Vuggestue, skrives op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Anonym trådstarter

Skal man skrive sit barn op til vuggestue op til termin for at sikre en plads eller kan man vente til barnet kommer ud osv ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

dorthemus

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men på Frderiksberg kan man først skrive sit barn op fra 4 måneder....prøv at læse på borgerservice i din kommune

Anmeld

18. januar 2011

Tanja84

Ved ikke om det er det samme i alle kommuner?

Men her I københavns kommune skal du "blot" skrive dit barn op inden det er 4 mdr. ancienniteten gælder også førts derfra.

Husk og vær opmærksom på du får en bekræftelse fra kommunen. Her har vi måtte igennem møllen 5 gange før det lykkedes, grundet gentagne fejl i systemet 

Anmeld

18. januar 2011

De3Guldklumper

Her i silkeborg skal man senest 8 uger efter fødslen give kommunen besked om hvor man ønsker sit barn passet.. Jeg husker ikke lige om papirerne kommer med posten eller om sp har dem med ved første besøg i hjemmet..

Anmeld

18. januar 2011

Corn

Herude hvor vi bor, skal man bruge et cpr.nummer på barnet, for at kunne skrive dem op til pasning.

Anmeld

18. januar 2011

marhemor

På lolland hvor jeg bor, skal man bare have skrevet barnet op senest 3 mdr inden det skal passes. Der er 3 mdr.'s pasningsgaranti!

Så det ser ud til at det er forskelligt fra kommune til kommune, men ring evt. til din kommune og spørg ad ;-)

Anmeld

18. januar 2011

sarahb

du skal først have et cpr nummer.

Anmeld

18. januar 2011

oo

ja som Sarah skriver skal du have et cpr nummer før du kan skrive barnet op og her i Faaborg-midtfyn kan man skrives op så snart cpr.nummeret er i hus (det får du lige efter fødslen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.