Rugmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. september 2008

Fam. Madsen

hej tøser

jeg sidder og ser Q-tv på kanal 4 og der er debat om rugmor.

så nu vil jeg høre jeres mening omkring det med rugmor.

synes i det er iorden at det bliver lovligt i DK at være rugmor??

jeg synes selv at det er helt op til kvindes eget valg om hun vil údsætte sin krop for det, men jeg bliver sur når de snakker om et barn som en slags forbrugs gode, for det er det jo bestemt ikke det er et levende væsen de snakker om.

men hvad synes i??

hilsen hende som er sur over at de kan snakke om et barn som en forbrugs gode>(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2008

Honningblomst

Børn er IKKE en menneskeret og jeg er bestemt ikke for brugen er rugemor.
Og børn er jo på denne måde ikke andet end en handelsvare....
Knus Eva.

Anmeld

16. september 2008

A.

ungmor2008 skriver:

hej tøser

jeg sidder og ser Q-tv på kanal 4 og der er debat om rugmor.

så nu vil jeg høre jeres mening omkring det med rugmor.

synes i det er iorden at det bliver lovligt i DK at være rugmor??

jeg synes selv at det er helt op til kvindes eget valg om hun vil údsætte sin krop for det, men jeg bliver sur når de snakker om et barn som en slags forbrugs gode, for det er det jo bestemt ikke det er et levende væsen de snakker om.

men hvad synes i??

hilsen hende som er sur over at de kan snakke om et barn som en forbrugs gode>(

ja sidder også og ser det og jeg synes at det er sygt..
nej det burde aldrig være lovlig at være rugemor..
ja helt sikkert er det kvindes egen valg men det er ikke fair mod det barn..

Anmeld

16. september 2008

MorCamilla

Jeg synes det er utrolig at nogle kvinder kan rent psykisk gøre det.. Gå med et barn i 9 måneder, mærke det sparke, føde det og så sælge det.. Sikke en psyke de kvinder må have.. ( ja eller desparet mangel på penge)

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om det, synes på en måde at det er lidt forkasteligt at børn bliver en handelsvare.. Men hvad de kvinder gør med deres krop vil jeg ikke dømme, det er de selv heller over..
Men på den anden side så synes jeg også at det er et fint alternativ til adoption - som også koster penge...

Knus fra Camilla.

Anmeld

16. september 2008

Astrid P

Hmm... Den er svær! Som du siger, MorCamilla -det er virkelig utroligt at der er nogle der kan gennemføre det, især hvis det er pga. penge. Men på den anden side... Hvis min elskede lillesøster fx har svært ved at blive gravid eller af en eller anden grund ikke kan gennemføre en graviditet, så tror jeg faktisk godt at jeg ville kunne gennemføre en rugemor-graviditet for hende. Det er selvfølgelig svært at sige når man ikke står i situationen, men hvis det var et menneske som virkelig betød meget for mig, så håber jeg på en måde at jeg ville kunne gøre det - og at jeg ville få lov til at gøre det helt lovligt!

Anmeld

16. september 2008

Miamaja

synes det er HELT utroligt at man kan putte et lille barn ind i en anden som det på ingen måde tilhører biologisk og vokse der8( Jeg kan ikke sætte mig ind i ønsket om et barn der absolut skal have samme dna som moren og faren... har aldrig haft et ønske om at mit barn skulle ligne mig eller min mand af udseende. synes det måske er lidt voldsomme beløb de bruger på det når der er børn uden et godt hjem allerede i verdenen:) jeg synes heller ikke børn skal være en menneskeret som sådan. man skal gøre sig fortjent til det. have nogle grundlæggende ting iorden før man for lov til det;) læste en artikel i avisen for et par uger siden om et par fra kina der havde en rugemor i indien fordi konen ikke kunne blive gravid, så de brugte hendes mands sæd med rugemorensæg og barnet blev født, men da var de blevet skilt og rugemoren ville ikke beholde barnet, ej ville ekskonen. heldigvis ville manden gerne men kunne ikke få lov pga indiens lovgivning om, en enlig mand kan ikke adoptere barn..sikke et indviklet rod og stakkel barn:'(. nogen der læste den historie?.

Anmeld

16. september 2008

Zuzet

Jeg ville aldrig kunne gøre det!!!

Jeg syntes også det er kvindes eget valg, men syntes det er forkert at "handle" med børn på den måde og iøvrigt er der jo en masse børn i verden der mangler et hjem....så hvorfor ikke hjælpe dem før man sætter flere børn i verden.

Jeg ville da også gerne kunne hjælpe feks. min søster der ikke kan få børn....men så skulle der ikke være penge med i det......men som sagt VED jeg, jeg aldrig ville kunne give et barn fra mig jeg havde båret, mærket og født!!!

Så jeg er nok mest imod.....

Og jeg syntes bestemt ikke man kan byde barnet det!

Hilsen

Lotte

Anmeld

16. september 2008

Astrid P

[citat][f][småt]Zuzet skriver:[/småt][/f] Jeg ville aldrig kunne gøre det!!! Jeg syntes også det er kvindes eget valg, men syntes det er forkert at "handle" med børn på den måde og iøvrigt er der jo en masse børn i verden der mangler et hjem....så hvorfor ikke hjælpe dem før man sætter flere børn i verden. [rød]Jeg ville da også gerne kunne hjælpe feks. min søster der ikke kan få børn....men så skulle der ikke være penge med i det......[/rød]men som sagt VED jeg, jeg aldrig ville kunne give et barn fra mig jeg havde båret, mærket og født!!! Så jeg er nok mest imod..... Og jeg syntes bestemt ikke man kan byde barnet det! Hilsen Lotte[/citat] Absolut enig! Jeg kunne heller ikke forestille mig at 'sælge' et barn...

Anmeld

17. september 2008

Lullaby

Jeg syntes at det er prisværdigt at der er nogen kvinder der ville kunne gøre det. Jeg ville aldrig kunne gøre det heller ikke selvom det var min søsters barn. Jeg ville føle det var mit selvom, at det ikke var mit æg der var brugt. Jeg syntes det er okay nogen kvinder gerne vil gøre det og tja, hvis de får penge for det er jeg okay med. Kroppen bliver jo udsat for noget belastning og måske kommer rugemoderen til at få kraftig kvalme hele graviditeten osv så det er okay hun får betaling. Børn der bliver adopteret betaler man jo også mange penge for og på den her måde er det jo stadig dit biologisk. :)

Anmeld

17. september 2008

tascia

Anja Nørreslet skriver:

Jeg syntes at det er prisværdigt at der er nogen kvinder der ville kunne gøre det. Jeg ville aldrig kunne gøre det heller ikke selvom det var min søsters barn. Jeg ville føle det var mit selvom, at det ikke var mit æg der var brugt. Jeg syntes det er okay nogen kvinder gerne vil gøre det og tja, hvis de får penge for det er jeg okay med. Kroppen bliver jo udsat for noget belastning og måske kommer rugemoderen til at få kraftig kvalme hele graviditeten osv så det er okay hun får betaling. Børn der bliver adopteret betaler man jo også mange penge for og på den her måde er det jo stadig dit biologisk. :)

Enig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.