Ny autostol (Hjælp)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

MIWULA

Vi skal have ny autostol og har kigget lidt på en brio nogen der har noget og fortælle om denne model både godt og dårligt?? Og måske kan anbefale en.  Det skal være en med isofix da vi har det i bilen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

mortilnoahogmelina

Vi har købt en Rømer , og jeg er SÅÅÅ glad for den . 

Anmeld

17. januar 2011

Ryberg

Vi havde en maxi cosi cabriofix... den har vi været super glade for, og en af mine veninder som havde en römer prøvede vores maxi cosi en dag... hun sagde den var 1000 gange nemmere at have med at gøre end den hun havde..

derfor hun nok også købe maxi cosi som den næste autostol

Anmeld

17. januar 2011

MIWULA

KittyGirl skriver:

Vi havde en maxi cosi cabriofix... den har vi været super glade for, og en af mine veninder som havde en römer prøvede vores maxi cosi en dag... hun sagde den var 1000 gange nemmere at have med at gøre end den hun havde..

derfor hun nok også købe maxi cosi som den næste autostol

okey den må jeg da lige kigge på oz så.

Anmeld

17. januar 2011

Bom

Den har vi...

Vi har været super duper glade for den.. Matilde sad bare så godt i den, så kan kun anbefalde den...

Vi har lige i dag sat den næste størrelse stol i bilen, og synes egentlig det var lidt vemodigt og tage basen ud af bilen, da det jo betyder nu at min datter er blevet STOR...

Anmeld

17. januar 2011

DK

Brio Primo isofix ligger blandt toppen af de mest sikre, iflg. FDMs test af stole gennem tiden. Den har fået 1.6 point hvor den bedste har fået 1.4 point (lavest er bedst). Til sammenligning har den dårligste fået 5.5 point. Derfor er der altså kun promiller/ubetydeligheder der adskiller de øverste 6 stole, og du skal derfor vælge den du og kæresten synes ligger bedst i "hånden" for jer! Den ene er altså ikke langt mere sikker end den anden, af dem der ligger øverst her! De er stort set ens!

Vi har valgt den autostol fra Brio i også kigger på, da den for det første var en af de bedste i test. For det andet passer på stellet til klapvognen. For det tredje er utrolig nem at betjene/finde ud af. For det fjerde dur både med og uden isofix basen, hvilket er praktisk hvis nogen uden isofix i deres bil skal passe/fragte Bimmeren og til sidst fordi den også var på tilbud til 1500 kr og jeg synes den er pæn! Bare sådan helt enkel og sort!

Her er listen over de stole der er bedst i test:

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix 2007 3,5/8,7 B 1,4

* * * * *

2 .499

Britax Cosy tot premium isofix m/base 2008-2 3,6/5,3 B 1,5

* * * * *

2 .999

Römer Baby Safe Plus Isofix - med base 2008-1 3,8/5,3 B 1,5

* * * * *

2 .798

Britax Cosytot Isofix 2007 3,2/5,3 B 1,6

* * * *

3 .025

Römer Baby Safe Plus + 3-punktsele base 2009-1 3,9/6,4 B 1,6

* * * *

2 .498

Brio Primo + Isofix base 2008-1 3,5/4,7

Anmeld

17. januar 2011

Hvem?

MIWULA skriver:

Vi skal have ny autostol og har kigget lidt på en brio nogen der har noget og fortælle om denne model både godt og dårligt?? Og måske kan anbefale en.  Det skal være en med isofix da vi har det i bilen.

Jeg har netop den Brio til min nyfødte dreng og jeg må sige, at den er RØV LÆKKER, den er ikke så tung som de andre (havde en Römer til min første dreng), den er utrolig handy også er isoflex'en bare SÅ nem

Men når han engang skal over i "klasse 2" autostolen vil jeg vælge igen vælge Römer King Plus, som min "store" dreng sidder i ny (den der hedder 9-18 kg) da han sidder så godt i den og den kan en masse smart.

Men helt klar en stor anbefaling til Brio'en herfra.

Anmeld

17. januar 2011

Kløver

MIWULA skriver:

vi har købt en brio med isofix base, og de kunne kun rose den i butikken, vi havde kigget på en Recaro, men sikkerhedsmæssigt var de lige gode, og eneste plus ved recaroen frem for brio, var at recaro var en anelse mere blød, som ikke har nogen betydning, så vi valgte at spare de 1000 kr og tog derfor brioen. Jeg har pakket den ud, og jeg er helt sikker på vi bliver glade for den, fandt ud af bagefter min moster også har sådan en, og de er rigtig glade for deres brio, ved dog ikke om deres er med isofix, men det tror jeg den er

Anmeld

17. januar 2011

MIWULA

DK skriver:

Brio Primo isofix ligger blandt toppen af de mest sikre, iflg. FDMs test af stole gennem tiden. Den har fået 1.6 point hvor den bedste har fået 1.4 point (lavest er bedst). Til sammenligning har den dårligste fået 5.5 point. Derfor er der altså kun promiller/ubetydeligheder der adskiller de øverste 6 stole, og du skal derfor vælge den du og kæresten synes ligger bedst i "hånden" for jer! Den ene er altså ikke langt mere sikker end den anden, af dem der ligger øverst her! De er stort set ens!

Vi har valgt den autostol fra Brio i også kigger på, da den for det første var en af de bedste i test. For det andet passer på stellet til klapvognen. For det tredje er utrolig nem at betjene/finde ud af. For det fjerde dur både med og uden isofix basen, hvilket er praktisk hvis nogen uden isofix i deres bil skal passe/fragte Bimmeren og til sidst fordi den også var på tilbud til 1500 kr og jeg synes den er pæn! Bare sådan helt enkel og sort!

Her er listen over de stole der er bedst i test:

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix 2007 3,5/8,7 B 1,4

* * * * *

2 .499

Britax Cosy tot premium isofix m/base 2008-2 3,6/5,3 B 1,5

* * * * *

2 .999

Römer Baby Safe Plus Isofix - med base 2008-1 3,8/5,3 B 1,5

* * * * *

2 .798

Britax Cosytot Isofix 2007 3,2/5,3 B 1,6

* * * *

3 .025

Römer Baby Safe Plus + 3-punktsele base 2009-1 3,9/6,4 B 1,6

* * * *

2 .498

Brio Primo + Isofix base 2008-1 3,5/4,7

Tak for det. Det var skønt og vide lidt mere.

Anmeld

17. januar 2011

MIWULA

Tusind tak alle sammen for alle de gode svar. :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.