mullesmith2 skriver:
Hej alle kagebagere 
Jeg er allerede ved at bekymre mig om hvordan jeg skal få lavet en flot kage til mine drenges dåb d.13/3-11. Har kigget på så mange fine billeder af kager og jeg har besluttet mig for at lave en rund kage i to etager, altså først to lige store bunde med noget fyld imellem og så to mindre bunde med fyld imellem oven på! Men hvordan griber man det an? skal man først ligge sugarpaste på nederste del eller skal man ligge det udover det hele på en gang? Vil skrive deres navne på legeklodser som jeg vil lave ud af sugarpaste og sætte oven på kagen. Jeg tror det ender med almindelige lagkagebunde, men hvad ville smage godt imellem dem? syntes det kan blive lidt for vammelt kun med cremer imellem, hvad kan man ellers gøre så det bliver mere friskt? Mangler nogen gode ideer til sammensætningen
Kan også lave nogen helt andre bunde hvis nogen har et godt forslag.
Jeg kan godt anbefale mousse med bær, smager superskønt, er både glad for skovbær og hindbær mousse. Det smager også rigtig godt sammen med feks chokolade mousse eller creme, og det er noget de fleste kan lide.
De gange jeg har lavet i flere etager har jeg bare sat kagerne ovenpå hinanden, den første gang lagde jeg dog mmf udenpå den første, inden jeg satte kagedel 2 på, men tror sagtens man med fordel kunne lave den store nederste del, hvor man har bund, fyld bund, den mindre del ovenpå, hvor man så har fyld og bund i toppen, så man ikke får så tykt et lag bund midt i kagen.
Kan også godt anbefale browniebund, men jeg har så også kun lavet kagerne hvor jeg har haft 3 bunde og 2 fyld, i hvert lag, på nær en chokoladekage, jeg delte i 2, og kom limemousse i midten, og blev rigtig godt
Bliver spændende at se, hvad du finder på af lækre sager, til dåbskagen 
Anmeld