blomst84 skriver:
Godaften piger
jeg har en lille glad pige på snart 3 uger, som er begyndt at være meget vågen og søge kontakt.
men hvor meget skal jeg have øjenkontakt med hende? Altså tit så vil hun gerne ligge og kigge på andre ting, er det okay eller skal jeg søge hendes kontakt så længe hun er vågen ? Håber i kan komme med nogle af jeres erfaringer? Knus Sabrina
Det er meget forskelligt..
Også alt efter om du har født til tiden osv - hvis de er kommet før tid feks kan de jo være lidt længere tid om at fange øjenkontakten.
Min datter kom en måned før tid, men havde dog ingen problemer med at følge med, havde derimod en fantastisk øjenkontakt ret hurtigt.. men af hvad jeg har hørt er 3 ugers alderen der hvor de burde sku begynde og kigge direkte på en, altså at man kan mærke man får kontakt. Selvfølgelig kan du ikk holde kontakten ekstreeemt længe endnu, men bare den er der 
En god øvelse er når de ligger på puslebordet og tage dem lidt op, du ved, mens de ligger på ryggen li og få sine arme liggende ind under overkroppen og støtte med hænderne i nakken så du styrer hovedet lidt... og også at sidde med barnet op af dine bukkede ben, så barnet nærmest får dine lår som rygstøtte... der kan man også hurtigt skabe lidt kontakt.
Men så længe du husker det et par gange af dagen, og bare bliver ved og prøve selvom der ikk er gevinst hver gang, så skal det nok komme og skal nok blive bedre. Det jeg sikker på 
Du er jo allerede obs på det selv og det et godt tegn 
Anmeld