blev lige ringet op af gyn. amb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

sandramor

blev lige ringet op af en sygeplejeske på gyn. amb....

min læge har sendt en henvisning til dem fordi mine sidste blodprøver for mit stofskifte (har lidt af basedow i 3 år) åbenbart er begyndt at røre på sig igen.. altså stige....... det har lagt pænt i ½ år men nu er det begyndt at stige.... så de vil se mig til en scanning imorgen.... termins scanning..... og hvis de kan så laver de nakkefolds scanning imorgen og så skal jeg ind og tale med en læge bagefter om evt medicinering........

puuuh håber den lille spire har det fint når det her nu skal til at drille igen..... men glæder mig da så til at se den igen imorgen allerede........ et eller andet sted håber jeg ikke de laver NF for så kan min kæreste ikke være med.... og han har ellers fået fri på mandag hvor vi har fået en tid til NF.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Nynne88

Undskyld hvis spørger dumt, men hvad gør det med babyen at dit stofskifte stige? Men det lyder ikke rart  med medicinering osv. Håber det bedste for jer i morgen

Anmeld

17. januar 2011

Maja88

hvad er dit stofskifte? for højt eller for lavt?

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

Godt de holder øje med dig.
Og er lige med på en kigger..jeg ved nemlig ikke ret meget om forhøjet stofskifte og graviditet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2011

sandramor

jamen det kan i værste tilfælde føre til en spontan abort.... men nok ikke i mit tilfælde..... men hvis man ikke blir behandlet for det kan man overføre det for høje stofskifte til babyen..... og på den måde kan det betyde at babyen vokser alt alt for lidt og man kan føde alt alt for tidligt.....

Jeg lider af basedow som er forhøjet stofskifte og som er en autoimmun sygdom...... dvs at min krop danner antistoffer mod min skjoldbugskirtel... som så går helt amok og udskiller alt alt for meget hormon.. og faktisk gør de antistoffer at det stof i hjernen som skal styre skjoldbugs kirtlen går ud af funktion..... symptomerne er enorm hjertebanken!!!! svedture... rastløshed, rysten på hænderne, enorm træthed!!! graviditets træthed gang 3!!!.... og i sjældne tilfælde også i mit kan det også give øjenproblemer... i form af udstående øjne.... dog ikke såååå slemt som man umiddelbart forestiller sig...hvis man går ubehandlet kan sygdommen blive livstruende....

man siger at ens hovedstofskifte skal ligge et sted mellem 65-135... dengang det blev opdaget for 3 år siden lå det på over

900!! og nu ligger det på 200 så det er på vej den forkerte vej....

så konklusionen er allerede at jeg skal i medicinsk behandling og så skal jeg scannes hver 14 dag næsten resten af graviditeten for at følge den lille baby... at den vokser som den skal og at den ikke tager skade.....

så det var lidt om mig og sygdommen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.