Saftevand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.925 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Hansen97

Hej

Ved I hvor man kan købe saftevand der IKKE er light.. og det må gerne være Fun... har indtil videre kun fundet Rynkeby og det er lidt dyrt samt kun 2 forskellige smage.
Så hvis I ved hvor, ville det være skønt!!

Anita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Valle81

112233 skriver:

Hej

Ved I hvor man kan købe saftevand der IKKE er light.. og det må gerne være Fun... har indtil videre kun fundet Rynkeby og det er lidt dyrt samt kun 2 forskellige smage.
Så hvis I ved hvor, ville det være skønt!!

Anita

Jeg ved at Bilka forhandler Fun som ikke er light - der er vist 2-3 udgaver af den der ikke er light og er med alm sukker:0)

Selv om du køber ikke light så skal du lige tjekke varedeklarationen alligevel hvis det er aspartam du vil undgå - for det er der i fx saftevand fra Rema 1000 og Løvbjerg.

Jegkan stærkt anbefale saftevand fra Grønnegaarden eller den med hylde/æble fra Kavli - desmagerfantastisk:0)

Christina

Anmeld

17. januar 2011

Mka

Valle81 skriver:

Jeg ved at Bilka forhandler Fun som ikke er light - der er vist 2-3 udgaver af den der ikke er light og er med alm sukker:0)

Selv om du køber ikke light så skal du lige tjekke varedeklarationen alligevel hvis det er aspartam du vil undgå - for det er der i fx saftevand fra Rema 1000 og Løvbjerg.

Jegkan stærkt anbefale saftevand fra Grønnegaarden eller den med hylde/æble fra Kavli - desmagerfantastisk:0)

Christina

Ved du om der er det der aspartam i rynkeby light?. Troede nemlig at det var en af de "sunde" light produkter.

Anmeld

17. januar 2011

Diana...

Jeg troet slet ikke man lavet FUN som IKKE light mere. troet faktisk kun de lavet light. Jeg har ikke set dem og vi handler stort set alle steder og drikker MEGET fun men kun light. 

Så jeg tror det svært at finde he he. 

Anmeld

17. januar 2011

Hansen97

Valle81 skriver:

Christina

Ja det er Aspartam jeg vil undgå.. hmm.. så må jeg handle stort ind når vi skal i Bilka.. ligger desværre ikke lige om hjørnet ;-)

Ikke fordi vi drikker voldsom meget saftevand men vi bruger da noget..

Tak for svaret!!

Anmeld

17. januar 2011

Valle81

Ved du om der er det der aspartam i rynkeby light?. Troede nemlig at det var en af de "sunde" light produkter.

Det er jeg helt sikker på at der er:0)

Enten står der Aspartam men ellers er de under disse enumrer,som de faktisk i de fleste varer er gemt under - E-951 og -E-952

E-951 Aspartam S,Sø (Nutrasweet, Canderel). E-nr. 951. Syntetisk fremstillet sødestof. (kaloriefrit). Når man spiser aspartam, spaltes stoffet i tarmen til træsprit og 2 aminosyrer: phenylalanin og asparaginsyre. Aminosyrerne nedbrydes på naturlig vis, undtaget hos mennesker der lider af Føllings syge. Har man Føllings syge, mangler man evnen til at nedbryde phenylalanin, og skal undgå aspartam og phelylalanin- holdige fødevarer.

E-952 Calciumcyclamat Sø E-nr. 952. Syntetisk fremstillet sødestof.

Googlede lige Rynkeby light og der står følgende på derres egen hjemmeside:

Rynkeby Blandet saft light. Indeholder sødestoffer: Aspartam og Acesulfam-K. Opblandes 1+4 Er fantastisk produkt når man ønsker færre kalorier

Anmeld

17. januar 2011

Valle81

Diana... skriver:

Jeg troet slet ikke man lavet FUN som IKKE light mere. troet faktisk kun de lavet light. Jeg har ikke set dem og vi handler stort set alle steder og drikker MEGET fun men kun light. 

Så jeg tror det svært at finde he he. 

Der er to eller tre udgaver af Fun som er ikke light- jeg har set dem i Bilka:0)

Anmeld

17. januar 2011

Hansen97

Valle81 skriver:

Der er to eller tre udgaver af Fun som er ikke light- jeg har set dem i Bilka:0)

Det er faktisk sjovt at de i 2010 er gået tilbage til at lave Fun med sukker igen.. lidt opsigtsvækkende..

Kopierede lige dette:
1970 FUN sukkersødet læskedrik 1:4* introduceres i 1,5 liters flaske
1984 FUN light – den uden sukker – 1:4 introduceres i 1,5 liters flaske og smager af Sport, Appelsin og Jordbær
1993 FUN sukkersødet lanceres som højkoncentreret læskedrik 1:7 i 0,5 liters flaske og FUN light 1:9 i 0,58 liters flasker
2003 FUN ophører som sukkersødet drik og eksisterer nu udelukkende som FUN light – den uden sukker
2006 0,58 liters flasken udskiftes med en ny og praktisk 0,5 liters flaske i et friskt design
2010 Fun fylder 40 år og introducerer to nye serier.
FUN Light bliver til FUN one og fås nu i 11 forskellige varianter
FUN sukkersødet genintroduceres som FUN original og fås i tre forskellige varianter

Anmeld

17. januar 2011

Mka

Valle81 skriver:

Det er jeg helt sikker på at der er:0)

Enten står der Aspartam men ellers er de under disse enumrer,som de faktisk i de fleste varer er gemt under - E-951 og -E-952

E-951 Aspartam S,Sø (Nutrasweet, Canderel). E-nr. 951. Syntetisk fremstillet sødestof. (kaloriefrit). Når man spiser aspartam, spaltes stoffet i tarmen til træsprit og 2 aminosyrer: phenylalanin og asparaginsyre. Aminosyrerne nedbrydes på naturlig vis, undtaget hos mennesker der lider af Føllings syge. Har man Føllings syge, mangler man evnen til at nedbryde phenylalanin, og skal undgå aspartam og phelylalanin- holdige fødevarer.

E-952 Calciumcyclamat Sø E-nr. 952. Syntetisk fremstillet sødestof.

Googlede lige Rynkeby light og der står følgende på derres egen hjemmeside:

Rynkeby Blandet saft light. Indeholder sødestoffer: Aspartam og Acesulfam-K. Opblandes 1+4 Er fantastisk produkt når man ønsker færre kalorier

Mange tak for hjælpen.

Har altid troet at lige den saft var okay ( ved ikke hvorfor, måske nok fordi det er den eneste min kæreste kan lide)  Ville jo godt passe lidt på vægten, men kan godt se at det er bedre med sukkeret.. Plejer at drikke sådan en flaske om ugen

Findes der slet ikke bare lidt "sunder" saftevand?

hilsen en saftevands ELSKEREN

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.