Filtning af strik i maskine.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.983 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

otlitrom

Er der nogen af Jer der har prøvet at filte i maskine?

Jeg er ved at strikke en slange-bamse til baby, men jeg har slået alt for mange masker op.. Sådan er det, når man strikker ud af fantasien, og ikke bruger opskrift.

Jeg har slået 100 masker op på pind nr. 3 i rent uldgarn. Det er derfor rimelig "fast" i strikningen (eller hvad det nu hedder)..

Hvor meget kan jeg regne med det kryber? Kryber det mindre ved fx. 40 grader end 60 grader?

Håber der er en kreativ sjæl der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mussen2

kitty skriver:

Jeg er ved at strikke en slange-bamse til baby, men jeg har slået alt for mange masker op.. Sådan er det, når man strikker ud af fantasien, og ikke bruger opskrift.

Jeg har slået 100 masker op på pind nr. 3 i rent uldgarn. Det er derfor rimelig "fast" i strikningen (eller hvad det nu hedder)..

Hvor meget kan jeg regne med det kryber? Kryber det mindre ved fx. 40 grader end 60 grader?

Jeg er absolut ikke kreativ....men har alligevel lidt erfaring med filtning i forbindelse med hjemmesko.

De "kryber ved 30 grader og kryber endnu mere ved 40 osv. Man kan vaske det flere gange, hvis det skal krybe lidt mere. Ex. så var min datters hjemmesko blevet lige store nok, de fik en omgang ved 30 grader og blev mindre.

Omvendt kan man være heldig at redde noget man har givet for meget ved at lægge det i en masse hårbalsam

Anmeld

18. januar 2011

otlitrom

Mussen2 skriver:

Jeg er absolut ikke kreativ....men har alligevel lidt erfaring med filtning i forbindelse med hjemmesko.

De "kryber ved 30 grader og kryber endnu mere ved 40 osv. Man kan vaske det flere gange, hvis det skal krybe lidt mere. Ex. så var min datters hjemmesko blevet lige store nok, de fik en omgang ved 30 grader og blev mindre.

Omvendt kan man være heldig at redde noget man har givet for meget ved at lægge det i en masse hårbalsam

Klasse!! Tusind tak for dit svar!! Jeg starter med de 30 så, så kan jeg se hvad der sker!

Tusind tak for hjælpen! Baby.dk kan bruges til ALT!

Anmeld

18. januar 2011

Mussen2

kitty skriver:

Klasse!! Tusind tak for dit svar!! Jeg starter med de 30 så, så kan jeg se hvad der sker!

Tusind tak for hjælpen! Baby.dk kan bruges til ALT!

You are welcome Elsker selv at baby.dk kan bruges til alt. Der sidder altid en derude med det svar jeg søger. FEDT!

Anmeld

18. januar 2011

ooo

Jeg har strikket utallige hjemmesjo, der er blevet filtet i vaskemaskinen, og der har jeg vasket dem ved 60 grader, med nogle håndklæder, det skulle give den bedste effekt.

Anmeld

18. januar 2011

lisbethita

kitty skriver:

Ahr ok, prøv lige at være overskudsgravid!! Strikke UDEN opskrift??? Respekt, ven!!!

Jeg har kun prøvet at filte i hånden og på stof eller med silketråde. Jeg ved ikke helt om jeg forstår, hvor det er du vil filte, eftersom du jo strikker den? Skal der filtes på det strikkede? Du kan både våd- og tørfilte, vil jeg mene??

Dejligt projekt ellers. Jeg lavede kasser med flot papir på under min barsel. Mange mærkelige projekter man pludseligt får sig, ha ha!

Glæder mig til at se billeder af det færdige resultat.

KÆMPE krammer fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.