2. jordemoderbesøg - For stor mave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.089 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej alle i kloge kvinder!

Så har jeg været til 2. jordemoder besøg, er idag 22+4 uger henne, alt så godt ud, men den lille var for stor, eller der var for meget fostervand, så skal til skanning på torsdag hvor det er en læge der skanner og ikke bare dem som plejer at skanne.

Det første jordemoderen spurgte om, var om der var 2 babyer! men det så vi altså ikke på skanningerne.

Vi fik at vide til misdannelses skanningen at den lille var større end gennemsnittet, så det overraskede os egentlig ikke.

Jordemoderen sagde at der ikke var noget at være nervøs for, men at det bare var et sikkerhedstjek.

Jeg har vedhæftet et billede af maven, og en kopi af min vandre journal, med det stykke der viser Symfyse - Fundusmål som ligger en del over gennemsnittet.

Er det noget i har prøvet? kender til?

-Skovrup 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Må nok sige at jeg giver ikke så meget for deres vægts skøn.... En uge før jeg fødte blev mathias ved en scanning skønnet til at veje næsten 2 kg mindre end det han gjorde da han blev født....

Anmeld

18. januar 2011

Moar2011

har ikke en skid forstand på det, men jeg synes íkk du ser så stor ud :s synes du selv det ? ved at være over halvvejs

Anmeld

18. januar 2011

Skovrup

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Må nok sige at jeg giver ikke så meget for deres vægts skøn.... En uge før jeg fødte blev mathias ved en scanning skønnet til at veje næsten 2 kg mindre end det han gjorde da han blev født....

Har godt læst mig lidt frem til at det ikke rigtig er til at regne med, men bliver da lidt forskrækket når jordemoderen gør store øjne og spørger om der er to, men på den anden side, så vokser den lille som den skal

Jeg kan også mærke den hver dag, så jeg er sikker på alt er som det skal være

Anmeld

18. januar 2011

Polkaprik

Uh jeg blev også tjekket flere gange for at se om der var 2 fordi jeg var så stor og mine mål også lå et godt stykke over. MEN! Der var kun en. Til gengæld vejede hun 5600 g og var 58 cm lang og havde et hovedomfang på 40 cm Hun kom så til verden ved KS skal jeg lige hilse at sige

Tror ikke du skal være bekymret. Men jeg kan godt forstå det kan sætte alle mulige tanker igang.

Michelle

Anmeld

18. januar 2011

Mira0911

Syntes ikke du ser for stor ud på nogen måder...

Anmeld

18. januar 2011

Skovrup

Babyklar skriver:

har ikke en skid forstand på det, men jeg synes íkk du ser så stor ud :s synes du selv det ? ved at være over halvvejs

Nej. Jeg føler ikke jeg ser stor ud, men synes maven er vokset ekstremt de sidste 3-4 uger.

fra der ingen mave var til den kom, der fik ikke lang tid

jeg er glad og stolt over min mave

men man bliver da lidt forskrækket når jordemoderen udbryder med store øjne om der er to

Anmeld

18. januar 2011

Skovrup

Polkaprik skriver:

Uh jeg blev også tjekket flere gange for at se om der var 2 fordi jeg var så stor og mine mål også lå et godt stykke over. MEN! Der var kun en. Til gengæld vejede hun 5600 g og var 58 cm lang og havde et hovedomfang på 40 cm Hun kom så til verden ved KS skal jeg lige hilse at sige

Tror ikke du skal være bekymret. Men jeg kan godt forstå det kan sætte alle mulige tanker igang.

Michelle

det var da en stor baby!

jeg er nu heller ikke nervøs, eller bange, for som sagt så er alt andet som det skal være, har ikke haft nogen problemer, og hjertet lød fint.

så jeg er nu ikke nevøs, andet end da jordemoderen udbrød om der var to

Anmeld

18. januar 2011

Moar2011

Fru. Skovrup skriver:

Nej. Jeg føler ikke jeg ser stor ud, men synes maven er vokset ekstremt de sidste 3-4 uger.

fra der ingen mave var til den kom, der fik ikke lang tid

jeg er glad og stolt over min mave

men man bliver da lidt forskrækket når jordemoderen udbryder med store øjne om der er to

Det kan jeg da godt forstå, så blir man sq da o lidt bekymret :s .. Min mave synes jeg os er vokset hurtig de sidste 14dage, men man skal jo os tænke på vi er overhalvvejs nu ..

Anmeld

18. januar 2011

Skovrup

MoarJ skriver:

Syntes ikke du ser for stor ud på nogen måder...

synes også jeg har set billeder herinde af maver der var på min mave alder, og der er nogen der ser større ud end jeg.

jeg er nu ganske tilfredt med min mave, og lille blop som er aldeles aktiv.

men man tænker sit når jordemoderen gør store øjne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.