mortilfreja skriver:
Hej Skønne piger.
Min datter og min kæreste har fødselsdag lige op af hinanden og vi har derfor valgt at slå dem sammen..
Vi har snakket lidt om at lave noget ostebord af en art..
Men nu er mit spørgsmål så.. Hvad hører med til et ostebord..??? ( Ja ved godt der er ost, men tænker på hvilke slags oste og hvad med brød og frugt??)
Kom glad med forslag 
Kram
Det handler vel om at have så mange forskellige slags oste, som man synes (eller har råd til
)
fx: skæreost (evt. en stærk og en mild, evt én m. kommen) Ostehandleren har desuden en masse specialiteter fx med soltørrede tomater, beændenælde eller andet godt.
friskost fx. ostehandlerens hvidløgs- eller selleriost
ananasost eller rom-ost
skimmelost(e) hvid, blå og/eller grøn
gedeost som fast skæreost eller gedeosterulle
Tilbehør: frisk brød fx et groft og et hvidt
Forskellige slags kiks fx grove, salte og søde
Forskellige oliven
Frugt
lemoncurd ("citronsmør", der er som en slags marmelade)
Der er jo meget alt vælge imellem 
Hvis jeg selv skulle lave ostebord, ville det se sådan ud:
Købt i supermarked: 1 skæreost, 1 brie, 1 gedeosterulle, 1 gorgonzola, 1 ananas-ost
Købt ved ostehandleren: 1 skæreost med soltørrede tomater, ostehandlerens egen hvidløgssmøreost
Tilbehør: Groft ciabattabrød fra bageren. Bornholmerkiks, tuc, digestivekiks, saltstænger. Kalmato oliven (Hedder de sådan?) og ostehandlerens soltørrede oliven. Lemoncurd. Mandariner (hvis det var sæson, ville jeg bruge asparges el. jordbær), rød peber og selleristænger skåret i tyndere stænger.
Mums, jeg bliver lækkersulten
Det kommer selvfølgelig også an på antallet af gæster. Hvis vi ikke blev så mange, ville jeg skære kraftigt ned..
Håber, du kunne bruge noget af det. Held og lykke med det..
Kh Molly