1. jordemoderbesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Najsen86

Hej alle

ville bare høre hvornår i blev indkaldt til 1 jordemoderbesøg og om i kan fortælle gode og dårlige oplevelser omkring detteglæder mig til at høre fra jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mette.

Najsen86 skriver:

Hej alle

ville bare høre hvornår i blev indkaldt til 1 jordemoderbesøg og om i kan fortælle gode og dårlige oplevelser omkring detteglæder mig til at høre fra jer

Jeg tror det er forskelligt fra kommune til kommune hvornår man er til jordemoder første gang.

Her i Århus hvor jeg bor, er det først efter NF, omkring uge 16-17 var jeg afsted. Første gang talte vi om en masse generelle ting og udfyldte papirer med en masse, lidt ligesom første gang ved lægen. Derudover talte vi om erfaringer, forventninger og sådan noget i den dur. Generelt hvis du har sprøgsmål. Til sidst mærkede hun om livmoderen var vokset som den skulle og fandt hjertelyden på den lille. Alt i alt var det en god oplevelse herfra.

Anmeld

18. januar 2011

Najsen86

Mette. skriver:

Jeg tror det er forskelligt fra kommune til kommune hvornår man er til jordemoder første gang.

Her i Århus hvor jeg bor, er det først efter NF, omkring uge 16-17 var jeg afsted. Første gang talte vi om en masse generelle ting og udfyldte papirer med en masse, lidt ligesom første gang ved lægen. Derudover talte vi om erfaringer, forventninger og sådan noget i den dur. Generelt hvis du har sprøgsmål. Til sidst mærkede hun om livmoderen var vokset som den skulle og fandt hjertelyden på den lille. Alt i alt var det en god oplevelse herfra.

det lyder rigtig godtJeg vil være i uge 14 på det tidspunkt..

Anmeld

18. januar 2011

Kløver

Najsen86 skriver:

Hej alle

Jeg var afsted ca i uge 16, og synes at det fejlagtigt hedder 1 jordemoder undersøgelse, det burde hedde jordemodersnak, man bliver slet ikke undersøgt. Kun ens urin, hvis man har den med, for de havde glemt at informere mig om, at man skal have en urinprøve med.

Min 1 jordemoderbesøg, var meget skidt, da vi gik helt forbi hinanden, og endte med at sidde og tude inde ved hende, hvor hun bare sagde, er du så sur på mig nu ja det var bare en snak om løst og fast, og lidt uddeling af pjecer.Fik en anden JM efter det, som jeg kunne meget bedre med

Håber din første oplevelse bliver en anden oplevelse end min

Anmeld

18. januar 2011

Mette.

Najsen86 skriver:

det lyder rigtig godtJeg vil være i uge 14 på det tidspunkt..

Jeg ved faktisk ikke om de kan finde hjertelyden så tidligt, men mon ikke det er noget af det samme der skal foregå for dig så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.