Forældre: Fysisk afstraffelse ok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.604 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. september 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Selv om det er ulovligt, går 1 af 12 forældre med børn under 15 år ind for fysisk afstraffelse. Revselsesretten blev afskaffet i 1997

Skældud og fratagelse af lommepenge topper listen over opdragelsesmidler, som danske forældre finder det i orden at anvende over for børn. Men stuearrest er også bredt accepteret, og 8 pct. af forældrene med børn under 15 år finder det i orden at give en endefuld, selv om revselsesretten blev afskaffet i 1997.

Accepten af fysisk afstraffelse som en endefuld eller lussing er mest udbredt i Nordjylland, mens meget få midtjyder vil anvende denne form for straf. Det billede kan familievejleder Lola Jensen, der i 24 år har rejst som konsulent og foredragsholder over hele landet, genkende.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2008

twinboys

Skrækkeligt...8(8(

Forstår ikke at man kan slå børn...(?)(?)(?)

Bliver helt gal på de forældre...>(>(>(

Majbritt(H)(H)(H)

Anmeld

17. september 2008

Mathilde

Fysisk afstraffelse er IKKE ok!

Det er da frygteligt at forældre synes at det er iorden at slå sine børn og jeg synes det er noget underligt noget at lære sine børn, at man løser konflikter ved at slå!!!! Jeg kan ikke se, at der skulle komme noget godt ud af det(?)

Anmeld

17. september 2008

Mette+Mathias

Argh...jeg er nordjyde, men jeg slår altså ikke mine børn!! Og kender heller ikke nogen som gør (så vidt jeg ved).

Hyggeligt lige at blive stemplet som voldelig her om formiddagen :(

Anmeld

17. september 2008

..

Man skal da ikke behandle sine børn anderledes end man behandler andre mennesker og man går da ikke rundt og slår sine kollegaer når man ikke syntes de opfører sig ordentligt!

Generelt syntes jeg alt for ofte at jeg hører forældre tale meget grimt til og tale ned til sine børn - det gør man da ikke til andre mennesker og sådan ønsker man da ikke selv at blive talt til så hvorfor i alverden gør man det så mod sine børn!

Respekt er vist kodeordet, man skal sq behandle sine medmennesker med respekt og det gælder i høj grad også sine børn! Syntes ofte jeg hører forældre som siger ting som " NEJ, du får ikke det der, hvad tror du selv!" agtige ting. Hvordan skal børnene lærer at have respekt for andre mennesker og tale ordentligt når de ofte bliver talt til eller på i stedet for at blive talt med..?

Anmeld

17. september 2008

Lullaby

Jeg vil lige sige, at jeg ALDRIG kunne finde på at slå mine børn. Vi har nogle venner der slår deres dreng over fingrene når han tager noget hvilket jeg ikke kan have. Jeg er sikker på at børn godt kan lære ting de ikke må uden at få smæk over fingrene, vi har da opdraget en af slagsen uden at slå og er igang med den næste. Når det er sagt så har jeg fået 2 smæk i numsen af min far da jeg var mindre. Det gjorde ikke ondt for det var bare en markering og begge gange kan jeg huske. Og nu når jeg tænker tilbage kan jeg godt se at min opførsel var ude i hampen. Og jeg bebrejder ham ikke :) Men jeg kunne ikk finde på at slå selv (siger jeg nu) men jeg ved ikke om jeg måske rent refleks kunne finde på det hvis Izabella løb ud på vejen og jeg blev bange eller hun kom til at smække mig en.

Anmeld

17. september 2008

fam.4xc

Jeg fatter minus at man kan gøre det... som den snak vi lige havde i mødregruppen igår.... At bide sit barn igen fordi det bider - det fatter jeg heller ik en prut fis af :$

Jeg er med på man kan komme derud hvor man kan tænke at NU DET FANDME NOK og måske lige bør forlade rummet og tælle til 10 før man vender tilbage - det kender jeg da selv med en heftig 3 årige i hjemmet - men at slå, bide eller sparke det ville aldrig ske her hjemme!!!

Men hvis andre rørte mit barn ville jeg ik love hvad jeg var i stand til... altså voksne selvfølgelig >(

Anmeld

17. september 2008

Heidi B

At slå børn er IKKE ok.... Kan slet ikke forstå at man kan slå små forsvarsløse børn. >( >( >( >( >( >( >(

Jeg går ind for konsekvens, men først når børnene er store nok til at forstå det...
Vores sag derhjemme lige nu er Ida 12 år vil ikke have cykelhjelm på, for det er der ikke nogen andre der har. Og det er da også bare i orden............................................................................ ...................................................men så må hun gå.... :D Og det vil hun heller ikke....
Fik min veninde der blev kørt ned, og slap med hjernerystelse fordi hun havde hjelm på, til at fortælle sin historie. Det gjorde indtryk, i 3 dage... Så nu skal det stå sin prøve, om hun vil cykle MED hjelm, eller gå...
Bliver spændende...
(H) Heidi

Anmeld

17. september 2008

rlyn

Nu er jeg jo Nordjyde OG med en indkomst på under 200000 om året...men ALDRIG om jeg vil slå mit barn. Det bringer kun ulykke, utryghed og psykiske traumer med sig. Kan slet ikke sætte mig ind i, hvordan man kan kigge sit barn i øjnene bagefter og ikke føle skyld.

Og føj for fanden for en udtalelse af Pia Kjærsgaard. Endnu en grund til ikke at stemme på det afstumpede parti >(>(>(

Vh
Rikke...som selv fik tæsk (ikke kun slået, men tæsk) da jeg var barn.

Anmeld

17. september 2008

Becks

Jeg forstår ikke man kan slå sine børn, jeg kan godt se man kan blive så gal og arrig på dem, men så forlader man rummet og tæller til 100 hvis det er nødvendigt... Når jeg selv får børn vil jeg aldrig slå dem, jeg fik så mange tæsk af min mor fra jeg var lille til jeg var 20 hvis jeg gjorde noget der ikke passede hende:'( Og jeg har lovet mig selv, at jeg aldrig vil være som hende:( Knus Beck, som mener man kan opdrage sine børn uden at yde fysisk vold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.