Maven svinder ind ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.404 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

thilde-tusindfryd

Da jeg stod op imorges, syntes jeg bare min mave var blevet mindre, og jeg følte mig slet ikke gravid. Det mave, der var, føltes mere som blevrefedt end den der faste, hårde mave, jeg har mærket i lang tid. Samtidig viste vægten, at jeg har tabt 200 g siden igår og nu er lidt under min startvægt. For 14 dage siden vejede jeg 1 kg. mere end nu.

Så jeg har gået rundt hele formiddagen og været lidt bekymret. Også fordi jeg endnu ikke kan mærke liv - som jeg har skrevet om i en anden tråd. Men da jeg er overvægtig, så kan det også være utrolig svært for det første at mærke liv (og jeg er kun i 20. uge), for det andet at se tydeligt, at jeg er gravid. Man ku lige så godt bare tage det for at være fedtmave.

Men det afgørende er nok for mig, at den der følelse af at være gravid ikke er der idag. Koblet sammen med ikke at kunne mærke min mave på samme måde som indtil .....ja, så kommer bekymringen.

Er der andre, der har oplevet at mavefølelsen og størrelsen af den, kan variere på den måde ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

thilde-tusindfryd

Er der ingen, der har feedback til dette ?

Betyder det mon, at jeg er den eneste, der oplever at maven sådan kan ændre størrelse ?

Anmeld

17. januar 2011

Corn

Synes det variere meget i den første tid. Derefter er der ingen tvivl

Og ikke så utålmodig hvad angår svar... Folk skal jo lige hjem fra job

Anmeld

17. januar 2011

Kløver

Da jeg stod op imorges, syntes jeg bare min mave var blevet mindre, og jeg følte mig slet ikke gravid. Det mave, der var, føltes mere som blevrefedt end den der faste, hårde mave, jeg har mærket i lang tid. Samtidig viste vægten, at jeg har tabt 200 g siden igår og nu er lidt under min startvægt. For 14 dage siden vejede jeg 1 kg. mere end nu.

Så jeg har gået rundt hele formiddagen og været lidt bekymret. Også fordi jeg endnu ikke kan mærke liv - som jeg har skrevet om i en anden tråd. Men da jeg er overvægtig, så kan det også være utrolig svært for det første at mærke liv (og jeg er kun i 20. uge), for det andet at se tydeligt, at jeg er gravid. Man ku lige så godt bare tage det for at være fedtmave.

Men det afgørende er nok for mig, at den der følelse af at være gravid ikke er der idag. Koblet sammen med ikke at kunne mærke min mave på samme måde som indtil .....ja, så kommer bekymringen.

Er der andre, der har oplevet at mavefølelsen og størrelsen af den, kan variere på den måde ?

Ja jeg synes også min mave nogle dage er mere blød end andre dage, og mere stram og fast andre dage, men ved ikke om det er fordi jeg er længere henne, og det derfor kan variere hvordan den lille ligger, men tror da sagtens, det også kan være sådan noget i dit tilfælde.

Hvor meget størrelse snakker vi om, for trorda ikke det må være alt for meget, men hvis man er overvægtig, som jeg selv var, kan man sagtens tabe sig sig lidt i i start/midt af graviditeten, elelr at vægten står stille eller stiger meget langsomt. dete r jo forskelligt hvor meget man tager på men jeg tror ikke du har en masse at bekymre dig for, men ellers kan du jo evt ringe og snakke med lægen eller fg hvis du er meget bekymret

hvornår skal du til md scanning?

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Jo er her nu 
Du er typisk lige på det stadie, hvor de fleste kvinder ofte oplever en krise, nemlig på midtstadiet, hvor man faktisk har det godt, ikke føler sig særligt gravid, endnu ikke har mærket liv og babyen så tilmed tillader at flytte sig, så den ligger anderledes.
For pokker da, hvor kan man blive bekymret.
Kvinder som normalt er lidt kraftige, kan også her opleve at de taber sig, og det skyldes at babyen virkeligt begynder at tage fra og spiser en op indefra, så både stofskifte og babyen tager det man normalt hober op på sidebenene + lidt elstra.
Men hvis du er utryg, så synes jeg da at du skal snakke med FG eller læge og få en tryghedsscanning.
Men jeg er ret sikker på, at du rent faktisk har det fint nok og det har bebsen også.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2011

birthee

Altså jeg synes også min mave mærkes forskellig nogle gange - og var faktisk til ekstra kontrol, da jeg var omkring de 20 uger henne, fordi  jeg synes noget var helt anderledes - men det var så pga. min moderkage var vokset lidt den anden vej - det havde ændret mavens form... 

Nu er jeg i 28+5, og synes stadig maven er anderledes ind imellem - men hvis du er i tvivl om noget, hvad så med at kontakte læge eller jordemoder, og få en snak med dem???

Knus

Anmeld

17. januar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg er som sagt i 20. uge (19+5) og størrelsen på maven....tja, det ved jeg ikke sådan eksakt. Har ikke målt den. Så det er mest en følelse. Jeg har siden midt dec følt maven stram og fast og følt mig gravid, men idag var den blød og mere flæskeagtig, og måske derfor virker/føles den også mindre, fordi det er  mere blødt.

Sygeplejersken på hospitalet, jeg ringede til idag, sagde, at det godt kan variere ift. hvordan barnet og tarmene ligger, men hun lød ikke så skråsikker. Alligevel vurderede de ikke, at der var grund til at jeg skulle til scanning. Især ikke, når jeg skal til MD på torsdag.

Anmeld

17. januar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Jo er her nu 
Du er typisk lige på det stadie, hvor de fleste kvinder ofte oplever en krise, nemlig på midtstadiet, hvor man faktisk har det godt, ikke føler sig særligt gravid, endnu ikke har mærket liv og babyen så tilmed tillader at flytte sig, så den ligger anderledes.
For pokker da, hvor kan man blive bekymret.
Kvinder som normalt er lidt kraftige, kan også her opleve at de taber sig, og det skyldes at babyen virkeligt begynder at tage fra og spiser en op indefra, så både stofskifte og babyen tager det man normalt hober op på sidebenene + lidt elstra.
Men hvis du er utryg, så synes jeg da at du skal snakke med FG eller læge og få en tryghedsscanning.
Men jeg er ret sikker på, at du rent faktisk har det fint nok og det har bebsen også.

Kærligst
Sussie

Tak for det, Sussie Det var da beroligende at høre, at jeg bare er i midtvejs krise  så har det hele jo en årsag....

For du har fuldstændig ret med de der ting. Det er det, jeg føler. Kan ikke mærke barnet endnu, har det godt og føler mig ikke gravid, og når man så samtidig taber sig og maven føles mindre......ja så er der ikke langt til hysteriet  

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Tak for det, Sussie Det var da beroligende at høre, at jeg bare er i midtvejs krise  så har det hele jo en årsag....

For du har fuldstændig ret med de der ting. Det er det, jeg føler. Kan ikke mærke barnet endnu, har det godt og føler mig ikke gravid, og når man så samtidig taber sig og maven føles mindre......ja så er der ikke langt til hysteriet  

Anmeld

17. januar 2011

Rockertand

Macaab skriver:

Synes det variere meget i den første tid. Derefter er der ingen tvivl

Og ikke så utålmodig hvad angår svar... Folk skal jo lige hjem fra job

Nå, jeg troede da, vi sad her hele dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.