Den dagplejer der´

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

Hej alle..

Min datter på 2½ går i dagpleje, men der er bare noget som det ikke skal være.. Hun vil IKKE sove når hun er der. Hvis hun kommer ud og sove i den store barnevogn, vågner hun efter kort tid og piver. Men når hun er hos sin gæsteDP så sover hun gerne 1-2  timer. Hun sover også ude i stor barnevogn der, og ligger sig som sagt til og sove.

Jeg føler ikke hun bliver udviklet eller noget som helst hos sin sædvanlige DP. Jeg er så utilfreds. De kommer ikke ud om dagen, fordi der er en lille pige på 11 mdr.. Det er grunden, siger hun. Jov de kommer ud hvis de skal over til nogen.. Hmm.. Udover det overnævnte ses de med pigens forældre, da hendes storesøster har gået der før. De spiser sammen, og snakker meget sammen når vi andre er der. Jeg føler mig og min datter er tilsidesat, at vi ikke rigtig er ønsket. Det hele er en anelse overfladisk..

Jeg overvejer nu om hun skal flyttes permanent hen til sin nuværende gæsteDP eller om vi skal holde ud det sidste tid. Hvad synes i? Jeg ønsker ikke hun skal skrifte unødigt, det har hun og andre børn ikke godt af. Men jeg føler vitterligt ikke at Dp hjælper Malou Selma med f.eks det og være renlig Hun har gået i 5 timer i dag uden og blive spurgt om og komme på WC. Forstå min ret, hun kunne da i det mindste hjælpe..!! Hos DP har hun haft uheld fordi DPmor lige har skullet ordne noget når MS har sagt "tis tis". Hus gæsteDP har hun ikke haft uheld..

Håber nogen kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mussen2

Kan se du ikke har fået svar endnu, så vil bare sige følg dit hjerte. Føler du der er noget galt eller det ikke er som det skal være, tror jeg at oddsene for at det bliver rigtig godt er ganske små.

Selvom det er en hård beslutning og kan synes lidt drastisk og ressourcekrævende, så tror jeg det er det rigtige for jer.

Alternativt må du tage en snak med hende om det. Men hvordan er jeres kemi?

Jeg håber du finder den rigtige løsning.

Anmeld

18. januar 2011

Nettemor

min svigerinde havde det ikke godt med den DP de havde til deres søn. men de valgte at de ikke ville flytte ham. den dag idag(han er 4 nu) siger hun at hun fortryder at hun ikke flyttede ham for efter han kom i BH blomstrede han helt op og blev en helt anden dreng. glad og tilpas.

min pointe er at føler du at det er bedre for hende og jer at hun bliver flyttet så skulle du måske gøre det. i hvert fald gøre som du føler bedst for. selv om det er en svær beslutning at tage..

Anmeld

18. januar 2011

MoarTNoah

SKIFT DAGPLEJER!

Nu er Noah godt nok kun snart 1 år (på fredag ) Men vi har selv oplevet mange ting som jeg absolut ikke kan leve med ved vores dagplejer, hvilket har resulteret i at jeg klagede min nød til min mor som så blev så rasende at hun ringede til pladsanvisningen og snakkede med dem. Noah har nu en plads i vuggestue inde i den by vi flytter til, og om 1 måned, men han har plads fra den 1/2, hvilket vi er ovenud lykkelige for!

Vores dagplejemor er nu blevet meeeget uregelmæssig og havde 2 sygedage i sidste uge og idag, og imorgen (indtil videre) i den her uge. Der er mærkbar forskel fra når han er ved sin normale dagpleje og gæstepleje.

Ved hans normale dagpleje kan vi se frem til at fra vi henter ham hænger han, og hvis vi sætter ham ned enten skriger han til han bliver taget op, eller holder fast i ens ben til man tager ham op igen. han kan slet ikke sidde selv og lege, siger MamaM (sulten) hele tiden og er virkelig tørstig bare 10min efter vi henter ham. Han vil hverken sove , eller spise mere end 1/4 af hvad han ellers plejer. Han er slet ikke min lille engel, min søde Noah, ham der altid griner og smiler.. han er bare forsvundet..

