hjem fra job. 

og når jeg så arbjeder sørge jeg bare for ikke at tage for meget overarbejde så jeg kan nå at sove lidt når jeg kommer hjem. og når jeg så har sovet så laver jeg aftens mad og så hygger vi resten af aften og så går vi i seng ved 23-tiden

Men jeg har ladet mig fortælle at det er meget normalt at være meget træt i første trimester, og i de fleste tilfælde vender det igen når man kommer til 2 trimester. og i første trimester er det meget vigtigt at man lytter til sin krop (også gennem resten af graviditeten) men det er vigtig man giver sig tid til at sove når man fx kommer hjem fra job eller skole.

Håber dette kunne bruges til lidt

Trine - 9+5 

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

MosterA skriver:

Hej Piger.

Jamen jeg sov da bare.
Med dem alle 3 var jeg så træt som 10 alderdomshjem..mindst.
Jeg kunne sidde op på en stiv stol og falde i søvn.
Men det går over.
Så sov og hvil dig...din krop har brug for det.
Og husk dine gravitaminer, så du får jern nok

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

MosterA skriver:

Hej Piger.

jeg "trak mig ikke op" jeg sov, og gav min krop det den gav udtryk for at have brug for:0)

Anmeld

19. januar 2011

Sakris

Jeg undertrykte trætheden de første uge. Og det gav bare bagslag. Så jeg sov næsten 24/7 i 2 uger. Dog blev det bedre frem til slutningen af graviditeten, hvor jeg begyndte at sove dårligt. Og nu hvor vores lille solstråle er kommet, sover jeg igen når jeg er træt, og er absolut mindre for min kæreste end på noget andet tidspunkt. Men også det bliver bedre, det kan jeg allerede mærke, her efter 3 uger!

Anmeld

19. januar 2011

MosterA

Babyklar skriver:

Jeg indrømmer gerne, jeg kunne ikke men det gjorde også meget at jeg havde meget Opkast/kvalme de første 12uger. og blev let utilpas. min kæreste sagde også at det ikke gjorde noget, for sådan var det jo, og så var det jo kun for en periode..

så vi må tro på de kæremænd, når de sir det er iorden.. tror nu nok de skal vise hvis det blir for træls.

Kunne være jeg skulle overgive mig og tro på ham - det er jo trods alt også mig der skal føde hans barn, så måske er han mere overbærende i denne tid 

Anmeld

19. januar 2011

Moar2011

MosterA skriver:

Kunne være jeg skulle overgive mig og tro på ham - det er jo trods alt også mig der skal føde hans barn, så måske er han mere overbærende i denne tid 

Ja lige præcis. og selv han feks nogen gange godt kan virke irriteret over at du måske bare har lagt og sovet eller slappet af, så det med ganti nok fordi jobbet har drillet ham. for han ved at han har været med til at du er træt, og det er dig der går igennem det, og han ved jo samtidlig med at det kun er for en periode . det hele høre jo med for at få en guldklump . og man laur jo det man kan nå selvf kroppen har jo os brug for at man lytter lidt til den

Anmeld

19. januar 2011

MosterA

Trine89 skriver:

Heej, 

Jeg har samme "problem" med at være meget træt.

men jeg gør bare det at jeg sover en 1-1½ time når det er jeg kommer hjem fra arbejde/skole, når jeg er på skole kan jeg som regl nå at sove inden kæresten kommer hjem fra job. 

og når jeg så arbjeder sørge jeg bare for ikke at tage for meget overarbejde så jeg kan nå at sove lidt når jeg kommer hjem. og når jeg så har sovet så laver jeg aftens mad og så hygger vi resten af aften og så går vi i seng ved 23-tiden

Men jeg har ladet mig fortælle at det er meget normalt at være meget træt i første trimester, og i de fleste tilfælde vender det igen når man kommer til 2 trimester. og i første trimester er det meget vigtigt at man lytter til sin krop (også gennem resten af graviditeten) men det er vigtig man giver sig tid til at sove når man fx kommer hjem fra job eller skole.

Håber dette kunne bruges til lidt

Trine - 9+5 

Jeg forsøger også og sove inden han er hjemme, hvis jeg har mulighed for det, men det er desværre langtfra hver dag  Kan nogle gange godt føle jeg svigter ham og vores forhold 

Må bare  for at det går over igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.