Så har jeg brug for Jeres hjælp igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

299 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

TineA

Hej Damer!

Jeg har brug for Jeres hjælp og erfaringer igen igen - jamen, hvad skulle man da stille op uden Jer ?

William er nu 4½ måned, for en lille måned siden gav vi ham lidt skemad (majsgrød, grøntsagtsmos) og hans mave stod helt af! Det stakkels pus skreg i smerte og havde meget dårlig mave, så dét stoppede vi med igen. Med det samme! Jeg talte med SP, som sagde, at det var en rigtig god idé at holde en pause. Det skal siges, at vi selvfølgelig kun gav ham skemaden på hendes anbefaling. Men drengen er sulten hele tiden nu, vågner flere gange om natten og er sulten og får en flaske(han har ellers sovet igennem i 2 måneder) og han savler som en lille hund, når der er mad i nærheden.

Så spørgsmålet er, om vi skal starte stille op med mosen/grøden igen? Et måltid af nogle få skefulde dagligt? Eller vente til han er 5-5½ måned? SP sagde, at det var godt med en pause, men hun ville absolut ikke vente til han var ældre end 5 måneder.

Jeg vil jo ikke risikere, at drengen får lige så dårlig mave igen, dét er jo så synd!

Nogle der har prøvet noget lignende?

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Mira0911

Har du prøvet at snakke med din SP om Vælling evt? 

Anmeld

17. januar 2011

Tulle28

Jeg er af den overbevisning at små babyer har bedst af MM/MME indtil de er mindst 6 mdr., så jeg ville helt klart give ham noget mere mælk og ikke starte forfra på grød eller vælling, når hans mave stod helt af første gang. Jeg synes der er så mange der har så travlt med at når babyer vågner mange gange i 4 mdrs. alderen så er det pga sult, men faktum er bare at der (for de fleste børns vedkommende tror JEG) kommer mange perioder efterfølgende med rigtig mange opvågninger, også selvom børnene spiser godt i løbet af dagen. Jeg har selv en af slagsen på snart 10 mdr. og kender mange, hvor det er tilfældet. Så jeg tror nærmere det er pga. udvikling, de vågner mere om natten (SELVFØLGELIG er der sikkert også nogle der vitterlig er sultne). Min datter sad også og kiggede laaaangt efter vores mad da hun var i din søns alder, men det gjorde hun jo med alting generelt - når hun så fik lov at smage, mistede hun hurtigt interessen.

Blot min mening

Anmeld

17. januar 2011

TineA

MoarJ skriver:

Har du prøvet at snakke med din SP om Vælling evt? 

Ja, det har jeg, men det anbefales først fra 6 mdr, så det ville hun vente med indtil alt andet er prøvet af Og så sagde hun, at det er de færreste flaskebørn der opnår effekten af vælling ... Bumbum

Anmeld

17. januar 2011

TineA

Tulle28 skriver:

Jeg er af den overbevisning at små babyer har bedst af MM/MME indtil de er mindst 6 mdr., så jeg ville helt klart give ham noget mere mælk og ikke starte forfra på grød eller vælling, når hans mave stod helt af første gang. Jeg synes der er så mange der har så travlt med at når babyer vågner mange gange i 4 mdrs. alderen så er det pga sult, men faktum er bare at der (for de fleste børns vedkommende tror JEG) kommer mange perioder efterfølgende med rigtig mange opvågninger, også selvom børnene spiser godt i løbet af dagen. Jeg har selv en af slagsen på snart 10 mdr. og kender mange, hvor det er tilfældet. Så jeg tror nærmere det er pga. udvikling, de vågner mere om natten (SELVFØLGELIG er der sikkert også nogle der vitterlig er sultne). Min datter sad også og kiggede laaaangt efter vores mad da hun var i din søns alder, men det gjorde hun jo med alting generelt - når hun så fik lov at smage, mistede hun hurtigt interessen.

Blot min mening

Det vil jeg delvist give dig ret i William er helt tosset med maden, han elsker at spise "fast" føde og han er vitterligt sulten når han vågner om natten - virkelig virkelig sulten Så jeg ved ikke om det er synd at vente til han er 6 mdr. SP siger, at det kan være svært at få dem til at spise grød/mos når de er 6 mdr, og at det er nemmere, når de er 4-5 mdr

Men jeg regner ikke med at vente til han er 6 mdr

Anmeld

17. januar 2011

Tulle28

W010910 skriver:

Det vil jeg delvist give dig ret i William er helt tosset med maden, han elsker at spise "fast" føde og han er vitterligt sulten når han vågner om natten - virkelig virkelig sulten Så jeg ved ikke om det er synd at vente til han er 6 mdr. SP siger, at det kan være svært at få dem til at spise grød/mos når de er 6 mdr, og at det er nemmere, når de er 4-5 mdr

Men jeg regner ikke med at vente til han er 6 mdr

Jamen det tror jeg hun har ret i, for de er ikke nær så bevidste når de er 4-5 mdr., som når de er 6-7 mdr.

Ja... Jeg ville som sagt starte med at fylde noget mere mælk i flasken

Anmeld

17. januar 2011

TineA

Tulle28 skriver:

Jamen det tror jeg hun har ret i, for de er ikke nær så bevidste når de er 4-5 mdr., som når de er 6-7 mdr.

Ja... Jeg ville som sagt starte med at fylde noget mere mælk i flasken

Han får al den mælk som han overhovedet magter, men det ligger der ikke ret længe før han er sulten igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.