MEN når han er i gæstedagpleje får jeg verdens dejligste dreng hjem (idag ville han slet ikke hjem.. haha) Han er bare så glad!! Han spiser al sin aftensmad, sover 12-13 timer i streg, leger selv, hygger, griner, smiler.. hele tiden.. !

Undskyld min lange smøre, men jeg vil bare fortælle dig at du ikke er alene, så mit råd til dig er, ring til pladsanvisningen og fortæl dem hvordan du føler og hør om der er en anden løsning, og om dit barn kan komme i en anden dagpleje måske gæsteplejeren hun er så glad for?

Held og lykke!

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

DatterMalou skriver:

Hej alle..

Min datter på 2½ går i dagpleje, men der er bare noget som det ikke skal være.. Hun vil IKKE sove når hun er der. Hvis hun kommer ud og sove i den store barnevogn, vågner hun efter kort tid og piver. Men når hun er hos sin gæsteDP så sover hun gerne 1-2  timer. Hun sover også ude i stor barnevogn der, og ligger sig som sagt til og sove.

Jeg føler ikke hun bliver udviklet eller noget som helst hos sin sædvanlige DP. Jeg er så utilfreds. De kommer ikke ud om dagen, fordi der er en lille pige på 11 mdr.. Det er grunden, siger hun. Jov de kommer ud hvis de skal over til nogen.. Hmm.. Udover det overnævnte ses de med pigens forældre, da hendes storesøster har gået der før. De spiser sammen, og snakker meget sammen når vi andre er der. Jeg føler mig og min datter er tilsidesat, at vi ikke rigtig er ønsket. Det hele er en anelse overfladisk..

Jeg overvejer nu om hun skal flyttes permanent hen til sin nuværende gæsteDP eller om vi skal holde ud det sidste tid. Hvad synes i? Jeg ønsker ikke hun skal skrifte unødigt, det har hun og andre børn ikke godt af. Men jeg føler vitterligt ikke at Dp hjælper Malou Selma med f.eks det og være renlig Hun har gået i 5 timer i dag uden og blive spurgt om og komme på WC. Forstå min ret, hun kunne da i det mindste hjælpe..!! Hos DP har hun haft uheld fordi DPmor lige har skullet ordne noget når MS har sagt "tis tis". Hus gæsteDP har hun ikke haft uheld..

Håber nogen kan hjælpe..

Hvis du har mulighed for at flytte hende, så synes jeg da du skal gøre det, sådan at hendes sidste tid i DP kan blive en god oplevelse.
Et halvt år er meget lang tid i et lille barns univers, så jeg tror ikke hun vil tage spor skade af det..tvært imod.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

Kløver

DatterMalou skriver:

Hej alle..

Håber nogen kan hjælpe..

Kan nok bedst give kram, og sige du skal gøre hvad du føler er det bedste for din datter

Anmeld

19. januar 2011

klmf

Følg din mavefornemmelse! Det er så tydeligt, at du ikke føler hun har det så godt som hun kunne have det - og det skal hun da have! Jeg ville ringe til pladsanvisningen eller måske til dp-pædagogen og få en snak...

Kom gerne med en opdatering

Anmeld

19. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg ville også flytte hende hvis det er muligt. det er synd at din datter ikke har det godt, og der er flere ting i det du skriver der bekymrer mig.

så snak med dp. pædagogen og pladsanvisningen.

Anmeld

19. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

Så er det nummer 1000 gang vi skal snakke sammen, DP, pædagog og mig..

Jeg har, efter en samtale i går med min veninde, blecet hug på at MS skal starte i BH før tid. I dag tager jeg op på kommunen og snakker med pladsanvisningen og bagefter vil jeg snakke med BH`en om et evt besøg.

Jeg opdaterer selvfølgelig så snart jeg ved mere.

Anmeld

19. januar 2011

Bondepigen

DatterMalou skriver:

Hej alle..

Håber nogen kan hjælpe..

Helt enig med Sussie.

Min datter er osse lige blevet flyttet 2 år og 3 mdr gammel. Det er det bedste jeg har gjort. Hun har det SÅ godt nu, og så har vi forældre det jo bedst...når vi ved vores guldklump har det godt, der hvor de bruger meget af deres tid.

Mange af tingene du siger om din datters DP'er, minder lidt om den måde jeg følte mht. Min datters eks-DP'er... Så jeg vil helt klart råde dig til at flytte hende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.