Hjælp - smertefulde prutter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.976 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. september 2008

<3

Min dejlige glade søn på 10, 5 mdr. har haft problemer med hård mave men det gik i sig selv da han begyndte at først krybe og dernæst at gå og kravle for en små 2mdr siden og vi har altid troet at hans smertefulde prutter samtidig ville forsvinde men nej!

Vores læge kigger mærkeligt på os når vi spørger ind til det! Som om han aldrig har hørt noget lignende. Måske har han heller ikke...

Definitionen er; han kan sove noget så skønt også sætter han ellers i smerte-gråd, og når han er vågen må kun mor og far se på ham mens ellers er det helt galt!

Er der nogen der kender til problemet?

Nu er jeg nået til det punkt hvor ALLE jeg kna komme i tanke om bliver spurgt; sundhedsplejeske, herinde, alle vi kender og læge igen...

Vi kan bare ikke holde til det mere herhjemme. Vi bliver allesammen så kede af det

Håber virkelig I kan hjælpe!

Kh Kirsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2008

Janep

puuha da :( stakkels lille mand :(

Kan desvære ikke hjælpe, men ville da li skrive at jeg har ondt af jer og håber snart det går over ... sikke noget :(

(H) herfra

Anmeld

17. september 2008

tascia

hvad med afføringsmiddel, har i prøvet det?

Anmeld

17. september 2008

A.

mylicon dråber det hjælper rigtig meget mod luft i maven og lactulose mod hård mave

Anmeld

17. september 2008

Loggidut

i kan også lave gymnastik med hans ben...altså cykle med dem...sådan at benene kommer helt op inder hans hage, og ned igen, langsomt, jeg ved det hjælper på små babyer...og måske også på dem som er 10,5 mdr.

det er godt nok synd for ham, og din læge skal nu tage dig alvorligt...for en prut der sidder på tværs kan altså virkelig gøre ondt!

Anmeld

17. september 2008

Kristina V

Det problem har vi også døjet med, men det har været i forbindelse med de gange hun har haft urinvejs infiktion. Tror måske der er kommet lidt tis med ud nar hun har pruttet. Og den har været sikker allegange med hende. Når hun prutter og græder, så tager vi en urin sticks.

Anmeld

17. september 2008

Fam. Madsen

agnieszka skriver:

mylicon dråber det hjælper rigtig meget mod luft i maven og lactulose mod hård mave

jep mylicon dråber...

men jeg vil lige sige at inden du køber dem, skal du lige snakke med din læge om det:D

Anmeld

17. september 2008

twinboys

Av for søren... Kan desværre heller ikke give nogle gode råd... Håber da i får en forklaring... Det er ikke rart at se en lille pus have så ondt...

Majbritt(H)

Anmeld

17. september 2008

KHS

Mine drenge har også altid døjet med træg mave. Vi har haft glæde af laktulose og svesker i maden.
Men I skal også være opmærksomme på om det kan være et tarm problem, og jeres læge SKAL sgu tage jer alvorligt!
Jeg vil ikke sætte en skræk i livet på dig, men den ene af mine drenge røg på et tidspunkt hurtigt på sygehuset pga meget stærke mavesmerter (store "jag" hvor han krøb helt sammen og var utrøstelig), og blev opereret for tarmslyng.
Maveproblemer skal undersøges!!! Fungerer maven ikke, fungerer resten af kroppen heller ikke.
Håber det bedste for dit barn!!! God bedring med ham.

(H)

Anmeld

17. september 2008

twinboys

KHS skriver:

Mine drenge har også altid døjet med træg mave. Vi har haft glæde af laktulose og svesker i maden.
Men I skal også være opmærksomme på om det kan være et tarm problem, og jeres læge SKAL sgu tage jer alvorligt!
Jeg vil ikke sætte en skræk i livet på dig, men den ene af mine drenge røg på et tidspunkt hurtigt på sygehuset pga meget stærke mavesmerter (store "jag" hvor han krøb helt sammen og var utrøstelig), og blev opereret for tarmslyng.
Maveproblemer skal undersøges!!! Fungerer maven ikke, fungerer resten af kroppen heller ikke.
Håber det bedste for dit barn!!! God bedring med ham.

(H)

Ja eller tyndtarmen kan være på vej ind i tyktarmen... Det blev alexander opereret for, havde vi ikke opdaget det, så havde vi ikke haft ham her idag...8(8(

Så få lige tjekket guldklumpen...

Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.