Fodformede strømper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. september 2008

Skovurt

Hej

Jeg har gået og tænkt lidt over at jeg godt kunne tænke mig nogle fodformede strømper til Leander; og har læst at man skulle kunne få dem hos Hallgren sko (i københavn), men jeg har ikke umiddelbart kunnet finde dem hos dem, og har nu sendt en mail afsted til dem.

Men tænkte at der måske er nogle herinde som kender et sted at købe dem? - eller bare generelt har erfaringer med fodformede strømper?

Jeg kan ikke strikke selv, og vil ikke være bekendt at prakke flere opgaver på min mor - som snart har hæklet legetøj nok til at fylde hele lejligheden :$
Og egentlig tænkte jeg også at det gerne måtte være sådan nogle "tynde" strømper, og ikke tykke hjemmestrikkede (men hvad ved jeg, man kan vel strikke de tynde også... ikke grine hvis i sidder og ved det)

Nå ja, ville bare høre om nogle sad inde med noget viden omkring fodformede strømper, og butikker der sælger dem :D

Anette
- som er blevet meget økologisk og fodformet på det sidste :$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2008

Skovurt

Øv, så fik jeg svar fra Hallgren sko, og de er ikke forhandlere af fodformede strømper - som jeg ellers havde håbet (og iøvrigt læst i Elsebeth Gynthers sybog - men den er jo også fra 70'erne, så man kunne måske tro at de engang har solgt dem) Men der er slet ingen herinde der kender noget til dem? (ih det skulle ellers være så sundt for de små fødder, når de havde godt med plads, og ikke blev klemt - og så forestiller jeg mig at det lige falder i min smag til sådan en lille anderumpe :$) Anette

Anmeld

18. september 2008

finkedinke

Måske er jeg helt galt på den, men så bær over med mig:P Jeg ved ikke hvad fodformede strømper er, men jeg forestiller mig at de er formede så det passer om tærene?? og at formålet er komfort og ikke at trykke på fødderne? Fødder er meget forskellige, også selv om det drejer sig om små børn, så jeg tror umiddelbart at selv fodformede strømper skal have en vis elasticitet for at kunne passe alle. Jeg køber som regel strømper der er for store til min børn, netop fordi de ikke strammer og trykker på foden. Derudover undgår jeg strømper der er syet med en tyk samling nede ved tærene. Det kan bare ikke være rart at have på:'( Skulle du falde over en side med strømperne vil jeg da gerne høre om det, nu er jeg jo blevet nysgerrig:)) Berith

Anmeld

18. september 2008

Skovurt

Jamen altså jeg har heller aldrig set dem :P

Men ja, det er nogle der efter beskrivelsen skulle være formet som foden (jeg tænker jo sådan lidt andefodsagtige) netop for at der ikke skal komme tryk tæerne.
Jeg synes nu heller ikke at "normale" strømper som sådan klemmer tæerne, men nogle har da bare nogle vildt trælse "syninger" som jeg godt kunne tænke mig at være foruden, og så tænker jeg jo at de fodformede lidt ville falde i min smag :$

Jeg har fundet flere sider hvor folk selv har strikket dem (ikke til salg) og hvor de udveksler strikkeopskrifter - men har altså endnu ikke kunnet støve nogle alm fodformede op... så måske leder jeg forgæves :P (men er da frygtelig nysgerrig, så giver ikke op endnu)

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.