Hvorfor, hvorfor hvorfor mor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. september 2008

Lullaby

Bella er jo kommet i den alder hvor der bliver stillet ? til alt hvad hun møder og jeg må da indrømme, at jeg er ved at blive godt og grundigt sindssyg af, at vi ikke kan sidde og se en tegnefilm uden at den skal dissekeres med div ?. Et glimrende eksempel er da vi ser den der film fartstriber. Hun har set den et par gange men alligevel har hun masser af ? til den.
B: Mor, hvorfor efterlader de zebraen?
M: De glemmer den bare.
B: Hvorfor mor?
M: Det ved jeg ikke skat.

Lidt efter.

B: Mor, zebraer kan da ikke snakke vel?
M: Nej, det kan de ikke skat.
B: Hvorfor snakker den så?
M: Det gør den bare skat.

Lidt efter igen.

B: Hvorfor er faren sur mor?
M: Det ved jeg ikke skat. Han har nok ikke sovet så godt (snart træt af alle de ? og tænker mig derfor ikke om)
B: Hvorfor har han ikke det?
M: Det ved jeg ikke skat.
B: Har han drukket for meget kaffe mor?
M: Det ved jeg ikke skat. Han er nok bare bekymret.
B: Hvorfor mor?

Jeg ved godt det er en fase. Men puha, det er skisme udmattende :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2008

twinboys

Ja sådan er børn og det er jo her de lærer en masse, når de spørger...

Så hele livet stiller de spørgsmål...

Så god arbejdslyst...

Du stiller jo også spørgsmål, ja for at blive klogere.... Thi hi:))

Majbritt(H)

Anmeld

16. september 2008

Loggidut

jeg kan pludselig huske min mor og far...

de sagde altid, hvis du spør er det fordi du er for lille til at se den!

du kan tro jeg varede min mund!

Anmeld

16. september 2008

bette

uha ja det må være lidt overvældende med alle de spørgsmål..

måske du skulle prøve at komme med en længere forklaring på hendes spørgsmål.. så kan det være hun ikke har så stort et behov for at spørge om alt muligt..

hehe har selv forberedt mig på den tid.. har købt en bog der hedder kan fisk drukne.. den er fyldt med spørgsmål fra børn.. og så er der beskrevet nedenunder spørgsmålene et svar
fx hvor mange stjerner er der på himlen.. istedet for at svare det ved jeg ikke.. så kan man fortællle dem præcis hvor mange stjerner der er..

der er mange gode ting i den bog.. og det er bestemt også noget jeg vil bruge til når mikkel engang begynder på alle ?????

altså jeg synes det er vigtigt at svare på børnenes spørgsmål..

Anmeld

16. september 2008

Lullaby

Jeg svarer skam også på hendes spm så meget som jeg kan. Men når man i 1½ time har svaret og hver gang har fået et hvorfor så bliver man træt ;) Og tit er det altså også spm som er umulige at svare på, f.eks. hvorfor følger solen efter os når vi kører i bil? Jeg kunne da sagtens svare og give hende det rigtige svar men jeg tror ikke en 3½ årig kan forstå det ;)

Anmeld

16. september 2008

Miamaja

hahaha:)) kender det godt fra min venindes barn på 2.5 år. hun spørger om alt hele tiden og som hendes mor siger:' selvom jeg svarer bliver hun ved at spørge i en uendelighed: Hvorfor er stolen rød? Mor: det er fordi den er blevet malet i den farve' Hvorfor det? fordi det er en fin farve' Hvorfor er det det? fordi jeg godt kan lide den. hvorfor kan du godt lide den?:P

Anmeld

16. september 2008

Lullaby

Ork ja. Idag: Mor, hvorfor er zebraen der helt alene? Fordi de har glemt ham skat. Hvorfor har de glemt ham? Fordi de skulle skynde sig. Hvorfor skulle de det? Fordi det regnede så meget. Hvorfor gjorde det det?

Tja, hvorfor regnede det lige? (?)(L)

Anmeld

16. september 2008

MorCamilla

Sådan en periode har Mikkel også lige pt, jeg synes at det er så hyggeligt at han spørger og spørger(L) Det er jo bare et tegn på at han er intresseret i verden og hvorfor der sker A når man gør B osv osv.. Det er rigtig herligt..:) (synes jeg)

Anmeld

17. september 2008

moniquesmor

ej jeg glæder mig til monique begynder...
men jeg forstå dig godt af det kan blive lidt trist i længten

Anmeld

17. september 2008

Mette+Mathias

Åååh ja, den kender jeg også godt. Hvorfor..... (fyld selv ud).... Svar: Fordi det er det bare (efter at have svaret 20 gange). Mathias: Hvorfor er det bare det?? Ja, så giver jeg op :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.